Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 - 2012
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Oceny Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140 KM 103 kW

Ogólna ocena
4,00
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Układ jezdny + Całokształt + Silnik
WADY - Poważne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 430
Koszt ogólny 13,74 PLN
LPG21.35 PLN
PB3.56 PLN
Wydatki serwisowe 6,77 PLN Pozostałe wydatki 5,68 PLN

Dane techniczne Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW 2007-2012

Podstawowe parametry Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Citroen C5

Newsy o Citroen C5

Raporty spalania Citroen C5 III Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW 2007-2012

pb
Na podstawie 3 raportów spalania
8,1 – 11,0
Citroen C5 III Sedan