Szukaj

Chevrolet Cruze Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2012-2014

Informacje o Chevrolet Cruze Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Chevrolet Cruze Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2012-2014
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Chevrolet Cruze
Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Samochód bardzo dynamiczy ale w moim odczuciu zużycie ma całkiem spore. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie DPF. Początkowo oczyszczał się raz na dwa trzy tankowania i wtedy średnie zużycie bardzo wyraźnie rosło. Obecnie wypalanie włącza się niemal po każdym tankowaniu. Lepiej to wygląda gdy jeździ się w większości na trasach. Wówczas nie ma procesu wypalania a i zużycie jest na poziomie 6,5 l. Przy prędkości 90-100 km/h można się pokusić o zejście do 6,0 l/100km. Przy 140 - 150 km/h trzeba się liczyć z 7,0 l/100 km. Jazda mieszana to 7,5 l pod warunkiem że nie wypala się DPF.
Dodane 8 lat temu
8,0
Chevrolet Cruze
Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Nie mam orientacji co do kosztów serwisu, na razie sama eksploatacja. Póki co tak sobie. Oczyszczanie filtra DPF włącza się co 200-300km (!). Nie zawsze jest dokończone, bo czesto nie wiem, że nawet się odbywa. Spalanie wtedy wzrasta o 100-150% i trwa to różnie. Czasami kilka minu, a czasami dwa dni, bo cykl jest przerywany. Porażka jest to, że auto w żaden sposób nie sygnalizuje, że proces spalania sadzy właśnie trwa. Jak się uszkodzi filtr, będzie reklamacja. Jeżeli będą próbowali winę zrzucic na mnie, będę się bił, choćby w sądzie. Między bajki można włożyć dane dotyczące spalania. Dane producenta, to czysta fikcja (powinno to być karalne). Nie mam pojęcia jak innym użytkownikom udaje się osiągnąć poziom 6 l średnio. Wcale nie mam ciężkiej nogi, a nie kasowany komputer od tysiąca kilometrów (jazda totalnie mieszana) pokazuje 8,2l.
Dodane 11 lat temu
6,9
Chevrolet Cruze
Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Od zakupu dzisiaj mija 3miesiące, 5tys km przejechane myślę, że w stosunku 50% miasto 50% trasy (od 60km do 200km), cały czas średnie spalanie 6,8 przy normalnej jeździe , nie zamulam i nie katuję silnika, dpf wypala się co ok 1000 - 1500 km PSciężko określić średnie maksymalne i minimalne spalanie, gdyż tak jak pisałem wyżej, wskazuje ciągle 6,8 ,a wskazane przeze mnie maks i min jest bardziej na zasadzie szacowania niż doświadczenia
Dodane 5 lat temu

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 12
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch dni nie ma błędu, zrównał parametry LPG z PB i on twierdzi, że jest dobrze… Dla mnie coś tam kula… Zaznaczę też, że był to wóz mojego teścia i on robił po 2-8 km i do tego z ronda przy 35km/h na codzień toczył sie trzecim, a czasem czwartym biegiem… Co jeszcze z moich obserwacji?
Dodane 10 miesięcy temu
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch dni nie ma błędu, zrównał parametry LPG z PB i on twierdzi, że jest dobrze… Dla mnie coś tam kula… Zaznaczę też, że był to wóz mojego teścia i on robił po 2-8 km i do tego z ronda przy 35km/h na codzień toczył sie trzecim, a czasem czwartym biegiem… Co jeszcze z moich obserwacji?
Dodane 10 miesięcy temu
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Chevrolet Cruze Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów