Szukaj

Chevrolet Cruze Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW 2010-2013

Informacje o Chevrolet Cruze Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Jakub_Brenner
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Wspaniały samochód. Choć był moim ósmym w karierze to zdecydowanie najlepszym. Mówią, że to tańsza wersja Astry IV - nie zamieniłbym się na nią! Auto przede wszystkim piękne - mi i nie tylko wciąż się podoba, choć od debiutu minęło prawie 15 lat. Auto zakupiłem z przebiegiem udokumentowanym 126 tys. W 2,5 roku przejechałem 45 tys. Po Polsce i nie tylko o czym za chwilę.. Auto bardzo pakowne, bardzo dynamiczne, dające szczerą frajdę z jazdy. Wyposażenie, wygląd w środku i na zewnątrz to wszystko naprawdę super jak na koszt auta. Sporo fajnie przemyślanych schowków, wygodne fotele. Naprawdę, trudno się do czegoś przyczepić. Spalanie może nie zachwycało, było przeciętne na ten gabaryt. Ano właśnie wymiary.. auto niby klasa C ale w praktyce zaskakuje przestrzenią, spokojnie może konkurować z klasą D. Autem postanowiliśmy z żoną wybrać się do Grecji. I dokonaliśmy tego, auto zajechało na południe od Aten, prawie na koniec Peloponezu. Przygoda wspaniała, komfort jazdy i pakowność zweryfikowana mocno na plus. Niestety ta podróż zastrzeliła mi Cruze'a. Od sprzedaży niedługo minie rok, wciąż się zastanawiam na ile to była moja wina. Na trasie (po jakichś 2 tys. km z mocno doładowanym autem przy temp. ok. 25 C, w tym sporo gór) zacżęły się problemy z przegrzewaniem silnika. Dwa razy był naprawiany w Grecji, godziny na infolinii assistance z Polską itp... Nie będę opisywał całości przygody, ale posypało się chłodzenie. Do chłodnicy przesączał się rozgrzany olej silnikowy. Gumowe przewody przeznaczone na płyn chłodzący dostawały wrzącą maź... Niestety auto nie wyrzucało żadnej kontrolki z problemem!!! Nic. Zorientowałem się po metalicznych dźwiękach na wolnych obrotach. Przy parkowaniu po dłuższej jeździe hałasy spod maski, trzeszczenie itp. Było tam tak ciepło, że rozsadzało wszystko. System został przepłukany, wymieniono węże i coś tam jeszcze... Ostatni fragment przed drugą wizyta u mechanika, jakieś 25 km pokonałem z dwoma przerwami na jakieś 40 minut każda. otwarta maska i studzenie.. Zbiornik płynu chłodzącego cały czarny. Masakra. Po tej kolejnej naprawie auto dojechało bez problemu do Polski ale po kilku dniach zaczęło znowu ostro się przegrzewać. Po kilku kilometrach ciepło waliło przez wentylację do kabiny. Diagnoza? Przez te zabawy na trasie walnęła uszczelka pod głowicą silnika. Najprawodopodobniej także pęknięty blok silnika... Koszty w kilka tysięcy złotych. Auto poza tym bardzo zadbane sprzedałem za 2/3 wartości jako uszkodzone... Jaka z tego przestroga? Mogą nie zapalać się bardzo wazne kontrolki ostrzegawcze. Moja przygoda była specyficzna, ale mimo tego każdemu polecam Cruze'a. Mimo, że marka od wielu lat nieobecna w Polsce, warto wejść w ten model.
Dodane 2 lata temu
4,4
~Jaronek
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Tzn. prawie doskonale ale na pewno dużo lepiej jak dobrze. Szkoda, że Chevrolet wycofał się ze sprzedaży w Europie bo tak dobrego auta w takiej cenie to ze świecą szukać.
Dodane 8 lat temu
3,7
~ojciec
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Za tą cenę jestem zadowolony, wolę mieć bezpieczne nowe auto na gwarancji niż jakiegoś niepewnego szrota. Dla mnie liczy się niezawodność.
Dodane 13 lat temu

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 12
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch dni nie ma błędu, zrównał parametry LPG z PB i on twierdzi, że jest dobrze… Dla mnie coś tam kula… Zaznaczę też, że był to wóz mojego teścia i on robił po 2-8 km i do tego z ronda przy 35km/h na codzień toczył sie trzecim, a czasem czwartym biegiem… Co jeszcze z moich obserwacji?
Dodane 10 miesięcy temu
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch dni nie ma błędu, zrównał parametry LPG z PB i on twierdzi, że jest dobrze… Dla mnie coś tam kula… Zaznaczę też, że był to wóz mojego teścia i on robił po 2-8 km i do tego z ronda przy 35km/h na codzień toczył sie trzecim, a czasem czwartym biegiem… Co jeszcze z moich obserwacji?
Dodane 10 miesięcy temu
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Chevrolet Cruze Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów