Szukaj

Informacje o Chrysler Town & Country IV 3.3 i V6 180KM 132kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1988 roku, członek rodziny Voyager-Caravan, którą początkowo tworzyły auta marek Chrysler, Dodge i Plymouth. W tej rodzinie Town & Country był na amerykańskim rynku, na który został przeznaczony, największą wersją z najlepszym wyposażeniem. W Europie od początku oferowany jako Chrysler Voyager/Grand Voyager, zaś od 2011 roku – jako Lancia Grand Voyager. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan. Town & Country nazwą nawiązuje do rodzinnego kombi Chryslera produkowanego i oferowanego w USA w latach 1941-1988.
czytaj więcej
Powagosław
Po ostatnim face-liftingu Town & Country wygląda znakomicie – posłużyła mu nowa, klasyczna, dystyngowana wręcz stylistyka Chryslera. W Europie znacie ją z Lancii. ~Powagosław
Luzacjusz
Zabawne, że hasło, które wydaje nam się jednym z symboli amerykańskiego auta rodzinnego (Chrysler Voyager), Amerykanom nic nie powie. Tam swoją tradycję ma Town & Country. Od lat świetny, stylowy van. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 3301 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 284 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Pechowiec
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Ciężko ocenić za całokształt te auto, bo emocje są skrajne. Jest to samochód idealny jeśli chodzi o właściwości jezdne, komfort jazdy i wyposażenie. Natomiast częstotliwość usterek w egzemplarzach 10-cio i więcej letnich to chyba loteria. Ja przegrałem. Na 5 lat posiadania łącznie jeździłem może 3 - reszta postój w warsztacie. Zaczęło się od budy, która niestety gniła w tempie zawrotnym i trzeba było zacząć od progów, poprzez drzwi boczne lewe, klapę tylną aż do dwóch ćwiartek tylnych! Potem doszła awaria układu klimy. Potem zaczęło się sypać dosłownie wszystko - drobiazgi ale jakże uciążliwe. Nie będę wszystkiego opisywał, zaznaczę, tylko że chcąc się cieszyć wygodą wsadziłem w ten egzemplarz ponad cenę zakupu. Najbardziej niebezpiecznym okazała się spalona wiązka, która unieruchomiła silnik. Po prostu się sfajczyła... Jak pisałem na początku, to jest loteria. Znajomy ma i praktycznie sama eksploatacja. Tak więc nie zniechęcam, tylko mówię jak ja trafiłem. Pech po prostu, a auto jest megawygodne i pojemne. Nie ma z czym porównać. Przed zakupem na pewno należy sprawdzić: układ kierowniczy (czy aby delikatnie nie wyje - wtedy pompa lub regeneracja całości) stan klimatyzacji (zwłaszcza bardzo delikatnych wycieków w okolicy tylnego prawego koła) praca silnika na wolnych obrotach (czy nie ma delikatnych drgań, szarpnięć itp) skrzynia biegów (klasycznie w automatach - szarpnięcia - ja dwa razy sterownik wymieniałem) jeśli mamy wątpliwości co do blachy, to zajrzeć wszędzie gdzie się da (nawet poprosić sprzedającego o możliwość odkręcenia boczków z drzwi - często gniją od środka i nie widać) elektryka drzwi (sprawdzić czy się domykają i otwierają za każdym razem tak min z 5 razy z rzędu - naprawa tego nie jest droga ale upierdliwa) cewka nagrzewnicy (temat klasyka w tych autach) Z uwagi na swoją masę i stan naszych dróg zalecane jest średnio co ok 10k km ustawienie zbieżności kół. Kontrolka Check Engine - przy instalacjach LPG pali sie praktycznie non-stop. Natomiast warto raz na jakiś czas (raz na tydzień lub dwa) sprawdzić kluczykiem ("kluczykowaniem") listę błędów czy aby nie przybyło.
4,1
~Zbyszek SZ
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Pochodzenie auta wiele o nim mówi. Kupując samochód z Ameryki trzeba robić to świadomie i z głową. Ogólnie wiadomo, że producenci ze stanów oszczędzają na materiałach używanych do wykończenia wnętrz a spasowanie elementów jest do ćwiartki metra i tutaj nie trzeba "odkrywać Ameryki" Auto nie pali mało, ma pewne wady konstrukcyjne ale naprawdę bardzo miło zaskakuje! Na polskim rynku jest całe mnóstwo zajechanych egzemplarzy. Przejechałem sporo kilometrów i obejrzałem wiele aut nadających się do kasacji! W zasadzie była ich większość :-( Po zakupie zniszczonego egzemplarza można zrazić się do modelu i marki. Te auta trzeba kupować z głową i rozsądkiem w przeciwnym razie możemy obudzić się z ręką w nocniku...
3,5
~krzysiek
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Przy dużych prędkościach za bardzo przechyla się w zakrętach.
Średnie spalanie dla Chrysler Town & Country IV 3.3 i V6 180KM 132kW 2001-2007
12,7
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,9
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
TAK CZYTAM WASZE OPINIE I MYŚLĘ, ŻE CO NAJMNIEJ POŁOWA Z WAS POMYLIŁA TO AUTO 2 TONOWE Z LINIKIEM 3300CM3 ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ(NIE ZAUTOMATYZOWANĄ!) Z DAEWOO TICO 700CM3 POJEMNOŚCI I 900Kg MASY. AUTO MUSI SPALAĆ ILOŚCI JAKIE PODAJĘ. UWAŻAM ŻE TO NIE JEST DUŻO. SPALANIE W ZIMIE NA ODCINKACH DO 10 KM TO 16-17L LPg + 3 L Pb. SPALANIE W LECIE W MIEŚCIE NA TYCH SAMYCH ODCINKACH 15L LPg + 2L Pb. SPALANIE NA TRASIE OK. 100KM 13-15L LPg. JEŻDŻĘ SPOKOJNIE. 4 PRZEŁOŻENIE ZAŁĄCZA MI SIĘ W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW OK. 40-50 KM/H. AUTO NIE ZACHĘCA DO SZYBKIEJ JAZDY. MAM BARDZO NOWOCZESNĄ INSTALACJĘ LPg NA STAgU 300-6 Z PODgRZEWANYMI POLSKIMI WTRYSKAMI, BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW NA ODCINKU 15000 KM. NA POPRZECZNYCH NIERÓWNOŚCIACH BARDZO BUJA - NIESTABILNE. SUPER KOMFORTOWE NA NASZYCH DZIURACH W DRODZE BRZUCH NIE BOLI. JEŚLI CHCECIE KUPIĆ AUTO DO SZYBKIEJ JAZDY TO ODRADZAM PO ROKU UŻYTKOWANIA. JEŚLI PREFERUJECIE SPOKOJNY STYL JAZDY TO NIE ZNAM LEPSZEgO AUTA A MIAŁEM ICH WIELE WIELE. AUTO JEST Mega wyciszone w środku. NIE SŁYCHAĆ SILNIKA, LEDWO WYCZUWALNA JEST ZMIANA PRZEŁOŻEŃ. AUTO MA 42000 KM Przebiegu.
16,0
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Spalanie bardzo mocno uzależnione od stylu jazdy, warunków na drodze, prędkości i obciążenia. Auto raczej do spokojnej jazdy choć możliwości ma naprawdę duże. Poza tym KOMFORT i przestrzeń. Jakość wykończenia - średnia. Części tanie i łatwo dostępne. Prosta konstrukcja ale za to mało awaryjna ( np. resory w zawieszeniu jak w dyliżansie ). Polecam spokojnym kierowcom mającym rodziny 2 + do 5. Auto coraz częściej spotykane na naszych drogach.
14,7
Van 3.3 i V6 180KM 132kW
Chrysler Town & Country IV
Mój egzemplarz wyposażony jest w instalację LPG co czyni go bardziej ekonomicznym od diesla... nawet przy relatywnie wysokim spalaniu. Mechanicy liczą sobie sporo za naprawę ale jeśli mamy młotek, śrubokręt i odrobinę chęci to z większością napraw poradzimy sobie we własnym zakresie. Zazwyczaj psują się pierdoły ale mechanik z pewnością powie,że musiał wymienić pół auta bo to przecież jest "amerykaniec"
Chrysler Town & Country IV