Szukaj

Informacje o Chevrolet Volt Elektryczny 120kW 149KM 110kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy (segment C) samochód hybrydowy typu plug-in produkowany od 2010 roku. Pierwsza propozycja Chevroleta na rynku aut elektrycznych i jeden z pierwszych modeli, w których silnik spalinowy pełni rolę generatora prądu. Dzięki temu może przejechać ponad 600 km na jednym baku. Pierwowzorem auta był prototyp Volt concept z 2007 roku. Wersję produkcyjną zbudowano na płycie podłogowej GM Delta II, którą dzieli m.in. z Chevroletem Cruze oraz bliźniaczym Oplem Amperą. Volt został świetnie przyjęty na rynku, zdobył m.in. tytuły 2011 Green Car of the Year oraz North American Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław
Eko-samochody nie są łatwe w odbiorze i Volt ten stereotyp potwierdza. Trudno powiedzieć o nich, że są piękne, tak jak nie można nazwać ich stylistycznymi koszmarami. A Volt? Interesująco futurystyczny. Piękny? To zależy, czy patrzymy z przodu, czy z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Niestety, mniej kosmiczny od bliźniaczej Ampery, choć prototyp Volta miał zadatki na pojazd z filmu „Tron: Dziedzictwo”. Pocieszam się faktem, że z rury wydechowej tego auta nie wydobywają się spaliny, tylko aromat wanilii, lilii wodnych i bergamotek. ~Luzacjusz

Dane techniczne Chevrolet Volt Elektryczny 120kW 149KM 110kW od 2011

Produkowany od 2011 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 149 KM (110 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Chevrolet Volt Elektryczny 120kW 149KM 110kW od 2011

Liczba ocen: 2
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Wojtek
Hatchback 5d Elektryczny 120kW 149KM 110kW
Chevrolet Volt
VOLT II rocznik 2016 Plug-In. Zdecydowanie jedyny słuszny wybór dla auta miejskiego. Niestety nie jest dostępny w Polsce i europie, ale mój model sprowadzony z USA. Połączenie auta elektrycznego - zachowuje się jak 100% elektryk z silnikiem opla, jako generatorem prądu. Powoduje to, że jeżdżę jak typowym samochodem, ale za 1/4 do 1/8 kosztów eksploatacyjnych. Pojemność zbiornika to 30 litrów Pb95, pojemność baterii to jakieś 18 [kWh]. Powoduje to, że na bateriach mogę przejechać od ok. 80 do 130 km. Mam panele PV na dachu co powoduje, że większą cześć roku poruszam się za zupełną darmochę. Auto skierowane dla osób posiadających możliwość ładowania auta z gniazda elektrycznego w domu/garażu (gniazdo 230 V/ 16A). Punktów ładowania w Polsce jest mniej niż uczciwych posłów (powoli się to zmienia), co powoduje utrudnienia w możliwościach darmowego ładowania. Czas ładowania w domu/garażu od 0-100% to ok. 4,5 [godziny], dla porównania koszt w drugiej taryfie elektrycznej (ok. 0,27 gr/kWh) = ok. 5 złotych za 100 kilometrów. Sami sobie policzcie ;). Rejestracja na 4 miejsca. Wadą jest to, że z tyłu osoba o wzroście 180 cm - lekko muska podsufitkę. Moja opinia jest jedna - TYMI SAMOCHODAMI POLACY WINNI JEŹDZIĆ ! Jeżeli jest możliwość ładowania pod domem i w miejscu pracy - to nic więcej do szczęścia nie jest potrzebne. Dodam jeszcze bo to ważna informacja. Wewnętrzna ładowarka w tym aucie to 3,5 kW i nic nie zmieni podłączenie do szybkich ładowarek. Ładowarki to inny temat, którym się powinni redaktorki magazynów motoryzacyjnych niemieckich właścicieli zająć. Panowie, do roboty i pokazywać rodakom gdzie szukać oszczędności.
4,9
~A. Wojtaszek
Hatchback 5d Elektryczny 120kW 149KM 110kW
Chevrolet Volt
Samochod potrafi przejechac za darmo 60-80km. Laduje sie 5h co tak naprawde sprawia ze w ciagu dnia mozemy przejechac jeszcze drugie tyle. Jezdzac oszczednie po miescie przejezdza okolo 70km. Ladujemy go ze zwyklego gniazdka z uziemieniem 230V (takie gniazdko z bolcem). Zwroci sie bardzo szybko jesli duzo jezdzisz. Po wyjezdzeniu baterii silnik spalinowy laduje prad podczas jazdy. Napedza go nadal silnik elektryczny - moc pozostaje niezmienna tylko slychac pod maska ze cos pracuje. Jezdzac na paliwie - spalanie 5,5 - 7l na 100km