Szukaj

Informacje o Citroen C5 III

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 III

Liczba ocen: 253
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Pioter W.
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.
3,7
~Seweryn
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Wszechstronność, wygoda nie jest najgorzej... trochę jestem zaskoczony ergonomią...po prostu w tak dużym samochodzie nie zrobić rozsądnych pojemników na butelki (w drzwiach) i na kubki w panelu centralnym... to skandal... niezawodność - na razie nic poważnego się nie dzieje.. Samochód nie jest zły ale na pewno nie jest zbyt ekonomiczny, w mieście 9l (diesel, automat, Warszawa) w trasie 7,5l przy normalnej jeździe - mogłoby być znacznie lepiej - w passacie jest - niestety citroenowi brakuje sporo do jakości wykończenia i do osiągów. Jest to samochód wygodny ale w stosunku do vw widać różnicę w środku.
4,9
~Wacko
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Wszechstronność, wygoda, ergonomia, niezawodność, doskonałe osiągi silnika to cechy tego modelu. Wiem co mówię, bo równocześnie używam kilku samochodów , mam porównanie Nie mogę dopasować pod siebie lepszego auta niż to. Od dwóch lat myślę nad zmianą bo skończył się czas amortyzacji w firmie, ale nie mogę znaleźć samochodu, który odpowiadałby moim potrzebom w takim stopniu jak C5 Tourer. Choć odwiedziłem wiele salonów wiodących marek to wszystkie odpadają po wstępnej przejażdżce w porównaniu z C5. Merce i beemki wypadają kiepsko. Chyba go już nie sprzedam w ogóle :-) Auto mega wygodne, pakowne, idealne na dłuższe trasy, np. wyjazdy z rodzinką na wakacje po Europie, na narty box na dach i więcej miejsca nie potrzeba. Zawieszenie pneumatyczne to bajka, nie tylko w mieście ale i na trasach. Garby na ulicach miękko bierze przy 25 km/h i głowa w aucie nie skacze. Na trasie włącza się opcję sport i trzyma się autostrady jak przyklejony. Przejechałem nim Karpaty i Alpy wzdłuż i wszerz - świetny w góry. Jak chcesz zjechać w lekki teren z kamieniami, trawą czy koleinami wystarczy go podnieść o poziom wyżej i nie ryje podwoziem. Jeśli jest potrzeba pokonania wyższego krawężnika, np. przy parkowaniu to idzie jeszcze wyżej. W trasie spokojnie przejeżdża 1100 km na jednym baku. Światła biksenony z doświetlaniem zakrętów są super na leśnych szosach. Nie mogę pojąć dlaczego koncern zdecydował się zaprzestać produkcji tego modelu, bo wziąłbym następny. DS-y przy C5 to jakaś pomyłka. Moim zdaniem nie dorastają mu do pięt!

Raporty spalania Citroen C5 III

Liczba raportów: 322
Średnie spalanie dla Citroen C5 III
7,5 – 12,8
l/100 km
5,4 – 10,7
l/100 km
8,8 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
7,5
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Ogólnie auta cały czas pokazuje mi spalanie ok 7do 7.5 litra . Nie ważne czy jest to miasto czy wyjazd na wakacje. Jak jadę poniżej 100km/h to w 7litrach się mieści ale jak już 120-140 to 8litrow pali
5,2
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Staram się jeździć płynnie, chociaż nie sennie. Robię głównie trasy z 20% miasta. Wskazania komputerowe są niższe od rzeczywistego o około 0,5l. Spalanie podałem w średnich warunkach atmosferycznych przy średnio działającej klimie. Na trasie nie przekraczam z reguły 2500 obrótów(130), a bardziej trzymam się 2000, tj. np. na szóstce 108 km.

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 22

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,5
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
5,0
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 zamontowana 2 lata temu. Silnik o dziwo dobrze zniósł gaz. Nie ma spadków mocy, instalacja pracuje poprawnie. Spalanie na poziomie 9-10l/100km w zależności od warunków. Podczas przeglądów wymieniane były jedynie filtry, jak kolejne 50 tys. km będzie tak udane to instalacja w pełni zda egzamin.
Citroen C5 III