Szukaj

Informacje o Citroen C5 III

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 III

Liczba ocen: 236
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Sebastian
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Mam wersję 2.0HDi z automatem i hydrauliką. Samochód kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 150000. Aktualnie ma 250000. Samochód bezawaryjny, ekonomiczny i niesamowicie komfortowy. Trwałość silnika oceniam na dobrą. Kulturę pracy na bardzo dobrą. Praca skrzyni nie budzi zastrzeżeń, ale wbrew temu co podaje producent warto wymieniać płyn hydrauliczny w skrzyni co drugą wymianę oleju (olej też warto wymieniać co 15 tys zamiast deklarowanego przez producenta 30tys). Wymienia się 3.3 litra na około 7. Zawieszenie jest fenomenalne i bezawaryjne. Wytrzymuje przebieg około 240000. I tutaj duże zaskoczenie, kompletny remont to koszt zaledwie 1000PLN. Hydraulika jest bezawaryjna (po 250000 nie wykazuje najmniejszych uszkodzeń). Auto duże, przestronne, bardzo wygodne. Spalanie w mieście to około 9l/100km, natomiast poza miastem 5.5l/100km. W przeciągu 5 lat użytkowania jedynymi naprawami były wymiana czujnika parkowania i zespołu wentylatora chłodnicy. Przy przebiegu 250000 należało zrobić wspomniany wyżej remont zawieszenia przedniego (1000PLN), wymienić filtr cząstek stałych (1000PLN) i zregenerować wtryskiwacze (2000PLN). To całość kosztów napraw po 250000km.
4,2
~Paweł K
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
2,9
~klops
Tourer 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Citroen C5 III
Ocena za całokształt niestety słaba - nie może być inaczej skoro kupujesz nowe auto i prócz całkiem fajnego komfortu, nie dostajesz w zamian zupełnie nic z wyjątkiem dramatycznej utraty wartości. Samo auto tragiczne nie jest ale przez podejście serwisu i importera, ja osobiście, nie znajduję żadnego logicznego uzasadnienia jego zakupu. Miało być nowe, żeby było przez kilka lat pewne. Jeśli pewne nie jest to jaki jest sens zakupu takiego samochodu? Serdecznie wszystkim odradzam zakup jakiegokolwiek Citroena w autoryzowanym salonie - idźcie w inne marki, które w razie problemów z autem (które się przecież mogą zdarzyć) nie pokażą wam środkowego palca.

Raporty spalania Citroen C5 III

Liczba raportów: 291
Średnie spalanie dla Citroen C5 III
7,5 – 14,3
l/100 km
5,4 – 10,7
l/100 km
8,8 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
6,3
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Spalanie 6,3 l/100km osiągnięte przy przejazdach ze średnią prędkością 48km/h. Wskazania komputera pokłądowego minimalnie rożnią się od tego co pokazuje licznik dystrybutora na stacji paliw. Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia, przejechałem 1009 km po czym zatankowałem ponownie do pierwszego odbicia dokładnie 64,66 l oleju napędowego. Ale spalanie realne 6,5 l/100km ciągle uważam za znakomite przy tej masie auta. Spalanie 6l/100 osiągnąłem dwukrotnie na trasie w obie strony Jarosław-Krosno. Spalanie 6,7 na autostradzie a dystansie 220km przy prędkości ok 130km/h .
7,0
Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
Tak duże wyniki u niektórych to efekt ciężkiej nogi. Ja jeżdżę w większości na tempomacie, zgodnie z przepisami i zasadami eco drivingu (oczywiście umiarkowanego). Jeżdżę dynamicznie, ale przewidywalnie, tak aby spalić jak najmniej, nie tracąc przyjemności z jazdy. I tak: - droga ekspresowa ok. 25 km (ok. 125 km/h) + obwodnica ok. 10 km. (ok. 85 km/h) + droga krajowa "dziewięćdziesiątka" ok. 25 km (ok. 90 km/h) - spalanie niemal zawsze poniżej 7 litrów, średnio 6.8 l/100 km. - tylko droga ekspresowa ok. 30 km (125 km/h) - 7 - 7.5 l/100 km. Czasami udaje się zejść trochę niżej. Zaznaczam, że mieszkam na Podlasiu, na terenach w niemal całości nizinnych, na nawigacji różnica wysokości podczas jazdy to średnio zaledwie 15-20 metrów, a więc wyłącznie symboliczne wzniesienia,

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
3,5
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
4,5
Sedan 1.6 VTi 120KM 88kW
Citroen C5 III
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC
przebieg: 69 tys. km
użytkowana przez: 21 tys. km
Dobry wybór. Żadnych problemów i pełne zadowolenie. Auto z instalacja współgra bez zarzutów. Z pełną odpowiedzialnością polecam jak i zakład taki i instalacje. A co do ceny może i wysoka ale za jakość się płaci.
Citroen C5 III