Szukaj

Informacje o Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu A, klasyfikowany również w klasie mikrovanów, produkowany od 1980 roku. Najmniejsze auto w ofercie japońskiej marki, wprowadzone jako następca dla modelu Fellow Max. Modelem przejściowym między nimi był oferowany bardzo krótko Daihatsu Max Cuore. Dotychczas powstało siedem generacji Cuore („cuore” to w jęz. włoskim „serce”), najnowsza debiutowała w 2007 roku. Na innych rynkach auto było lub jest oferowane również pod nazwami Mira (Azja) i Handi (Australia). Na licencji Daihatsu, Cuore produkowany jest w Malezji pod szyldem tamtejszej marki Perodua.
Powagosław
Specjalność zakładu Daihatsu. Japońska firma produkuje ten samochód już od prawie 30 lat! Nowy Cuore wygląda naprawdę nieźle, choć chyba za mocno kojarzy się z modelami konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak musi wyglądać Toyota Aygo po założeniu okularów ze zbyt grubymi szkłami. Jedna uwaga: jeśli widzisz dobrze bez tak zwanych „denek od jaboli”, nie ma sensu męczyć swojego wzroku. ~Luzacjusz

Dane techniczne Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994

Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 847 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 41 KM (30 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 65 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Usterki Daihatsu Cuore III

Liczba wpisów: 7
Jak wymienić żarówki podświetlenia zegarów?
  • Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994
Aby wymienić podświetlenie zegarów, musimy wymontować je z deski rozdzielczej. Dużą wygodę daje demontaż kierownicy(osłona klaksonu na zatrzaski, klakson na 3 wkręty(+jeden od przewodu) krzyżak, kierownica na śrubę(klucz 19). 1. Zdemontować osłonę wnęki zegarów(2xwkręty-krzyżak) i wyciągnąć ją z zatrzasków. 2. Odkręcić 3xwkręty-krzyżak trzymające zegary. 3. Lekko wyciągnąć zegary i ręką pod deską rozdzielczą odłączyć linkę od prędkościomierza(zatrzask). 4. Wyciągnąć ostrożnie zegary z wnęki, odłączyć 2xkostki przewodów(zatrzask). Teraz możemy wymienić podświetlenie zegarów, oraz żarówki kontrolek.
Problem rozwiązany
Jak wymienić pasek alternator/pompa cieczy chłodzącej?
  • Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994
Jak większość czynności w tym samochodzie, tak i ta jest prosta dla kogoś kto potrafi rozróżnić klucze i śrubokręty. Aby wymienić pasek, który napędza alternator i jednocześnie pompę płynu chłodniczego, wystarczy poluzować śrubę trzymającą alternator(klucz 13) oraz śrubę trzymającą napinacz alternatora(klucz 13), alternator zsunąć jak najdalej, założyć pasek na koła, i dociągnąć alternator( następnie dokręcić śrubę) a następnie naciągnąć napinacz( i dokręcić śrubę). PS. Mi wygodnie było naciągać alternator kluczem 21 włożonym na płasko pod alternator działającego jako dźwignia.
Problem rozwiązany
Jak wymienić podświetlenie tablicy zegarów?
  • Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994
Aby wymienić żarówki, lub wykonać jakąkolwiek czynność z zegarami trzeba je wyjąć, jest to operacja bardzo prosta. Odkręcamy pierwszą osłonę(2 śrubki na krzyżak skierowane pionowo) wyjmujemy ją, następnie odkręcamy mocowanie zegarów(3 śrubki na krzyżak poziomo). Teraz mamy tablicę luźną, wkładamy rękę pod deskę rozdzielczą(nad pedały) odłączamy zatrzask trzymający linkę prędkościomierza, teraz już można wyjąć zegary(po częściowym wyjęciu odłączyć 2 wtyczki od kontrolek i reszty wskaźników). PS. Proponuję do wyjmowania zegarów zdjąć kierownicę, co bardzo ułatwia czynności przy zegarach :) PS2. Żarówki podświetlenia zegarów, są takie same jak żarówki świateł pozycyjnych(żarówki od kontrolek są mniejsze, nie przyglądałem się jakie)
Problem rozwiązany