Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Asia 28
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Wszystko w jednym miejscu:Silnik VTI ten sam co w MINI ,wersja 120 koni jest tez w BMW serii 1.Nie słychać go na jałowym biegu,zero drgań.Elastyczny do 100km/h - idealny do miasta,na trasie można komfortowo jechać z prędkością 140-150km/h.Przyspieszenia 80-120km/h wiadomo średnie ale to tylko 95KM i brak turbiny.Za to możemy liczyć na bezawaryjność.Podobno to jeden z bardziej zaawansowanych silników małolitrażowych.No ale zawsze można zakupić fiatowskie 8v:-) Mąż twierdzi że skrzynia lepsza niż w Citroenie C5 2010r,skoki skrzyni krótkie,precyzyjne.Szkoda że tylko 5 biegów.Zawieszenie komfortowe a w zakrętach pewne,oczywiście są pewniejsze ale za to mniej komfortowe.Konstrukcja tylnego zawieszenia zapewnia duży bagażnik prawie taki co w hondzie accord,dużo większy np od focusa co w nim jest ceną zawieszenia wielowachaczowego z tyłu.Widoczność ok,ergonomia ok,wentylacja ogrzewanie ok.Auto bardzo dobrze wyciszone,doskonałe materiały we wnętrzu już w podstawowej wersji attraction ,nie ma co mówić o wersjach wyżej bo to już klasa premium.Silnik ekonomiczny jedynie na zimnym silniku i na bardzo krótkich dystansach miejskich potrafi spalić 10l ale to normalne.Średnio można liczyć 6,5-7l.Auto nowe także niezawodne:-)Cena korzystna bo kupione z końcoworocznej wyprzedaży co u innych sprzedawców już praktycznie nie istnieje.Rzadkie na naszych drogach także z jednej strony się wyróżnia z drugiej nie interesują się nim złodzieje.Ładna sylwetka prawie jak BMW 1:-)w każdym razie ładniejsza niż w różnych KOREAN STYLE do których dołączył też dobry skądinąd Ford Focus.Jedyny minus tej wersji C4 to brak w standardzie ESP i brak 6 biegu ale nie można mieć wszystkiego:-)
4,3
~olek
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Porównując z Astrą III i Focusem II, wewnątrz mam dużo więcej miejsca, plastiki są miękkie - nic nie skrzypi (w Focusie po 80k coś skrzypiało). Z Astrą nawet nie chce mi się porównywać bo to złom. Kierownica znacznie lepiej leży w dłoniach. Spalanie o wiele mniejsze-ponad litr do dużo- jedyny minus to dynamika i elestyczność silnika. Teraz wziąłbym silnik 1.6 120KM.
4,7
~Dawid
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Po wyłączeniu silnika zawsze włącza mi się na chwilę wentylator chłodnicy nawet po przejechaniu tylko kilku km a na dworze 10 stopni celsjusza- czy ten typ tak ma? napiszcie
Średnie spalanie dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW od 2010
7,0
l/100 km
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Auto b. oszczędne poniżej 100. Trasa 250 km przejazdy przez miasteczka 5.5 litra. Trasa autostrada 120-140 około 7.5. W mieście niestety dochodzi do 10. Miasto + autostrady (do 120) średnia dla przebiegu 600km wychodzi 7-8 litrów. Ogólnie OK.
8,0
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Auto potrafi być oszczędne - przy bardzo spokojnej jeździe (nie przekraczając 100 km/h) w trasie potrafi spalić niecałe 5,5 l/100 km. Przy skrajnie odmiennych warunkach - krótkie odcinki w zakorkowanym mieście przy dużym upale i dość dynamicznej jeździe potrafi wywindować spalanie do ponad 11 l/100 km. Na autostradzie brakuje szóstego biegu, przez co spalanie oscyluje tam między 7,5 a 8,5 l/100 km. Wszystkie podane wartości zmierzone przy pracującej non-stop klimatyzacji.
7,9
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.4 16v VTi 95KM 70kW
Jazda cały czas z włączoną automatyczną klimatyzacją. Spalanie w mieście potrafi przekroczyć 10 l/100km jak więcej się stoi niż jedzie (duże korki). Przy spokojnej, przepisowej jeździe w trasie (< 100 km/h) bez problemu można zejść do 6 l/100 km lub nawet poniżej tej wartości. Na autostradzie pali już więcej, bo około 8,5l/100km dla prędkości 140 km/h, ale to pewnie zasługa krótko zestopniowanej 5-biegowej skrzyni biegów (silnik ma przy tej prędkości około 4100-4200 obr/min).
Citroen C4 II Hatchback 5d