Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~zly_wilk
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW
Kupiłem Dustera w salonie w kwietniu 2016 (wersja wyposażenia Open, napęd na jedną oś) i muszę stwierdzić, że przesiadka na zupełnie nowy samochód robi duże wrażenie (do tej pory kupowałem samochody używane, jednak nawet dobrze utrzymany, czteroletni opel nie wyglądał w chwili zakupu tak ładnie, jak nowy Duster). Z pewnością znaczenie miało też to, że wszystkie opcje dostosowałem do swoich oczekiwań i potrzeb, co przy zakupie samochodu używanego rzadko jest możliwe. Nie jest to raczej samochód do szybkiej jazdy po autostradzie. Przy silnym wietrze, jadąc 140 km/h auto nie prowadzi się zbyt pewnie. Boczne podmuchy wiatru działają na Dustera mocniej niż na przeciętny samochód osobowy. Wzrastają opory powietrza i wzrasta też spalanie (6,8 l/100 km ON), gdy silnik (diesel 1,5 dCi 90 KM) dochodzi do 3 tys. obrotów na min. Jest to odpowiednie auto do ekonomicznej, spokojnej jazdy po mieście, do polnych dróg i leśnych duktów. Zmieniając wcześnie biegi można w ogóle nie przekraczać 2 tys. obr./min., silnik wówczas pracuje cicho, spalanie jest stosunkowo niskie, a samochód miękko płynie po asfalcie. Jeśli ktoś woli nieco bardziej dynamiczną jazdę, to także jest to możliwe. Samochód przyśpiesza w miarę szybko, można szybko ruszać spod świateł. Tester Autocentrum na filmie narzekał na plastiki Dustera. Podobne marudzenie można przeczytać na rożnych forach, w odniesieniu do różnych samochodów. Zupełnie tego nie rozumiem. Wydaje mi się to jakąś piramidalną bzdurą. Nb. nie wiem, czy plastiki mogą mieć jakieś znaczenie - wydaje mi się, że wszystkie wyglądają podobnie. Przyjrzałem się jednak uważnie tym w Dusterze - kolor w wersji Open jest ciemnoszary, prawie czarny, przyjemna faktura rozpraszająca światło, w dotyku OK, nawet ich zapach mi się podoba. Nie trzeszczą. Niemniej - jak ktoś rozsądny zauważył - nie przytulam się do plastików i nic więcej od nich nie oczekuję. Być może ludzie, którzy wydają na bardziej markowy samochód 20-50 tys. więcej niż kosztuje Duster, muszą sobie czymś uzasadnić taki wydatek i wmawiają sobie, że w zamian mają jakieś "lepsze plastiki"? W każdym razie jeśli w jakiejś recenzji przeczytacie jakiekolwiek narzekania na plastiki Dustera, przynajmniej jeśli chodzi o wersję z roku 2016 - to spokojnie możecie ten fragment recenzji zlekceważyć. Bardzo jestem zadowolony z radia z CD i MP3. 4 głośniki grają bardzo ładnie. Można też odtwarzać muzykę z telefonu, łącząc się z nim poprzez bluetooth. Przewidziano również możliwość rozmowy w ten sposób przez telefon, słuchając rozmówcę przez głośniki i mówiąc do mikrofonu na suficie (przy wstecznym lusterku). Czarna tapicerka jest bardzo ładna. Z przyjemnych drobiazgów: jest możliwy nawiew klimatyzacji/ogrzewania na nogi pasażerów tylnych siedzeń, osobne oświetlenie tylnej kanapy (3 pozycje wyłącznika światła: wyłączone na stałe, włączone na stałe, zapala się przy otwarciu drzwi), otwór na plastikową butelkę z napojem 1,5 l w tunelu środkowym (między oparciami przednich foteli, w zasięgu ręki wszystkich pasażerów i kierowcy), schowek na drobiazgi (np. okulary kierowcy) nad konsolą środkową. Na desce rozdzielczej są trzy zegary, w tym obrotomierz i prędkościomierz. W trzecim zegarze natomiast jest wyświetlacz komputera pokładowego. W wersji Open (oficjalnie bez komputera) i tak jest komputer, ale z ograniczonymi funkcjami. Wyświetla kolejno: wskaźnik poziomu paliwa, godzinę, przebieg, liczbę przejechanych kilometrów np. od ostatniego tankowania, liczbę kilometrów do przeglądu i wskaźnik ciśnienia w oponach. Brakuje niestety termometru mierzącego temperaturę wewnątrz i na zewnątrz oraz wskaźnika temperatury silnika. Tego ostatniego niestety nie montuje się już w wielu nowych samochodach... Być może aluminiowy silnik Diesla nie będzie się przegrzewać i termometr jest zbędny?
3,0
~Martin
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW
Po rozgrzaniu cichy i o umiarkowanym apetycie na paliwo. (Silnik)

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting