Szukaj

Informacje o Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta najmniejsze
Początkowo do wyboru były dwa motory - słaby i słabszy. Jeden z nich był wysokoprężny, ale w praktyce równie oszczędny i tani w eksploatacji jest wariant benzynowy 1.0 68KM. Osiągi nie są w tym samochodzie istotne, bo przy małych prędkościach jest dość zrywny, a w mieście szybko się nie jeździ. Lubi wysokie obroty, ale nawet na tych niskich poddaje się woli kierowcy.
Powagosław
Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Maciej
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Bardzo ciekawe auto, kupione dla żony dwa lata temu. Braliśmy pod uwagę bliźniacze auta -Toyota - za droga stanowczo..i Peugeota -niby to samo ale jakiś brzydszy..i dziwi mnie tylko jedno - że tak późno odkryłem auta tego typu. Spalanie na mikroskopijnym poziomie, zadziwiająco żwawe w ruchu miejskim, miejsca dla naszej trójki - zupełnie wystarczające. Zadziwia mnie silnik tego auta, nieprawdopodobnie elastyczny, w praktyce do jazdy po mieście wystarczy dojść do 2 biegu i do 95 na godzinę można sobie jechać, na jazdach podmiejskich dorzucam 3 bieg. Zmieści się wszędzie, wystarczy 0,5 miejsca parkingowego. Nie wyobrażam już jechać do centrum miasta naszym podstawowym autem czyli Mondeo...ba, C1 stało się obecnie naszym podstawowym autem, a mondeo kurzy się w garażu..Oczywiście na wakacje pojedziemy większym autem, ale do tego czasu bede żonie podbierał kluczyki do C1.
2,9
~paweł
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Zgrabne autko na miasto i niedaleki wypad poza, tzw. konserwa ze względu na wyciszenie lub jego brak , posiada to co powinno miejskie autko bagażnik na 2 zgrzewki wody , klimatyzację, 4 drzwi. Gdyby nie silnik byłoby super ...
4,1
~Jacek
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Podsumowanie po 6 latach (110k): + bezawaryjny, w mieście bardzo wygodny (zwrotny, wąski, dynamiczny 0-80km/h), super ekonomiczny; - b. sztywne zawieszenie, kiepski na dłuższe trasy (głośny >100km/h, mała ładowność - 4os dorosłe + bagaż na full to za dużo)
Średnie spalanie dla Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW 2008-2012
5,2
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Bez jakiejkolwiek uwagi jak się jeździ spala: mi 5.5l (jeżdżę bardzo dynamicznie), żonie 5l (jeździ spokojnie). ekstremalna jazda jak szalony 6l. Przeglądy średnio 500zł w ASO Warszawa - nie mam czasu tu szukać i ozsczędzać. Części eksploatacyjne bardzo tanie. Nic poważnego się nie psuje. Zużycie zawieszenia, hamulców itp. powolne.
4,6
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
nie bede tu pisal o wyposazenie , bo C1 to samochod nie dla wymagajacych ludzi :) Auto jest Idealny do Kobiet , bo jest malutki na ulice , szybko i wszedzie mozna go parkowac. Bardzo Ekonomiczny , dostalem od firme , jedzilem nim 1300 (65% trasa 35%miasto) spalil 4,2-4,5 trasa a miasto 4.9-5.1 , ale nie jade oszczedny , bo mam BMke i lubie duszyc mocno na gazie :D tani w utrzymaniu.polecam francuski samochody ale kupic z salonu z Gw. albo taki 2 lata 3 max , i do 40 tys. km. tylko.
5,0
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Przeglądy w ASO z wymianą filtrów itp., co 15tys. km.: 650zł (mazowieckie). Dynamiczna jazda w mieśnie i korki: nie udało mi się spalić powyżej 6l/100km. Średnio, co bym nie robił (trasa/miasto) 5.5l/100km

Usterki Citroen C1 I

Liczba wpisów: 11
Nie rowny przyrost mocy( moze to silnik, moze to wydech)
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • inne
Wiec autko jakos przyspiesza(gorzej niz wczesniej)do 5tys obrotow, a potem dostaje odczuwalnego kopa poprostu, szarpniecie i do przodu odczuwalne na 2, 3, 4 biegu, na 4 biegu najbardziej odczuwalne. Jest to strasznie irytujace przy wyprzedzaniu, ale nie az tak jak na autostradzie gdyz nie trzyma predkosci na 5 biegu, potrafioe przyspieszyc do 160-170 na 4 zapiac 5 i predkosc spada czasem nawet 130, zazwyczaj szybciej niz 140 nie pojade na atostradzie, no chyba ze na 4 biegu!!! Oczywiscie podlczenie do komputera nic nie wykazalo, a serwis nie znalazl usterki. Zastanawiam sie czy to nie jest wina katalizatora hmmm
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cieknące paliwo ze zbiornika i zapac benzyny w kabinie po tankowaniu do pełna.
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • nadwozie
Witam. Od pewnego czasu po zatankowaniu C1 do pełna ( do pierwszego odbicia) - pod autem wycieka paliwo - po przejechaniu kilku km problem ustaje. Dodatkowo czuc zapac benzyny w kabienie przez pierwsze 10-20km po tankowaniu do pełna. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
stuki,warkot na zimnym silniku
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • silnik
Przy odpalaniu zimnego silnika słychać stukanie jakby zaworów.Przy dodawaniu lekko gazu słychać lekki warkot silnika ,,jakby pies zawarczał. I to się utrzymuje dopóki silnik się w pełni nie rozgrzeje. Kieliszki zaworowe i pompa wody były wymieniane. Diagnoza - nieznana przyczyna.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C1 I Hatchback 5d Facelifting