Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,5
~link2jack@gmail.com
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
POLECAM Samochod waży prawie 1,5 tony. KupujÄ…c to auto nie chcialo mi siÄ™ wierzyć w to ze taki maly silnik da rade takiej bryle samochodu. MiÅ‚e zaskoczenie – 1,6HDI dla spokojnego kierowcy w 100% wystarczy. Przyspieszenie na 5-tym biegu jest znakomite. A jeÅ›li chodzi o spalanie rewelacja. Po przejechaniu 1500km jazdy mieszanej (miasto/trasa) komputer pokazuje 6L W miescie trzeba liczyc ze spalanie wzrosnie – 100km po miescie i wynik 7,5L. Naturalnie jeÅ›li kierowca bÄ™dzie miaÅ‚ ciezkÄ… noge (notorycznie gaz/hamulec) to pewnie pokaze ponad 8. Przy wÅ‚Ä…czonym tempomacie (85km/h) w nocy przy praktycznie zerowym ruchu na trasie (nowy asfalt!!) w 3 osoby udalo mi siÄ™ zejsc do 4.4L. Fakt wiekszy silnik bylby na pewno zrywniejszy ale spalanie byÅ‚o by wieksze (minimum i litr) ale z mojego 1,6HDI jestem w 100% zadowolony.
2,3
~Marek
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
Obawy, które miałem kupując ten samochód potwierdziły się. Samochód tragedia. Świecący się servis na desce rozdzielczej to codzienność. Wyskakujący komunikat jeden po drugim to norma. Ciągłe problemy z filtrem FAP. Ostatnio okazało się, że skończył się jakiś płyn do FAP, którego litr kosztuje 200 zł. Prowadzenie przeciętne. Nigddy więcej francuza.
4,7
~Mizo
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
Swoją C5 kupiłem w polskim salonie. Przejechałem nią do dzisiaj 78 000 km w przeciągu czterech lat. W tym czasie muszę się przyznać , że samochód ten mile mnie zaskoczył w codziennym użytkowaniu. silnik 1,6 HDI pomimo moich obaw bez żadnych problemów radzi sobie z 1430 kg masy samochodu mając przy tym średnie żużycie paliwa 5,0-5,5 l/100 km. Polecam - nie bójcie się samochodów na \"F\". Przyjemność z jazdy samochodem z hydropneumatycznym zawieszeniem gwarantowana.
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
To nie żart. Jak na takie gabaryty to auto pali bardzo, ale to bardzo niewiele. Robię około 2000km/m-c. W tygodniu do pracy mam jedynie 15km, ale mam częste wyjazdy na odległości około 60-80km. Przy takim tygodniu Cytryna spala 5,8l/100km (tyle pokazuje komputer). Liczyłem też od tankowania do tankowania, żeby sprawdzić, czy komputer się myli - myli się bardzo niewiele, ale na moją korzyść, bo z moich wyliczeń średnie spalanie wyniosło 5,65 l/100km. Warunek jest jeden: spokojna jazda. Bo przy większym szarżowaniu spalanie w mieście wyniesie nawet 9-10 l/100km.
5,8
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
To nie żart. Jak na takie gabaryty to auto pali bardzo, ale to bardzo niewiele. Robię około 2000km/m-c. W tygodniu do pracy mam jedynie 15km, ale mam częste wyjazdy na odległości około 60-80km. Przy takim tygodniu Cytryna spala 5,8l/100km (tyle pokazuje komputer). Liczyłem też od tankowania do tankowania, żeby sprawdzić, czy komputer się myli - myli się bardzo niewiele, ale na moją korzyść, bo z moich wyliczeń średnie spalanie wyniosło 5,65 l/100km. Warunek jest jeden: spokojna jazda. Bo przy większym szarżowaniu spalanie w mieście wyniesie nawet 9-10 l/100km.
4,1
Citroen C5 II
Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW
Zużycie paliwa w moim samochodzie jest rewelacyjne. W mieście ok. 6-6,5 litra poza miastem przy stałej ok. 110-120 nie przekracza 4 litrów. średnio na komputerze - kasuje go co około 5000 km mieszczę się w przedziale 5,0 - 5,5 litra w zależności od pory roku. Przeglądy w salonie Citroena w Chorzowie przy ul. Wojska Polskiego - polecam oscylują w graniach 600-800 zł - zawsze mają jakieś promocje i po przygodach w innych serwisach polecam ten serwis

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnÄ™trze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Citroen C5 II Hatchback