Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz

Dane techniczne Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004

Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,8
~weteran
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Niestety na złom, tylko jakoś ciągle stoi i nie mam serca go oddać. Gdyby takie jeszcze produkowali w jakości japońskich marek - kupiłbym jeszcze raz. Auto dosyć ładne, w kombi bagażnik super duży. Na trasie , przy 5 i 90h palił 7-8. Obsługa przy kierownicy i pod łokciem b.dobra. Teraz mam starsze mitsubishi i płakać mi się chce jak mam przełączyć wycieraczki czy pochylić lusterko przy cofaniu, że o braku mrugnięcia światłami nie wspomnę a silnik (2.0/135hp) ma muła do 4 tys. obr. Zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg - a jest komfortowe. Wyciszenie? - do 120 OK, ale w Mitsu przy 110 robi się nieznośnie a nad Morze - 120 - zapomnijcie. Oryginalne tarczo-bębny wytrzymały 7 lat bez dotykania, a potem poszły zamienniki - zmieniałem co rok lub 2 lata. No , jak się wkłada szajs to potem można wszystko napisać o aucie. Szkoda że jakość auta była jednak ciut za niska np. te łamiące klamki lub blokujące drzwi (mech. zamka). Tuleje to było małe piwo - tanie w wymianie. Bujało w zakrętach, ale to nie znaczy że nie siadałem beemkom na zderzaki ;) - inni na łukach wciskali hamulec - a ja gaz :P - testy łosia to ja robiłem często, a jak zbliżałem się do zakrętu to rodziła bez wezwania łapała się za poziome wzmocnienia od kraty ("van") :))
4,0
~Kobieta
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Części taniutkie ale koszta wymiany już nie... Co pół roku robię zawieszenie (15tys km rocznie). A to jedna strona,a to druga. Dość głośne w środku przy prędkości 80+. Autko ładnie się zbiera i dobrze prowadzi. Wygodne, duże i długie. Lusterka w sam raz.zwrotne i zwinne. Dużo usterek pobocznych. Przez trzy lata wymienione pół auta. Z tym co robił poprzedni...to całe auto. Minus to blacharka... Ale auto już 17letnie. Gdyby nie rdza, to Nubira dalej bybz nami była. Nie jest ekonomiczna nawet na LPG :) strach jeździć na benzynie. Jeżdżę max 110km/h a pije z 15l po mieście z włączoną klimą. Na trasie koło 10l
4,6
~Januszko
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Kupiłem to auto kierując się marką , mój poprzedni samochód daewoo matiz sprawował się przyzwoicie przez 13 lat użytkowania zawiódł mnie na drodze 2 krotnie , koszty napraw śmieszne ceny części śmieszne . Widzę te same cechy w Nubirze użytkując ją od niedawna . Kupiłem samochod z paroma awariami typowymi dla tego modelu , problemy z elektrycznymi lusterkami i szybami ( wiązka w drzwiach kierowcy przełamana , szybka i tania naprawa w warsztacie), niedziałający prędkościomierz ( 50zł używana deska rozdzielcza w całości hi hi ) , tuleje na wahaczach do wymiany ( przednia od forda tylna od audi i sprawa załatwiona na 100tyś km koszt 250 zl z wymianą, orginalne starczają na 10tyś) . Polecam warsztat w warszawie na ul Himalajskiej 1 gdzie nie tylko Daewoo naprawiają a wszystkie marki aut . Jest to duże wygodne auto rodzinne , z silnikiem 2l dynamiczne . Spalanie benzyna 10,5l w mieście lub 11,5 gazu na sekwencji w trasie jeszcze nie jezdziłem . W skrzyni biegów jednak brak 6 biegu który przy tym silniku bardzo się prosi . Dodam że silnik i skrzynia jak i inne elementy to konstrukcje opla .

Raporty spalania Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004

Liczba raportów: 65
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira II Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW 1999-2004
9,8
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Benzyna ok.8-9l/100 km, gaz ok.9-11l/100 km, wszystko rzecz jasna w zależności od jazdy. Silnik świetnie jeździ na gazie, części tanie i nie ma problemu z ich zakupem. Wiadomo, przy przebiegu 250 km, zdarzają się drobne usterki, ale większość można naprawić samemu. Ważna zasada by dbać o systematyczną wymianę oleju, rozrządu itp. a silnik odwdzięczy się niezawodnością. Nubirka ma stosunkowo prosty silnik i nie potrzebuje zaawansowanej instalacji gazowej, jak i serwisowanie nie wychodzi drogo :) Elektryka czasami lubi płatać figle, ale najczęściej problem leży w zasiedziałych stykach. Tania eksploatacja to chyba najważniejsza zaleta tego samochodu:)
10,2
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Autko potrafi się odwdzięczyć za delikatną jazdę ale potrafi też się zemścić za zbyt ciężką nogę. Jadąc normalnie po mieście i w trasie (50/50) spali w okolicach 10 litrów błękitnego paliwa. Przekraczając granicę i często korzystając ze 133KM trzeba się liczyć, że 13 litrów na 100 km spali nasze kochane kombi. Ostatnio wybierając się w trasę chciałem sprawdzić ile minimalnie spali. Korzystając z zasad eco-drivingu i nie przekraczając 90km/h (czyli zwykła przepisowa jazda) okazało się, ze auto potrzebowało minimalnie ponad 8 litrów gazu. Co niezwykle mnie zaskoczyło (oczywiście pozytywnie).
11,3
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Poza spalaniem wszystko super. Ceny części są bardzo niskie i szeroko dostępne. Jednak że przy nubirze z II gen pojawia się problem ze zdobyciem elementów blacharskich. (podobno nie były one robione u nas) i w wyniku tego mało do nich części blacharskich.

Usterki Daewoo Nubira II

Liczba wpisów: 7
Ogrzewanie-klimatronik
  • Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW 2002-2003
  • inne
Pomóżcie zdiagnozować. Klimatronik ustawiony na "auto" silnik się nagrzewa , zaczyna lecieć ciepłe powietrze-jest ok. Silnik osiągną odpowiednią temperaturę, i po około 15-20 minutach zaczyna lecieć zimno z nawiewów-nie jest ok, temperatura ustawiona na 30 stopni ,bo przy 25-27 leci delikatnie letnie powietrze_nagrzewnica.panel sterowania klimą?? Teraz ciekawostki: 1.Po wyłączeniu trybu "auto" na klimatroniku i włączeniu nawiewu na przednią szybę grzeje znacznie dłużej ,praktycznie tylko sporadycznie przestaje grzać. 2. Kiedy przestanie grzać, sposobem na to jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. 3.Grzanie wyłącza się prawie od razu kiedy tylko spróbuję zmniejszyć temperaturę ogrzewania o 1lub 2 stopnie.Zmniejszenie siły nadmuchu wentylatora nie powoduje wyłączenia ogrzewania. Termostat wymieniłem.Porad ,które podpowiedzą abym jeździł z ogrzewaniem na przednią szybę mam dosyć. No i czy macie namiar na mechanika z Warszawy lub okolic , który zna się na tym i potrafi pomóc. Bo nie uśmiecha mi się najpierw wymieniać nagrzewnicy, a kiedy to nie okaże się przyczyną , wybulenie kasy np. na panel sterowania klimatronikiem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - wysokie obroty na biegu jałowym i przy trzymanym sprzęgle
  • Daewoo Nubira II Sedan 1.6 i 106KM 78kW 1999-2003
  • silnik
Witam. Kiedy odpalam silnik na biegu jałowym, obroty automatycznie wskakują na 2000, by spaść do 1500 i się na nich zatrzymać. To samo dzieję się, kiedy np. zatrzymuję sie na światłach i wciskam sprzęgło, obroty wskakują na około 1500 i się na nich trzymają. Od czasu do czasu strzałka sie waha.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie działa nadmuch na 1 i 2
  • Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004
  • instalacja elektryczna
nie działa nadmuch na 1 i 2 no czasami złapie ale to na perę sekund jak wracam z 3 na 2 co to może być gdzie szukać przyczyny pomocy [email protected] to namiar na mnie z góry dzięki za pomoc XXXXXXXXX
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
4,5
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Jak zredukować koszty w samochodzie dziesięcioletnim? II generacja. Mała inwazyjność, dopracowana technologia, prostota serwisowania. Spalanie o 1,5 litra większe niż na benzynie. Do Nubiry 2.0 idealne rozwiązanie.
5,0
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ LEONARDO XL
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Praktycznie nie jeżdże na benzynie, silnik odpalany na gazie nawet przy mrozie -10, zawory nie stukają olej lotos semi-syntetic 10w-40 od około 150 000 km przebiegu wcześniej pełny syntetyk, obecnie przebieg 240 000 km zmienione mębrany w parowniku, spalanie na trasie 10 litrów gazu na 100km przy ciężkiej nodze. zero problemów , silnik codzi na bęzynie i gazie bez problemów
2,5
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
instalacja: BEDINI
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja gazowa tej marki to jakaś pomyłka. Samochód szarpie, gaśnie bez powodu na światłach, woda prawie ciurkiem leci z rury wydechowej. Dzięki korzystaniu z gazu musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą i parę innych rzeczy. Samochód został praktycznie uśmiercony przez instalację. Ale co tu się dziwić w zasadzie. Kompletnie beznadzieny samochód i kompletnie beznadziejna...
Daewoo Nubira II Kombi