Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting 1.3 TCe 130KM 96kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Krzysztof
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 130KM 96kW
Kiedyś miałem Logana MCV-2016, od 2019 Toyotę Corolle 1.6 sedan... Logan miał rdze wiec poszliśmy w Toyotę... Jednak okazało się że to za niskie auto (progi zwalniające i poruszanie w leśnych terenach, sporadycznie ale jednak). Kręcenie silnika na wysokie obroty by wydobyć moc, no nie. Po okresie gwarancyjnym zapadła decyzja-nowe auto. Dacia straszyła nas rdzą... no ale parę lat minęło, znajomi nie narzekali itp. Decyzja :Duster. Byle nie jakiś pospolity i nie najmniej wyposażony. 1.3 Extreme 130km manual. Więc mamy, od niedawna... Generalnie jestem zadowolony, jest cicho, zbiera się fajnie. Bagażnik na długość mniejszy niż w Toyocie ale zarazem wyższy więc coś z coś... Logan to furgonetka więc nic nie piszę.
4,9
~Olek
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 130KM 96kW
Kupiłem w czerwcu 2022 z silnikiem 1.3 tce 130 KM. Silnik jak na razie żyleta,średnie zużycie to ok 5.7 l/100km, mierzone po tankowaniu. W kabinie podczas jazdy jest cicho,są momenty że szukam obrotomierza żeby sprawdzić czy chodzi. Skrzynia biegów jak dla mnie super, wcześniej miałem Opla Crossland .Klimatyzacja automatyczna sprawdza się. Żona też zadowolona. to jest moje 14 auto i jestem mile pozytywnie zaskoczony. Muszę jeszcze dodać profesjonalną obsługę u Nawrota w Długołęce. Pozdrawiam Pana Pawła.
4,5
~rambo8
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 130KM 96kW
To mój drugi Duster II - pierwszy 1.0 to kaszana. Więc kupiłem poł roku temu z lepszym silnikiem . W tej cenie i w tym kształcie .3 jako SUV OK. mi brakuje termowizji oraz aktywnego tempomatu. Ten zwykły jest niebezpieczny, bo jedzie jak szalony. przydała by się lodówka lub schowek klimatyzowany.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting