Szukaj

Informacje o Citroen C5 III

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 III

Liczba ocen: 266
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Kamil
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Citroen C5 III
Auto użytkuję od nowości - jak to czytasz i chcesz kupić to z ręką na sercu polecam , przejechane przeszło 200tys km , auto spisało się bezawaryjnie , wymiana rozrządu x3 razy tańsza niż w bmw z 2l silnikiem z tego samego rocznika , oleju żre około 0.5litra na 20-25tys km więc nie najgorzej auta nie szczędze - na autostradzie but, przyspieszenie super tylko brakuje napędu 4x4 tak jak w audi quatro - wiem bo mam aktualnie dwie nowe a6 , zawieszenie pneumatyczne pozostawia znak w życiu czyli jak wsiadam do innego auta to czegoś brakuje , a spowrotem do c5tki to uczucie jak bym wróćił do domu , , jedyny minus to zbiornik adblue w bagażniku oraz kosztowna wymiana zbiornika adblue bo około 4500zł warto lać dodatek .
4,9
~Danny
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Auto jest naprawdę super! Bardzo fajny samochód. Ciekawy i inny niż cała niemiecka motoryzacja. Interesujący wygląd karoserii i wnętrza. Ogromne alufelgi - koła 18 na 235. Świetne wyposażenie, cała masa fajnych bajerów, które mimo podeszłego wieku auta (już ponad 10 lat) nadal działają doskonale. Radio działa super nawet na wsiach. Elektryczny ręczny działa ok. Nawigacja działa super. Elektryczna klapa działa super. Reflektory skrętne ksenonowe i doświetlanie zakrętów działają. Fotele elektryczne z pamięcią działają OK. Elektrycznie przyciemniane lusterka działają. Czujniki świateł i wycieraczek też działają. Tempomat i ogranicznik też działają. Fajne czujniki parkowania, co ułatwia parkowanie tego maleństwa. Doskonała jakość materiałów deski i foteli (pół skóry), ale ich montażu już troszkę mniejsza. Ale wewnętrzna klamka drzwi skrzypi jak ją ścisnąć. Duża i miękko zawieszona landara. Czuję się jakbym jechał jakimś wielkim, starym jaguarem lub cadillakiem a nie citroenem w kombi. Najmniej awaryjny używany samochód jaki w życiu miałem (w porównaniu z autami niemieckimi). Spalanie w mieście 7,5 - 8,5. Spalanie w trasie 5,5 - 6,5, ale jadąc wolniutko po wioskach można osiągnąć 5.0. Fajne zasłonki na tylnych bocznych oknach. Bagażnik jest mniejszy niż w utach niemieckich, ale głęboki. Jest ogromny bak na ponad 70 litrów i pełne wielkie koło zapasowe. To auto przekonało mnie żeby przy wyborze kolejnego używanego kombi z dieslem brać młodsze i tańsze auta francuskie niż zajeżdżone auta niemieckie, które nie wiadomo czemu trzymają wysoką cenę... C5 ma bardzo szerokie wnętrze, ale miejsca na nogi jest mniej niż w autach niemieckich. Tak się zachwyciłem tym autem ze od razy chciałem kupić drugi taki sam dla żony!
4,8
~Pioter W.
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.

Raporty spalania Citroen C5 III

Liczba raportów: 354
Średnie spalanie dla Citroen C5 III
7,4 – 12,8
l/100 km
5,3 – 10,7
l/100 km
8,8 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Testy zostały przeprowadzone na różnych odcinkach długości: - 150 km z prędkością stałą 120 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 5.7 litra - 150 km z prędkością stała 130 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 6.9 litra - 150 km z prędkością stała 140 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 7.5 litra - 300 km z prędkością zmienną od 60-110 km/h 5.6-5.8 litra (bez tempomatu)
8,6
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Trasa Gdańsk-Rzym-Gdańsk średnie spalanie równo 6,9l jadąc ciągle 10km/h ponad obowiązujące ograniczenie. Jazda codzienna - trójmiasto i okolice - 7,9l. Jazda tylko po mieście (dość zatłoczone trójmiasto szczególnie w okresie wakacyjnym) na komputerze 11l ale realnie nawet 15-16l, chociaż muszę przyznać że po mieście jeżdżę głownie w trybie sport. Generalnie samochód potrafi być oszczędny, ale wiadomo, nie po to kupuje się 3.0 żeby patrzeć na paliwo
4,9
Tourer 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Citroen C5 III
Kupiłem z Francji robię 2500km na miesiąc , 80procent trasa , awarie , wymiana piasty z łożyskiem i filtr pdf był zapchany koszty piasta z wymianą 400 zł , wypalanie pdfu 100 zł , wymiana dwi masy 2300 zł , rozrząd 1200 , przez ten czas zrobione 40 tys km , auto ok tańszy o mniej awaryjny niż w v

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,5
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
5,0
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 zamontowana 2 lata temu. Silnik o dziwo dobrze zniósł gaz. Nie ma spadków mocy, instalacja pracuje poprawnie. Spalanie na poziomie 9-10l/100km w zależności od warunków. Podczas przeglądów wymieniane były jedynie filtry, jak kolejne 50 tys. km będzie tak udane to instalacja w pełni zda egzamin.
Citroen C5 III