Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira I Sedan

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz

Daewoo Nubira I Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Dane techniczne Daewoo Nubira I Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4495 mm
Szerokość 1700 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Rozstaw kół - przód 1466 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 900 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l

Oceny Daewoo Nubira I Sedan

Liczba ocen: 370
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Niedziwad
Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
Auto zostało kupione od znajomego taksówkarza. Środek bardzo zadbany jak na swoje lata, przestronny, jednak w dalszą podróż w pięć osób bym się nie wybrał ponieważ z tyłu dla trzech dorosłych osób jest ciasno, a dodatkowo silnik, który dwanaście lat jeździł na LPG pierwszej generacji stracił już sporo koni mechanicznych i jazda z załadowanym na maksa autem jest dla niego udręką, a każde wyprzedzanie trzeba dwa razy przemyśleć. Podróżowanie pomiędzy 90-110km/h jest najlepszą prędkością dla tego silnika, obroty przy 110km/h dochodzą do 3000 na minutę, w środku jest wystarczająco cicho i się człowiek nie męczy. Auto niestety tak jak większość aut w tym wieku, zjadła korozja, gdyby nie to, pewnie nadal bujałbym się tą wanną.
3,5
~Michał S
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Daewoo Nubira I
Auto kupiłem z kręconym licznikiem. W 2007r licznik nubiry wskazywał 180kkm. Po dokładnym przestudiowaniu dokumentów dołączonych do auta okazało się, że w momencie zakładania instalacji LPG (IIgen.) 2001r. miała już najechane 201kkm, a jak właściciel zapewniał samochód pokonywał codziennie trasę do pracy i z powrotem około 100 km. I tak przez 6 lat. Przebiegu auta mogę się tylko domyślać. Sam nią przejechałem 120 kkm. I tutaj miła niespodzianka. Silnik igła. Nie wiem jak o auto dbał poprzedni właściciel, ale ja przy silniku nie zrobiłem nic. Raz czy dwa wymieniłem świece i kable, raz poprawiłem czujnik położenia przepustnicy, ponieważ poluzowała się śrubka i minimalnie się obniżył z jednej strony i wysyłał do komputera złe wskazania i wywalając CHEK ENGINE. Przez 7 lat użytkowania auta może się wiele przytrafić. Raz wyleciał mi cały płyn chłodniczy. Przejechałem tak kilka kilometrów, zorientowałem się tylko po braku ciepłego powietrza w kabinie, jak przednia szyba zaczęła mi zamarzać. Ktoś zaraz pomyśli hola hola panie kolego a czujnik temp. na zegarach? Niestety (tak podejrzewam) poprzedni właściciel sciągając zegary do "korekty wskazań licznika" coś popieprzył i wskaźnik temp. nie działa od kiedy nabyłem auto. W każdym bądź razie z silnikiem nic się nie stało. 2 razy przed jakąś dalszą trasą dolewałem olej do silnika i zapomniałem zakręcić korek. Cały olej rozbryzgało po komorze silnika i tak przejechałem raz około 60 km. Silnik dalej żyje. W mrozy odpala bez problemu, spalanie trasa do 10l LPG przy prędkościach 120 - 170km/h co dziwne przy prędkości poniżej 100km/h pali więcej. Ale to jest na 90% kwestia ustawienia mieszanki w instalacji gazowej. Ile pali benzyny? Nie mam pojęcia. Nie po to kupiłem zgazowane auta, aby jeździć na benzynie. Nigdy mnie nie zawiodła. Polecam każdemu kto szuka auta do 2000zł. Fajne wyposażenie (klima o ile działa oczywiście), mocny i szybki samochód, bajecznie tani w utrzymaniu i co ważne wszystko można w nim zrobić samemu jak się ma podstawowy zestaw narzędzi i odrobinę talentu.
4,9
~rwglobal
Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
Bezawaryjne, tanie w eksploatacji, komfortowe (jak na tą klasę) auto. Bezpieczne - miałem nim dwie stłuczki nie z mojej winy; raz mi renault przydzwonił w przedni bok to renault poszedł cały do kasacji a w nubirze delikatnie wgniutł się błotnik, a raz mi wjechał pod koła gamoń (zmienił pas tuż przede mną i wjechałem w niego w bok ) on zgniecionie tylnie drzwi, przednie drzwi, przedni błotnik, złamane lusterko i może coś jeszcze, a u mnie w nubirze NIC! Mała ryska na zderzaku prawie niezauważalna, nawet nie jechałem do ubezpieczyciela po odszkodowanie z OC sprawcy bo niemalże nie było żadnego śladu.

Raporty spalania Daewoo Nubira I Sedan

Liczba raportów: 228
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira I Sedan
8,9 – 10,1
l/100 km
10,1 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
7,4 to spalanie na trasie. Właściwie ten samochód zawsze w trasie mi palił 7,4, niezależnie od tego, czy jechałem zimą, czy latem, czy na pusto czy na pełno, czy dynamicznie, czy ekodrajwingowałem. Czy była 300 km autostrady i średnia 150, czy smutne krajówki ze średnią 80. Raz się bardzo postarałem o eco-driving i wyszło 7,38. Drugi raz na tej samej trasie (ok 300 km w podobnych warunkach) jechałęm dynamicznie i było 7,44. Różnicę można nawet potraktować jako błąd statystyczny albo nierówność pod kołem w czasie tankowania. 11 to spalanie w mieście. Wynik z korkami warszawskimi. Ale ja mało jeżdżę po mieście, wię c pewnie w odpowiednich warunkach da się wycisnąć jeszcze więcej, bo u mnie w każdym tankowaniu znajdzie się kawałek trasy.
10,9
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Daewoo Nubira I
Witam jestem posiadaczem auta który kupił rok temu samochód za 3.5tyś złotych w czystej benzynie . Na początku byłem zadowolony z auta ale po 150 tyś przebiegu padła USZCZELKA pod głowicą , ale to nic planowanie głowicy oraz wymiana wszystkich uszczelniaczy nie dała dobrego skutku bo za jakiś czas padła znowu ... No niesety taka jest wada tych silników 2.0 16V za mała różnica pomiędzy tłokami i się wypala .Ale na to narzeka każdy prędzej czy później :-) . Co do zawieszenie to też nie jest zbyt bajecznie bo częste wymiany klocków , tarcz itp ..itd. Mając te auto w czystej benzynie i nie chcąc założyć LPG gdzie pali naprawdę mało (instalacja 1500zł) spalanie auta w trasie mieści się około 9-11 litrów gazu na 100km . Te silniki dobrze współpracują z gazem i nie widzę problemu żeby nie zakładać. Co do blach to też nie jest najlepiej : Kupiłem auto w bardzo dobrym stanie blacharskim ale po roku wyszła nie chciana rdza na progach oraz nadkolach. Ogólnie po remoncie generalnym silnika na który wydałem około 1500 złotych przez uszczelki pod głowicą oraz założenia gazu wszystko jest OK , jeśli ktoś sądzi że jak jeździ w czystej benzynie to się części tak nie zużywają to jest w błędzie. Pozdrawiam
12,0
Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
Części tanie, ale słabe, lepszych marek także tanie w porównaniu do marek niemieckich lub japońskich. Prosta konstrukcja, ceny napraw niewygórowane. Niestety nim auto starsze tym więcej jest do wymiany. Spalanie w trasie 10 litrów gazu, obojętnie czy w lato, czy w zimę, jednak auto w trasy ruszało minimum z trzema osobami na pokładzie. Miasto od 12 latem do 14 zimą, ale to maksymalne spalanie na krótkich przejazdach.

Usterki Daewoo Nubira I

Liczba wpisów: 16
Zła praca silnika.
  • Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
  • silnik
Witam. Mam daewoo nubira 99 rok 2.0 z gazem. Od pewnego czasu mam problemy z silnikiem. Jak jest zimny to auto chodzi bez zarzutu, a gdy się nagrzeje to zarówno na benzynie jak i gazie w pewnym momencie traci moc, nierówno zaczyna pracować silnik. Wtedy nie nadaje się do jazdy. Co ciekawsze termostat dobrze działa i wentylator włącza się regularnie. Silnik chodzi, jakby jeden tłok przestał chodzić. Gdy ostygnie pali bez problemu i po chwili się to powtarza. W nocy przy chłodnym powietrzu auto jedzie bez zarzutu. Wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry itd.. Co może się dziać? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie równa praca silnika
  • Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • silnik
mam nową instalacje gazową sekwencja nowe kable ,świece i cewkę ale na 1 i 3 cylindrze słaba iskra jest czy jest jakis moduł odpowiedzialny za odpowiednią iskre? auto czasem pracóje na wysokich obrotach tzn. falóje 1500 -2000 obr-min ale czasami a jak odpalam nie całkiem ostygniety silnik to gasnie odrazu musze gazowac az przejdzie na zasilanie gazem co moze byc przyczyną komputer ? nie palki sie czek pont , jakis moduł ? a moze krokowy? nieznane
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Leje z wtrysków.
  • Daewoo Nubira I Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • układ wtryskowy
Siadł mi rozrusznik. Chwyciło go i chodził razem z silnikiem. Na warsztacie wymienili mi na nowy, po czym chcąc odpalić auto poczuli jak go zalewa. Listwa jest dobra. Niby wszystko sprawdzone, a dalej leje nie da się odpalić.
Oczekuje na rozwiązanie
Daewoo Nubira I Sedan