Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1997-2000
9,4
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Citroen Xsara I
Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Wiadomo, jak się pociśnie po garach to spali dużo... Jak na tą pojemność silnika spalanie jest zaskakująco niskie przy normalnej jeździe - 8-9,5 l/100km w zależności ile km zrobi po autostradzie (tam spalanie rośnie, bo jakoś nie mogę się powstrzymać przed przyciśnięciem gazu). Cena napraw... cóż auto francuskie - przeważnie nie wymieniamy jednej części tylko całe podzespoły - w wyniku cena naprawy rośnie. Ostatnio za wyminę oleju, filtrów i płynu chłodniczego zapłaciłem 300 zł (w cenę wliczone były wszystkie potrzebne rzeczy w serwisie)
9,3
Citroen Xsara I
Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Jestem w szoku... Po szkoleniu " Ekonomicznie wcale nie znaczy wolno " spalanie spadło mi z 12,5 litrów do 7 litrów! Ekonomiczna jazda to wcale nie wolna jazda. To 7 litrów tyczy się jazdy po mieście i między miastami ( odcinki do 20 km ), w niedziele np. sprintem, większość czasu około 110 - 160 km/h. A te 15 litrów to udało mi się uzyskać podczas zimy i wojaży heh ;) Odnośnie trasy, 6 litrów wychodzi bez problemu. Czy da się niżej? Być może... Ale chyba bardzo ciężko będzie, w końcu to 1,8 litra 16 zaworowy... I 112km, a nie 110km...
10,8
Citroen Xsara I
Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Moja Xsara VTS 1.8 16v 98r. ma przejechane 230tys. ostatnie 10tys. jeździłem głównie w mieście na trasie Targówek-Lotnisko Okęcie czyli prze całe miasto ze średnią dynamiką. Cały ten okres 10l/100km. Jest to dość fajne auto ale trzeba się liczyć z takimi historiami jak falujące obroty, kłopoty z elektryką, elementy wyposażenia wnętrza mogą wymagać po jakimś czasie żeby jest poprawić (przymocować, dokręcić śrubkę założyć nową spinkę). Koszty ogólnie są umiarkowane. Nigdy mnie nie zawiodła. Ogromny plus to hamulce i ABS, który działa naprawde wtedy kiedy trzeba. Producent podaje że droga hamowania to około 38 metrów ze 100km/h.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Hatchback