Szukaj
Chevrolet
Chevrolet
4,2 (1 991 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Chevrolet w pigułce

Test euroncap Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD

Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1732 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 85 %

Euro NCAP ustalił, że Chervrolet Wolt i Opel Ampera posiadają takie same elemenety instalacji wewnętrznej oraz poziom bezpieczeństwa.
Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Samochód wyposażony jest w poduszki powietrzne. Czytania z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za wyniki testu bariery bocznej oraz testu słupa bocznego, za dobrą ochronę większości obszarów ciała. Miejsca i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu. Bezpieczeństwo elektryczne pojazdu zostało sprawdzone po przeprowadzonych testach, żadne problemy nie zostały odnalezione.

Uderzenie przodem
11,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego podczas testów zderzenia czołowego oraz udarności bocznych była dobra. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająca. Etykiety umieszczone na stałe informują o niebezpieczeństwie ustawiania fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy w momencie aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
10,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 41 %

Zderzak oferuję dobrą ochronę dla nóg pieszego. Maska w większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka zapewniała dobrą ochronę. Frontowa krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, w większości obszarów mogących uderzyć głowę osoby dorosłej, zapewniona ochrona była słaba.

Głowa
8,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia