Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 - 2017
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Nowy Citroen C5

Cena od 120 590 PLN
Zapytaj o ofertę specjalną na nowy samochód Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180 KM 132 kW
Tel. 798 397 397
pon-pt: 10:00 - 18:00, sob: 9:00 - 14:00

Oceny Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180 KM 132 kW

Ogólna ocena
4,23
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Silnik + Koszty utrzymania + Stosunek jakość/cena
WADY - Drobne usterki - Ergonomia - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 41
Koszt ogólny 27,34 PLN
ON27.34 PLN
Wydatki serwisowe 4,17 PLN Pozostałe wydatki 20,79 PLN

Dane techniczne Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW 2015-2017

Podstawowe parametry Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Citroen C5 III Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny S&S

Publikacje o Citroen C5

Newsy o Citroen C5

Citroen C5 III Tourer