Szukaj

Informacje o Chrysler Voyager IV Minivan 3.3 i V6 174KM 128kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku, choć w tym roku debiutował jako Plymouth Voyager. Dopiero od 1988 roku samochód był oferowany również pod szyldem Chryslera. Voyager, razem z bliźniaczym Dodge’m Caravanem był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, wprowadzonym do sprzedaży. Chrysler wyprzedził o kilka miesięcy model Renault Espace. Od 2008 roku w Europie auto dostępne jest tylko w większej wersji Grand Voyager. W USA oferowany jest jako Chrysler Town and Country. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Voyager wrócił do swoich korzeni – po opływowych poprzednikach znów jest kanciasty jak kiedyś, a do tego muskularny jak nigdy. Ten samochód to drogowskaz dla wszystkich innych pojazdów typu MPV na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby nie niż demograficzny i ludzie mnożyli się na potęgę, Chrysler wymyśliłby pewnie wersję Grander Voyager z tuzinem siedzeń. Na szczęście, jest antykoncepcja, a Grand już jest bardzo duży. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 3301 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 278 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~bob
Chrysler Voyager IV
Minivan 3.3 i V6 174KM 128kW
Refleksja ogólna: to jest zupełnie inna szkoła budowania samochodów niż w Europie. Materiały we wnętrzu-słabe. Radio firmowe - kompletna porażka. Co mi się jeszcze nie podobało-dla mnie ewidentny błąd konstrukcyjny-uszczelka na progu jest tak zamontowana, że bardzo łatwo ją uszkodzić. To co nie zdumiało-bardzo duże szczeliny pomiędzy elementami karoserii. Wygląda to niechlujnie i źle świadczy o producencie, który najwyraźniej ma problemy ze zrozumieniem co to jest aerodynamika. Wg mnie można być zadowolonym z tego samochodu, ale trzeba bardzo o niego dbać, najlepiej serwisować w ASO. W przeciwnym wypadku odwdzięczy się wysokimi kosztami i ciągłymi problemami. Rada dla kupujących używane egzemplarze: obowiązkowa wizyta na stacji diagnostycznej, stan samochodu powinien być idealny-jeśli nie jest po prostu nie kupować! Ogólnie po doświadczeniu z amerykanem stwierdzam, że już nigdy więcej. Słynny amerykański komfort może i jest wysoki, ale jakość trudna do przyjęcia. Poza tym - prędkość. W poprzednim samochodzie byłem przyzwyczajony do podróżowania po autostradzie z prędkością 140-160. I było całkiem bezpiecznie i wygodnie. Voyager niestety do tego się nie nadaje. Skrzynia się grzeje, pali jak smok, zawieszenie jest gumowate. Z fajnych rzeczy-nawiewy na tył, lampy w tylnej klapie (niby banalne a bardzo cieszy), fabrycznie przyciemnione szyby.
4,0
~numer226
Chrysler Voyager IV
Minivan 3.3 i V6 174KM 128kW
Ma kopa wyprzedza prawie wszystkich spod świateł, dużo miejsca dla wszystkich i na bagaże, psuje się zazwyczaj elektronika a elektrycy w salonie Fiata (nie ma już salonów chryslera) nie potrafią sobie poradzić.
4,0
~mlot
Chrysler Voyager IV
Minivan 3.3 i V6 174KM 128kW
problemy z elektryka nie tylko w moim wojtku potrafia przycmic radosc z jazdy.zle rozwiazania konstrukcyjne instalacji i umieszczenia komputera skrzyni,silnika i przekaznikow powoduja ze malo ktory wojtek nie ma problemow z elektryka. reszta super
Dymi na biało
  • Chrysler Voyager IV Minivan 2.5 CRD 143KM 105kW 2001-2008
  • silnik
Witam.Auto po zatrzymaniu zaczyna dymić na biało.Na początku lekko a następnie jak świeca dymna.Podczas jazdy żadnego dymka z rury.Auto śmiga jakby nic nie dolegało.Ma swoja moc i mało spala paliwa,ok 7-8 l/100km. Diagnosta zmierzył ciśnienie w cylindrach,wszędzie 30 atm. Sprawdził wtryski metodą przelewową,wszystkie pylą doskonale. Zwróciłem uwagę że w misce olejowej podnosi się stan oleju.Płynu chłodzącego nie ubywa.Wyeliminowałem więc uszkodzenie uszczelki.Mechanik który podjął się naprawy stwierdził że do turbiny przedostaje się paliwo,które podczas zatrzymania auta zaczyna się gotować w turbinie i stąd ten dym.Uznał że przyczyną są cieknące wtryski.Nie zaufał diagnoście.Podczas wyciągania uszkodził trzy wtryski,przy czym przyznał się tylko do jednego który był pęknięty.Diagnosta uznał winę mechanika,twierdząc że w dwóch następnych podczas wymiany uszkodzono cewkę.Mechanik znowu nie dał wiary diagnoście i wtryski wysłał do zakładu Boscha.Czekamy teraz na opinię rzeczoznawcy.Niestety auta nie mam już ponad półtora miesiąca i nie wiem kiedy go naprawią.Może ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem i podpowie mi jak go naprawić.Być może jest to tylko zatkany jakiś przewód i cała ta robota na nic się zdała.Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. paliwo w turbinie czekam
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Silnik odpala bez problemu, ale ; po odpaleniu silnik nie reaguje na pedał gazu do czasu (około 4-6 minut ) po tym czasie wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie, spokojnnie bez drgań itp. przy goracym silniku lub posyoju do 15 minut silnik zachowuje się normalnie, po dłuzszym postoju musi znowu się podgrzać zeby ruszyć z miejsca
  • Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 163KM 120kW 2001-2008
  • silnik
  • 295 tys. km
Silnik odpala bez problemu, ale ; po odpaleniu silnik nie reaguje na pedał gazu do czasu (około 4-6 minut ) po tym czasie wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie, spokojnnie bez drgań itp. przy goracym silniku lub postoju do 15 minut silnik zachowuje się normalnie, po dłuzszym postoju musi znowu się podgrzać zeby ruszyć z miejsca
Oczekuje na rozwiązanie
Climatronic szaleje- najpierw grzeje, a po chwili wieje zimnem po stronie kierowcy.
  • Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.8 CRD 150KM 110kW 2004-2008
  • inne
Po odpaleniu autka i ustawieniu temp. na np. 19st climatronic grzeje i wszystko pięknie, ale po pewnym czasie na kierowcę zaczyna dmuchać zimne powietrze w czasie gdy na pasażera nadal ciepłe. Ustawiam taką samą temp. dla kierowcy i pasażera... Dzieje się tak niezależnie od tego czy dogrzewanie silnika działa czy nie.
Oczekuje na rozwiązanie
Chrysler Voyager IV Minivan