Szukaj

Informacje o Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność
Średnie spalanie dla Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara II
Witam wszystkich właścicieli Citroena Xsara oraz zwolenników "Francuzów" , kupiłem z wielkim niedowierzaniem bo to 2 litry i "francuz" ale teraz przejrzałem na oczy , zaraz po zakupie zrobiłem test spalania aby się dowiedzieć ile jest prawdy w tym co mówił poprzedni właściciel i jednak PRAWDA , spalanie REWELACJA , po mieście na śląskich drogach i co kawałek światła , STOP i zaś 1-ka i ogień na tłoki 500m. i zaś STOP spalił mi przez to katowanie 100 km. 6,0 litra a jak przejechałem się do sąsiednich miast z mniejszą ilością świateł to wyszło 5,2 litra natomiast jak się puściłem dwupasmówką A 4 do Gliwic i z powrotem wyszło 129 km. i weszło na Shellu 6,35 litra aż się wylewało mimo że go trochę bujałem to nie chciało więcej wejść . Reasumując wynik BARDZO DOBRY + a odnośnie części i napraw to nie polecam A.S.O. CITROEN tylko normalne sprawdzone przez lata warsztaty samochodowe jest TANIO a zamienników jest dużo i tanio . TAK na koniec to POLECAM CITROENA DIESEL 2,0 DIESEL w każdej "BUDZIE" na pewno następny będzie CITROEN Xsara Picasso albo młodsze autko C4 Picasso. POZDRAWIAM WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI FRANCUZÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5,3
Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara II
Najlepsze auto w mojej kolekcji aut od 1988r. Ponad 20 aut różnych marek i różnej pojemności silnika , Pb , LPG , Diesel , Cytrynka jest rekordzistką oszczędności a jeżdżę tak sobie ale nie na granicy ryzyka jak (kamikadze) po mieście czy po naszych drogach lokalnych czy "autostradach" w remoncie . Polecam Cytrynę jest oszczędna i dopasowana do naszych dróg lokalnych i krajowych , wytrzymuje dość spokojnie nasze "dziurawe" drogi miejskie non-stop w remontach i przebudowach oraz objazdach. Serdecznie polecam Citroena Xsara 2,0 HDI wszystkim średnio zamożnym , bo nie są drogie używki , warsztaty a nie ASO CITROEN , też dosyć przystępne i zamienniki są dostępne , OGÓLNIE TO TANIE W EKSPLOATACJI AUTO !!!! Automaniak.
5,7
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara II
Witam Serdecznie (niedowiarków) oraz L P Gowców , też miałem Forda Mondeo 1,8 Pb+LPG i palił od 12 do 15 litrów na 100 co daje około65zł + Pb 10litrów na każde 55l itrów gazu. Jak by nie patrzył to 100 km. kosztowało mnie co najmniwj 75 zł. A TERAZ 2,0 HDI trochę mniejszy i lżejszy ale za to OSZCZĘDNY , bo 100 km. kosztuje mnie 32 zł. Trafiłem Xsare 2003r. 5 dzwi z przebiegiem 180750 km. ani grama oleju od wymiany do wymiany , poza drobnymi naprawami eksploatacyjnymi , które się zużywają po naszuch drogach dosłownie nic kompletnie NIC tylko leję paliwo i jeżdżę ostatnio do Karwi obok Jastrzębiej Góry nad możem oraz zwiedzanie Latarni Morskich ponad 1750 km. na 85 litrach , można powiedzieć nie do wiary a jednak aż sam nie wieżyłem , a w dodatku tanie autka i z wysokim rocznikiem i nawet dobrze wyposarzone w poduch pod względem bespieczeństwa, tylko servisu Citroen nie polecam bo bardzo drogo. POLECAM CITROENA POD KAŻDYM WZGLĘDEM a ZWŁASZCZA PICASSO !!!!!

Usterki Citroen Xsara II

Liczba wpisów: 19
Ciężko odpala lub nagle gaśnie w trakcie jazdy
  • Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004
  • silnik
Witam.Od kilku dni samochód z ledwością odpala przy czym kopci na niebiesko.silnik kreci jak glupi, paliwo dostaje a jednak nawet nie próbuje zaskoczyc.za ktoryms razem odpala i nie równo pracuje, faluja obroty o ok 2 tys. po chwili uspokaja sie i normalnie mozna jezdzic.spalanie takie samo moc identyczna.... lecz w trakcie jazdu potrafi niespodziewanie zgasnać. potem przy probie uruchomienia (krecenie rozrusznikiem) strasznie rzuca silnikiem. odstoi troche i jak na poczatku pisałem ledwo odpala. świeci pomaranczowa kontrolka silnika. wymieniłem filtr paliwa. sprawdziłem szczelnosc układu paliwowego kompresorem,czyscilem wszystkie kostki i złączki przy silniku.... nie mam juz pomysłu na usterke
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierunkowskazy
  • Citroen Xsara II
  • instalacja elektryczna
Nie działają kierunkowskazy. Zostały sprawdzone żarówki, są sprawne, system bsi też, jak i również został zmieniony na używany i jest dalej to samo. Na wyświetlaczu kierunkowskazy chodzą jakby żarówka była spalona, a awaryjne działają normalnie, ale nie migają na zewnątrz. Co można jeszcze sprawdzić?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak możliwości otwierania bagażnka ręcznie, jedynie pilotem
  • Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Dało się jedynie otworzyć bagażnik po naciśnięciu przycisku na pilocie gdy kluczyk nie był w stacyjce przekręcony Nie wiadomo Przekręcenie kluczyka na "zapłon" i przytrzymanie przycisku od bagażnika aż do usłyszenia klaksonu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xsara II Hatchback