Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira II

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
czytaj więcej
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz

Daewoo Nubira II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Daewoo Nubira II

Liczba ocen: 133
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,7
~Kamil
Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW
Daewoo Nubira II
Auto jest w mojej rodzinie już 2,5 roku i do tej pory sprawuje się idealnie :) Po zakupie zostały wymienione podstawowe elementy eksploatacyjne ( m.in. rozrząd kompletny z pompą wody, filtry, płyny eksploatacyjne ) i wszystko. Po roku eksploatacji na polskich drogach ( 11 tys. km przejechane w tym czasie ) padły końcówki drążków kierowniczy, drążek kierowniczy oraz łożysko koła tylne lewe ( wszystkie te elementy były oryginalne z fabryki !!! ) . W tym roku wymienione zostały tarcze kotwiczne, hamulce tarczowe przód/tył oraz klocki hamulcowe przód/tył. W międzyczasie jeszcze skraplacz klimatyzacji i to wszystko. Pomimo swojego wieku ( 16 lat ) oferuje niesamowity komfort jazdy i bezpieczeństwo. Więcej opisze niżej :)
3,8
~weteran
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Niestety na złom, tylko jakoś ciągle stoi i nie mam serca go oddać. Gdyby takie jeszcze produkowali w jakości japońskich marek - kupiłbym jeszcze raz. Auto dosyć ładne, w kombi bagażnik super duży. Na trasie , przy 5 i 90h palił 7-8. Obsługa przy kierownicy i pod łokciem b.dobra. Teraz mam starsze mitsubishi i płakać mi się chce jak mam przełączyć wycieraczki czy pochylić lusterko przy cofaniu, że o braku mrugnięcia światłami nie wspomnę a silnik (2.0/135hp) ma muła do 4 tys. obr. Zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg - a jest komfortowe. Wyciszenie? - do 120 OK, ale w Mitsu przy 110 robi się nieznośnie a nad Morze - 120 - zapomnijcie. Oryginalne tarczo-bębny wytrzymały 7 lat bez dotykania, a potem poszły zamienniki - zmieniałem co rok lub 2 lata. No , jak się wkłada szajs to potem można wszystko napisać o aucie. Szkoda że jakość auta była jednak ciut za niska np. te łamiące klamki lub blokujące drzwi (mech. zamka). Tuleje to było małe piwo - tanie w wymianie. Bujało w zakrętach, ale to nie znaczy że nie siadałem beemkom na zderzaki ;) - inni na łukach wciskali hamulec - a ja gaz :P - testy łosia to ja robiłem często, a jak zbliżałem się do zakrętu to rodziła bez wezwania łapała się za poziome wzmocnienia od kraty ("van") :))
4,0
~Kobieta
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Części taniutkie ale koszta wymiany już nie... Co pół roku robię zawieszenie (15tys km rocznie). A to jedna strona,a to druga. Dość głośne w środku przy prędkości 80+. Autko ładnie się zbiera i dobrze prowadzi. Wygodne, duże i długie. Lusterka w sam raz.zwrotne i zwinne. Dużo usterek pobocznych. Przez trzy lata wymienione pół auta. Z tym co robił poprzedni...to całe auto. Minus to blacharka... Ale auto już 17letnie. Gdyby nie rdza, to Nubira dalej bybz nami była. Nie jest ekonomiczna nawet na LPG :) strach jeździć na benzynie. Jeżdżę max 110km/h a pije z 15l po mieście z włączoną klimą. Na trasie koło 10l
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira II
8,5 – 12,2
l/100 km
8,8 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Benzyna ok.8-9l/100 km, gaz ok.9-11l/100 km, wszystko rzecz jasna w zależności od jazdy. Silnik świetnie jeździ na gazie, części tanie i nie ma problemu z ich zakupem. Wiadomo, przy przebiegu 250 km, zdarzają się drobne usterki, ale większość można naprawić samemu. Ważna zasada by dbać o systematyczną wymianę oleju, rozrządu itp. a silnik odwdzięczy się niezawodnością. Nubirka ma stosunkowo prosty silnik i nie potrzebuje zaawansowanej instalacji gazowej, jak i serwisowanie nie wychodzi drogo :) Elektryka czasami lubi płatać figle, ale najczęściej problem leży w zasiedziałych stykach. Tania eksploatacja to chyba najważniejsza zaleta tego samochodu:)
10,2
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Autko potrafi się odwdzięczyć za delikatną jazdę ale potrafi też się zemścić za zbyt ciężką nogę. Jadąc normalnie po mieście i w trasie (50/50) spali w okolicach 10 litrów błękitnego paliwa. Przekraczając granicę i często korzystając ze 133KM trzeba się liczyć, że 13 litrów na 100 km spali nasze kochane kombi. Ostatnio wybierając się w trasę chciałem sprawdzić ile minimalnie spali. Korzystając z zasad eco-drivingu i nie przekraczając 90km/h (czyli zwykła przepisowa jazda) okazało się, ze auto potrzebowało minimalnie ponad 8 litrów gazu. Co niezwykle mnie zaskoczyło (oczywiście pozytywnie).
12,5
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Spalanie miała duże, może ktoś powie że 133 KM robi swoje, ale nawet przy delikatnej jeździe robiło swoje . Auta raczej paliwożerne. Do butli wchodziło mi ok 23 l więc wizyty na stacji były bardzo częste, dobrze że gaz w miarę trzyma .

Usterki Daewoo Nubira II

Liczba wpisów: 7
Ogrzewanie-klimatronik
  • Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW 2002-2003
  • inne
Pomóżcie zdiagnozować. Klimatronik ustawiony na "auto" silnik się nagrzewa , zaczyna lecieć ciepłe powietrze-jest ok. Silnik osiągną odpowiednią temperaturę, i po około 15-20 minutach zaczyna lecieć zimno z nawiewów-nie jest ok, temperatura ustawiona na 30 stopni ,bo przy 25-27 leci delikatnie letnie powietrze_nagrzewnica.panel sterowania klimą?? Teraz ciekawostki: 1.Po wyłączeniu trybu "auto" na klimatroniku i włączeniu nawiewu na przednią szybę grzeje znacznie dłużej ,praktycznie tylko sporadycznie przestaje grzać. 2. Kiedy przestanie grzać, sposobem na to jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. 3.Grzanie wyłącza się prawie od razu kiedy tylko spróbuję zmniejszyć temperaturę ogrzewania o 1lub 2 stopnie.Zmniejszenie siły nadmuchu wentylatora nie powoduje wyłączenia ogrzewania. Termostat wymieniłem.Porad ,które podpowiedzą abym jeździł z ogrzewaniem na przednią szybę mam dosyć. No i czy macie namiar na mechanika z Warszawy lub okolic , który zna się na tym i potrafi pomóc. Bo nie uśmiecha mi się najpierw wymieniać nagrzewnicy, a kiedy to nie okaże się przyczyną , wybulenie kasy np. na panel sterowania klimatronikiem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - wysokie obroty na biegu jałowym i przy trzymanym sprzęgle
  • Daewoo Nubira II Sedan 1.6 i 106KM 78kW 1999-2003
  • silnik
Witam. Kiedy odpalam silnik na biegu jałowym, obroty automatycznie wskakują na 2000, by spaść do 1500 i się na nich zatrzymać. To samo dzieję się, kiedy np. zatrzymuję sie na światłach i wciskam sprzęgło, obroty wskakują na około 1500 i się na nich trzymają. Od czasu do czasu strzałka sie waha.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie działa nadmuch na 1 i 2
  • Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004
  • instalacja elektryczna
nie działa nadmuch na 1 i 2 no czasami złapie ale to na perę sekund jak wracam z 3 na 2 co to może być gdzie szukać przyczyny pomocy jacek_biniszewski@wp.pl to namiar na mnie z góry dzięki za pomoc XXXXXXXXX
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Daewoo Nubira II