Szukaj

Informacje o Dacia Duster II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Flagowy model marki Dacia prezentuje nowe oblicze. Dzięki całkowicie zmienionemu designowi nadwozia Nowy Duster stwarza poczucie mocy i solidności. Przeprojektowane wnętrze jest bardziej komfortowe i ergonomiczne. Nowe elementy wyposażenia i systemy wspomagania prowadzenia czynią z nowego Dustera autentycznego SUV-a, komfortowego i wszechstronnego w codziennym użytkowaniu. Nowy Duster przełamuje kolejną granicę pod względem jakości postrzeganej. Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie wyższa jakość postrzegana wynika w szczególności ze staranniejszego spasowania i wykończenia poszczególnych elementów. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu:
- mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sięgająca aż do przesuniętych na boki reflektorów
- nowy, charakterystyczny układ świate ł, z wbudowanymi i podzielonymi na trzy segmenty światłami LED do jazdy dziennej
- bardziej pozioma maska z wyraźniejszymi przetłoczeniami
- wyżej umieszczona boczna linia nadwozia
- bardziej nachylona przednia szyba, której podstawa została przesunięta o 100 mm do przodu
- nowe, aluminiowe relingi dachowe, będące przedłużeniem profilu przedniej szyby
- nowe, 17-calowe obręcze kół

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Oceny Dacia Duster II

Liczba ocen: 98
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,2
~Marcin T.
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
To moja druga opina na tym portalu o tym aucie. Teraz po roku użytkowania i 24 000 km. Z jednej strony auto jest naprawdę ok, rzekłbym świetne jak na cenę, ale naprawdę wolałbym dopłacić kilka tys zł i żeby pewne rzeczy były poprawione. Czar prysł, im dłużej nim jeżdżę tym bardziej mam go dość. Jestem maniakiem samochodowym, potrafię czerpać radość z jazdy każdym autem nawet starym i zużytym, lecz nie wiem gdzie leży fenomen tego auta to jest pierwszy samochód do którego nie chce mi się wsiadać. Jazda jest karą. Od razu zaznaczę, że nie jestem francuskim pieskiem który potrzebuję auta wyższej klasy z fotelami z miękkiej skórki. Poprzednim moim autem była 20 letnia Honda, głośna, bez momentu obrotowego, przejechałem nią Europę wzdłuż i w szerz, byłą o niebo lepsza. Jeśli chodzi o Dustera ktoś ocenił, że cena ceną ale niechlujstwo wykonania ma swoje granice - święta prawda. Np silnik od strony ściany grodziowej był cały zapaćkany konserwacją do podwozia, włącznie z katalizatorem wydechem i turbiną, komuś się bryzło trochę za bardzo i nikt tego nie usunął, tłumaczy to dlaczego auto śmierdziało spalenizną w pierwszych miesiącach użytkowania.
4,6
~Serpentes
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Dacia Duster II
Auto kupione w salonie. Kolor Brown vision jednym się podoba innym nie. Dla mnie jest piękny w połączeniu z felgami w wersji prestige i z zamontowanym stopniem bocznym. Miałem do wyboru silnik 1.3 tce 130 albo 1.6 115. Po konsultacji z mechanikami i osobami związanymi z ASO wybór padł na silnik wolnossący. Trochę mułowaty, ale wszystko zależy od tego czego oczekuje się od auta. Miałem okazję jeździć najnowszym capturem z silnikiem 1.0 100 to jednak turbina robi swoje. Bardziej zrywniejszy. Kultura jazdy mieć lepszą, ale w środku czułem się jak w młodszym bracie dustera. Dużo elementów zapożyczonych z dustera. Ogólnie duster wygodny. Wjedzie wszędzie. Leśne drogi nie sprawiają trudności. Mimo braku napędu na 4 koła możliwości poruszania się po trudnym terenie są spore. Mimo wolnossącego silnika redukcja biegów i wyższe obroty i samochód całkiem przyzwoicie wyprzedza. Spalanie w trasie na 90-130 ok 7-7.3, stałą prędkość ok 120 w granicach 8l. Przy 130 8,5-9,5. Powyżej 130 rośnie drastycznie. Jechałem trasa krajowa dosyć zatłoczona w granicach 80-90km/h to spalanie wyniosło 6,6l. Po mieście przy jeździe eko 8l. Jeżdząc "normalnie" 10l.
3,7
~Mateusz43
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Dacia Duster II
Fajne auto, ale w wersji podstawowej prawie nic nie ma i są też ograniczenia jeśli chodzi o dodatkowe rzeczy. Nie można dopłacić do innego lakieru np do metalika w przypadku auta za 44 000. Można tylko dopłacić do koloru białego 500zł. Jeśli chcemy natomiast najtańszą klimatyzację to musimy wybrać model droższy o 10 000 i do niego dopłaić 2500zł.. czyli razem 12 '500 za manualną klime. Szkoda gadać, bo naprawdę fajnie się zapowiada, ale praktycznie najtańszą wersją nie da się jeździć. Poza tym znajomy był zainteresowany, to wczoraj w salonie (Zdunek - Gdańsk) mu powiedzieli że wstrzymana jest produkcja.. nie wiadomo dlaczego i kiedy będzie wznowiona.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II
7,0 – 9,2
l/100 km
5,2 – 6,1
l/100 km
8,2 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Samochód z 2020 roku odebrany z salonu w drugiej połowie września 2020. Silnik 1,0 z instalacją LPG. Do połowy stycznia 2021 przejechałem 15 tys. km. Do tego czasu zużyłem prawie 1200 litrów gazu. Daje to średnią 7,94 l/100 km. Nigdy nie używałem trybu ECO. Samochodem jeżdżę raczej nieco więcej na trasie niż w mieście. Gdy wsiadam do samochodu zawsze wyłączam automatyczne wyłącznie silnika, zatem na każdych światłach stoję z włączonym silnikiem. Również przy krótkich kilkuminutowych postojach nie gaszę silnika. Wynika z tego, że gdybym stosował metody oszczędzania, to spalanie było by wyraźnie niższe. Benzynę zatankowałem do pełna po wyjeździe z salonu. Do dnia dzisiejszego jest 3/4 zbiornika, więc wygląda na to, że zbiornik benzyny starczy na rok. Musze jednak dodać, że przy zamarzniętej szybie rano już wielokrotnie włączałem silnik az do jej odmrożenia nawiewem. W takich sytuacjach silnik pracował zawsze na benzynie.
8,7
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
Szczerze mówiąc nie wiem, jak poprzednicy mają tak małe spalanie. Ja przy delikatnej jeździe po mieście nie schodzę poniżej 9 litrów.. W trasie na "wiejskich " drogach i prędkości 70 - 90 km ni zszedłem poniżej 7 litrów. Jest to więcej niż deklaruje producent, ale nie narzekam bo poprzednia Duster 1,6 16V paliła więcej o 2-3 litry a przyjemność z jazdy żadna. Teraz przynajmniej mogę czasem zawstydzić "zachodnie" marki i czują moje spaliny. Na mokrym (a zwłaszcza na śniegu) spod świateł - mało jakie auto ma szanse (tryb 4x4 robi swoje)... Może to spalanie to kwestia opon typu AT (gruby bieżnik). Tak czy inaczej na baku nie zrobiłem nigdy więcej niż 500 km...
8,1
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Witam - jazda +10/15 na zabudowanym +20 poza zabudowanym spalanie LPG oscyluje ok 8L LPG / benzyny ok 6L. Silnik fajnie się kręci powyżej 3.5 tys. obrotów ( chyba zmienne fazy rozrządu ) do ok 5.5 tys. przyjemnie ciągnie. Polecam przekonać się osobiście co potrafi 1.0 TCe LPG a nie sugerować się opiniami innych. Oczywiście wymiana oleju co 10-15 tys. nie jak oczekuje serwis co 30 unikanie niskich obrotów ( wskazań komputera ). Jak pozbędziesz się zasłyszanych uprzedzeń do 3 cylindrów z turbo mogę cię pozytywnie zaskoczyć. Efekt uboczny ekologia :) w połączeniu ze świetną ekonomią. Jedyna modyfikacja to pozbycie się letnich opon o niskich oporach toczenia dziwne zachowanie w deszczu na koleinach - pewnie dają je żeby mniej gram dwutlenku węgla wyszło w homologacji.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 9
Wadliwe działanie dźwigni zmiany biegów.
  • Dacia Duster II 1.3 TCe 150KM 110kW od 2018
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Dacia Duster ma niską kulturę pracy dźwigni zmiany biegów. Jest to normalne. U mnie wystąpił problem, że przy redukcji z biegu 5 lub 6 dźwignia wcale nie wracała do położenia neutralnego (do luzu) tylko zostawała gdzieś pomiędzy biegami 5 i 6. Próba redukcji do biegu 3 lub 4 kończyła się zwykle ponownym ich wybraniem lub też konfliktem mechanicznym. Żeby zredukować trzeba było myśleć żeby każdorazowo samemu poprawić bieg najpierw do pozycji luzu. Jazda przestała być komfortowa, dźwignia czasem też jakby haczyła po drodze o coś.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Olejowe pocenie się silnika
  • Dacia Duster II 1.3 TCe 150KM 110kW od 2018
  • silnik
  • 3 tys. km
Po przejechaniu 3000 km, na silniku od góry w okolicach zaworów po całej szerokości silnika dokładnie w miejscu łączenia komór? gdzie jest taka widoczna czarna masa uszczelniająca, pojawiło się pocenie olejowe. Na szerokości około 30cm. Serwis wyczyścił i stwierdził żeby obserwować. Samochód ma 4 miesiące i przejechane 3000 km. 1.3 TCE 150 km Prestige 4x2
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Szuranie przy przyspieszaniu
  • Dacia Duster II 1.3 TCe 130KM 96kW od 2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy przyspieszaniu około 2000obr. napęd zaczyna pulsacyjnie szurać, dźwięk znika przy 1800 lub 2300obr. Dźwięk jest proporcjonalny do przyłożonej mocy, a jego częstotliwość z proporcionalna do obrotów silnika. Występuje zarówno przy "Auto" jak i 2"WD" Aso do tej pory się wypiera.
4 komentarze
Dacia Duster II