Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV 1.5 dCi 107KM 79kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Widoczność

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV 1.5 dCi 107KM 79kW 2010-2013
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
Nie wiem kto trak zaniża spalanie tego samochodu ale absolutnie nie wierzę, że moje auto jest inne niż reszta. Raz w życiu, kiedy zatankowałam super paliwo to spalił mi na trasie 6,4 i byłam w szoku. Normalnie, choć staram się jeździć ekonomicznie nie jestem w stanie zejść w mieście poniżej 8,4. Na trasie 7,5 i chociaż lubię ten samochód to mimo wszystko uważam, że jest dość drogi w eksploatacji. Wyjeżdża z każdej dziury i to jego niewątpliwa zaleta ale po 4 latach użytkowania marzę tylko o tym, żeby już go wymienić.
6,7
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
Na trasie przy jeździe 90-100 km średnio ok 5,8, chociaż potrafi zejść do 5,3 - rzadkość, musi być wyjątkowo pusto na trasie - bez chamowania i przyspieszania. Na mieście, szczególnie zimą bez problemu wskakuje na 10 l, w cyklu mieszanym 7,4 - 8,4 l Jest wrażliwy na jakość paliwa. Kilkukrotnie po tankowaniu na Orlenie spalanie z 5,8 na trasie podskoczyło o ok. 1 litra na 100 km. Temat zniknął po zalaniu droższym paliwem Statoila.
8,2
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
Tylko przeciętna, bo koszty w ASO za drobie! Spalanie stopniowo, spada ale nadal jest za wysokie! Mam wersję 4x4 - spalanie o 2 litry na dzień dobry. Jazda na 2WD - po mieście zamiast 6,5-7 > 8,5 po trasie odpowiednio 5,5-6 litrów. W trybie Auto 4x4 w mieście 8,5-10 litrów, a w trasie 7 litrów. Pali dużo jak na tak mały silnik.

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV