Szukaj

Informacje o Citroen C5 II

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 II

Liczba ocen: 222
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~matekedzierzyn
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Duże ale zwrotne kombi,nie ma większego problemu w poruszaniu się tym autem po mieście. A na trasie to już w ogóle 6 bieg + tempomat i można jechać na koniec świata. W środku miejsca sporo, bagażnik olbrzymi. Silnik genialny dynamiczny, elastyczny i jak na swoją pojemność i wielkość auta mało pali a do tego trwały ,problemy jedynie z osprzętem typu Egr (czyli jak prawie wszędzie) . Zawieszenie bajka, bezawaryjne i jeszcze bardziej je doceniam, gdy trochę pojeżdżę drugim swoim autem a potem wracam do C5. Wizyty u mechanika w 95% - rzeczy eksploatacyjne i pierdoły we wnętrzu. Naprawdę polecam bo pierwsza generacja tego auta zrobiła zły PR temu modelowi a poliftingowa wersja to naprawdę solidne auto.
4,4
~Nat
Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 II
Samochód duży, przestronny, bezpieczny i bardzo komfortowy. Zawieszenie bardzo miękkie. Moim zdaniem jedną z większych zalet tego modelu nie stanowi nawet legendarny citroenowski komfort ( bo są auta o wyższym) , ale praktycznie bezawaryjna eksploatacja modelu po lifcie. Jeszcze nie miałem auta tak bezawaryjnego. Bagażnik może nie największy , ale pakowny o regularnym kształcie. W razie problemów ze spakowaniem na wakacje można przypiąć box dachowy. Jednak trzeba pamiętać , że z silnikiem 1.8 nie poszalejemy i nie jest to samochód na OE-sy, lecz do spokojnego komfortowego przemieszczania się na długich trasach -choć jazda po mieście nie sprawia mu żadnych kłopotów. Jednak płynąc po krajowych czy też gruntowych drogach czujecie, że wydana każda złotówka na C5 nie była zmarnowana i rogal zadowolenia pojawia się z każdym nawijanym kilometrem.
4,1
~tapchan
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Duże, komfortowe, bardzo pakowne kombi. Scenariusz trochę nietypowy ale udało mi się zmieścić do bagażnika cały zestaw perkusyjny, dwie gitary i cztery torby podróżne bez składania tylnej kanapy - kto wie ten wie ;-) Komfort i brak zmęczenie po długiej trasie cenię sobie bardziej niż osiągi czy frajdę z dynamicznej jazdy i też pod takim kątem oceniam samochody. Nie miałem jeszcze samochodu, którym jazda byłaby równie odprężająca. Cytrynka zdecydowanie jest nastawiona na komfortowe, raczej niespieszne podróżowanie i w swojej klasie cenowej robi to chyba najlepiej.

Raporty spalania Citroen C5 II

Liczba raportów: 246
Średnie spalanie dla Citroen C5 II
8,0 – 10,6
l/100 km
5,9 – 8,5
l/100 km
8,6 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.
7,6
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDI kombi podczas jazdy na trasie jak lamus potrafi zejść poniżej 5l przy normalnej jeździe mieszanej na krótkich odcinkach 7-8 zależy od nogi. Lecz zimą na krótkich odcinkach przy ciężkiej nodze nawet ponad 10l. Mam ten samochód już rok jak na razie żadnej poważnej usterki. Gdy go kupiłem była do zrobienia klima koszt chłodnicy 290zł przewód niskiego ciśnienia oryginalny ponad 500zł lecz znalazłem polską podróbkę za 180zł kompletna klima z napełnieniem odgrzybieniem i przekładkami w renomowanym zakładzie uczyniła mnie nieco ponad 800zł Ogólnie auto dynamiczne i bardzo komfortowe bez problemu osiąga ponad 200km/h Osobiście polecam.
12,0
Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW
Citroen C5 II
Kupiłem go w maju 2016. Sprowadzony ze Szwajcarii. Z przebiegiem 161200km - bardzo prawdopodobny; potwierdzają to wpisy w książce serwisowej i dodatkowo faktury. Zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd (same części to ok. 1200zł), filtry, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów. Przy okazji okazało się, że uszkodzony jest wariator faz rozrządu (890zł). Podwozie i układ hamulcowy były w porządku. Łącznie wydałem 3300zł (P.S. polecam pana Donata z ul. Białej w Radomiu). We wrześniu skończył się czynnik chłodniczy do klimy. Mógłby mniej palić. Na trasie dom - praca - dom = 2 x (14km trasa + 6km miasto) pali mi średnio 13,8l/100km. W wakacje na trasie wyszło 10,2l/100km.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 14
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Zawieszenie - stuki.
  • Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008
  • układ napędowy
Przy większej prędkości i ostrzejszych zakrętach w prawo pojawia się głośne stukanie z przodu. Po wyjściu z zakrętu ustaje. Przy mniejszych prędkościach i łagodnych zakrętach nie występuje. Co może być uszkodzone?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Citroen C5 II