Szukaj

Citroen C5 II Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW 2004-2008

Informacje o Citroen C5 II Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW 2004-2008
10,6
l/100 km
13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Citroen C5 II
Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW
Kupiłem go w maju 2016. Sprowadzony ze Szwajcarii. Z przebiegiem 161200km - bardzo prawdopodobny; potwierdzają to wpisy w książce serwisowej i dodatkowo faktury. Zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd (same części to ok. 1200zł), filtry, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów. Przy okazji okazało się, że uszkodzony jest wariator faz rozrządu (890zł). Podwozie i układ hamulcowy były w porządku. Łącznie wydałem 3300zł (P.S. polecam pana Donata z ul. Białej w Radomiu). We wrześniu skończył się czynnik chłodniczy do klimy. Mógłby mniej palić. Na trasie dom - praca - dom = 2 x (14km trasa + 6km miasto) pali mi średnio 13,8l/100km. W wakacje na trasie wyszło 10,2l/100km.
Dodane 8 lat temu
12,3
Citroen C5 II
Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW
Uważam że nie pali zbyt dużo. W trasie można zejść do 9 litrów przy prędkościach autostradowych 130-160 km/h. W miescie jest gorzej. Jazda tylko po miescie wychodzi 14-15 litrów. Nie wiem jak innym auto 6 cylindrowe może palic tyle co kompakt z motorem 1.6? Nie polecam gazu do tego auta.
Dodane 9 lat temu
8,4
Citroen C5 II
Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW
Trochę byłem przerażony kupując trzy litry ale bardzo zaskoczył mnie swoim małym zapotrzebowaniem na paliwo. Jeśli chodzi o koszty to są podobne jak w każdym samochodzie. Wymiana rozrządu w serwisie 2100 z ich częściami. a w Audi A6 2,5 TDI biorą 2500 w zwykłym warsztacie.
Dodane 14 lat temu

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
Dodane 16 lat temu
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów