Szukaj

Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022

Lata produkcji: 2021 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2022 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Ksaweryy
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Wersja extreme, maksymalnie doposażona. Myślę, że po 3 latach użytkowania i przejechaniu 80 tys w różnych warunkach mogę w końcu się wypowiedzieć. Staram się być obiektywny. Wiem, że to nie jest najdroższe auto w segmencie, a wręcz należy do tych budżetowych. Ale nie wszystko można usprawiedliwiać ceną. W zamian za niską cenę mamy kompromisy w postaci chociażby kiepskiej jakości wnętrza, multimediów, foteli i ogólnego wykończenia samochodu. Czy kupiłbym ponownie ten samochód? Wtedy w tych pieniądzach nie było nic porównywalnego, zwłaszcza z lpg. Teraz jak o tym myślę, to pewnie wziąłbym jakiegoś 2-3 latka ale innej marki.
Dodane 3 miesiące temu
3,7
~KierowcaDustera
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Wersja extreme + grzane fotele w kolorze szary urban. Cena samochodu w momencie składania zamówienia 75 tys. Za tą cenę w tamtym momencie nie było nic lepszego o podobnych gabarytach. W tej chwili podobna choć gorsza konfiguracja (nie ma już wersji extreme w ofercie) to koszt 88 tys i moim zdaniem te auto nie jest tyle warte i gdybym dziś miał zamawiać, to brałbym coś innego lub jakąś używkę ale dwie klasy wyżej. Ogólnie czuć taniość w tym samochodzie i częściowo tandetę ale nie ma tragedii. W mojej wersji siedziska są na prawdę wygodne (półskórzane) i samochód wizualnie prezentuje się dobrze. Nadaje się głównie do miasta i tak też go użytkuje, na trasę z prędkościami 70-110km/h też jest spoko ale jak śmigacie większość po autostradzie 140+ km/h to zapomnijcie o tym aucie, a już na pewno nie z tym silnikiem! Czy auto kupiłbym jeszcze raz? W aktualnej cenie raczej nie.
Dodane 3 lata temu
4,5
~Dusterofan
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Bardzo udany samochód. Niezłe wyposażenie wersji Prestige. Nie sprawia wrażenia budżetowego. To mój drugi Duster. Wcześniejszy to Comfort z 2019 r. z silnikiem 1,6 LPG i zapewne nie ostatni. Poprawiona dynamika, przy zachowaniu komfortowego zawieszenia plus wysoki prześwit i modna sylwetka sprawia, że bardzo polubiłem Dustera. Szkoda, że zaliczył drobne wpadki, np. fatalnie działająca fabryczna nawigacja, która wiesza się w przypadkowych momentach (czasem już po kilku minutach) przez co można przegapić np. skręt lub zjazd z autostrady, zanim kierowca zorientuje się, że obraz na ekranie jest wciąż ten sam. Wgranie softu od nowa w serwisie nie rozwiązało problemu.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022
8,2
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Samochód z przebiegiem 3 tyś. Ostatnie 2.2tyś na LPG - w okresie jesienno-zimowym, styl jazdy defensywny zgodna z ograniczeniami prędkości, opony zimowe z indeksie toczenia D (czyli min 0.3-0.5L większe spalanie niż niż fabrycznych Conti z indeksem A), na pokładzie 1-5 osób, drogi mieszane - miejskie, podmiejskie, Ski (na Skach odległości ok 60-70km nie szybciej niż 100km/h) Średnie podczas 3 tankowań 6,88L/100 7,44L/100, 7,17L/100 (środkowy wynik to bardziej dynamiczna jazda). Klima AUTO cały czas włączona. Samochód bardzo szybko się przełącza na LPG - przy temp. ok 6-10stC po ok 500-600m, przy -5 do -8 ok 1000-1500m i długo utrzymuje temp - tzn kilku kilometrach przejechanych od rana i ponownym odpaleniu samochodu po kilku godzinach, LPG załącza się od razu, albo po 100-200m).
Dodane 3 lata temu
9,7
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Autem jeżdżę głównie do pracy - trasa 17km z czego 12km to trasa szybkiego ruchu. Jeśli nie przekraczam 120km/h to w tych 9l można się zmieścić. Niestety silnik jest dość wyżyłowany - więc trasa i prędkość 140km/h to już bliżej 11l. Każda dodatkowa osoba w somochodzie to 0,5 do 1l więcej w spalaniu. Wrzucisz kajak na dach - dodatkowe 2l spali. Jest taniej, jest kulturalniej. Szkoda że nie ma fabrycznych instalacji w nieco większych silnikach. Coś pod 150km byłoby iidealne.
Dodane 2 lata temu
6,7
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Trudno mi wskażą spalanie przy dynamicznej jeździe robię obecnie 3-5.5tys miesięczny po miastach , miasteczkach , wsiach i drogach wszelakich z prędkością zgodna z taką jak prognozuje google mapa i mam średnie spalanie 6.72lpg/100. I spada :)
Dodane 2 lata temu

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 39
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 5
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Dodane 2 lata temu
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów