Szukaj

Informacje o Chevrolet Lacetti Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2004 roku. Na wielu rynkach debiutował jako Daewoo Lacetti (hatchback) i Nubira (sedan i kombi). Po bankructwie Daewoo, w Europie model przeszedł pod skrzydła Chevroleta. W innych krajach znany jest też jako m.in. Buick Excelle (Chiny), Holden Viva (Australia) czy Suzuki Reno i Lorenza (USA). Wersję hatchback (następca Daewoo Lanos) zaprojektował Georgio Giugiaro, a sedana i kombi (następca Nubiry) – Pininfarina. Lacetti nie zniknął z oferty Chevroleta, choć na rynku jest już jego następca, model Cruze.
czytaj więcej
Powagosław
Samochód dla zdecydowanie mniej wymagających. To też jakiś sposób na podbicie rynku, choć biorąc pod uwagę zabójczą konkurencję w klasie kompaktów, Lacetti stoi na straconej pozycji. Tym bardziej, że wygląda gorzej od większości rywali. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdy już Chevrolet przekona się, że nikt nie chce kupować tego cuda, Lacetti powinien przydać się w terapii leczenia bezsenności. Jedno spojrzenie na tę nudę zaklętą w blaszane pudełko na kółkach i śpisz jak zabity. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Duńczyk
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Dobre auto, za rewelacyją cenę. Najlepiej kupować na początku roku z wyprzedaży zeszłorocznych roczników - ostatni upust wynosił bagatela - 10.000 zł! Osobiście posiadam wersję duńską (sprowadziłem auto jako nowe w ramach indywidualnego importu), jest bogatsza od polskich wersji - m.in. o boczne airbagi, czy np. taki przydatny obecnie bajer jak automatycznie załączające się światła mijania. Instalację gazową (sekwencję marki Lovato) zamontowałem zaraz po zakupie w Polsce (na początku 2007 r. kosztowała 2500 zł - z butlem w miejscu koła zapasowego, więc dużo taniej niż w oficjalnej sieci dealerskiej) - spisuje się bez najmniejszych problemów. Już dawno temu się zwróciła. Zakupu absolutnie nie żałuję. Auto szybkie, wygodne i przy zasilaniu LPG, jakby nie patrzeć - ekonomiczne.
4,4
~maneciarz@interia.pl
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Na pewno bym go kupił jeszcze raz. 5 lat jazdy i nigdy mnie nie zawiódł. Nadszedł czas sprzedaży i wymiany na coś nowszego, jednak związałem się z nim i szkoda sprzedawać. Spełnił pokładane w momencie zakupu nadzieje z nawiązką. Auto pojemne solidne i przyjemne w prowadzeniu. Spokojnie mogę go polecić komuś szukającemu przestrzeni i przyzwoitej jakości za rozsądną cenę. Jeśli ktoś chcę więcej informacji zachęcam do pisania na mojego maila.
4,3
~janek
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Auto ogółem kształtuje sie swietnie jak na te pieniadze zeby niespalanie to bylo by swietnie ale to zaden powazny minus to spalanie jak ktos chce oszczedniejsze auto niech se kupi jakiegos niemieckiego disla to mu bedzie palil po 6l albo i mniej przy silniku 1,9
Średnie spalanie dla Chevrolet Lacetti Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW 2004-2008
8,4
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
w zależności od stylu jazdy i ciężkiej nogi. w trasie do 110km/h z 5 oosbami na pokladzie i z umiarkowanym bagażem uzyskałem 6,5L/100km z gazem to różnie ale tak około 8,5L/100km. jazda w trasie z większymi prędkościami autostrada Niemiecka 180km/h z 4 osobami i sporym bagażem 7,5-8L/100km benzyny a gazu jakieś 10L. w mieście gazu pali jakieś 11-12L na krótkich dystansach i czasami spore korki jak w Krakowie a benzyny miedzy 10-11,5 w takich samych warunkach jak na gazie. Gaz pełny sekwens bez utraty mocy, więc się nie odczuwa jazdy na gazie czy na benzynie, jedzie się tak samo.
8,7
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Po zakupie przeprowadziłem test spalania w róznych warunkach. Efekty troszkęmnie zaskoczyły. W trasie przy spokojnej jeździe czyli 100-110 wystarczy 6l/100 km. W mieście jazda na emeryta to 8,3l/100km a "zawsze pierwszy" to ponad 12l/100km.
8,0
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Tu tak sobie. O ile w trasie przy spokojnej jeździe da się zejść do 6.9 tak w mieście minimum to 9. U mnie średnie spalanie kształtuje się pomiędzy 7.5 a 8.5. Podejrzewam że w zimie czysto po mieście może łyknąć i z 10.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Bardzo płynna jazda na gazie,w ciągu roku zrobiłem 20.000 km.bez żadnej awarii,tylko standardowe wymiany filtrów.Żadnego spadku mocy,mogę nawet zaryzykować stwierdzenie,że na gazie chodzi lepiej jak na paliwie,ale może to tylko moje subiektywne odczucie?W każdy razie drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor NLP oraz listwę NLP.I trafił w...
2,0
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
instalacja: AG ZENIT 4VITO
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Są daremni, jak mało kto. Nie potrafią ustawić właściwej mieszanki ciagle go zalewa gazem, nic tylko tekst, że "sonda lambda jest zła". Gówno pojecha łem do gazownika w Bielsku i uporał się z problemem wymieniając jeden element w instalacji bo nie pasował do reszty. Serdecznie nie polecam tych "FACHOWCÓW OD SIEDMIU BOLEŚCI"
5,0
Chevrolet Lacetti
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Bardzo płynna jazda na gazie,w ciągu roku zrobiłem 20.000 km.bez żadnej awarii,tylko standardowe wymiany filtrów.Żadnego spadku mocy,mogę nawet zaryzykować stwierdzenie,że na gazie chodzi lepiej jak na paliwie,ale może to tylko moje subiektywne odczucie?W każdy razie drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor AC RO1 oraz listwę AC WO1.I...
Chevrolet Lacetti Sedan