Szukaj

Informacje o Dodge Caravan

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Oceny Dodge Caravan

Liczba ocen: 263
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Mb
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Mało kto tu napisze ale to był najtańszy Van dostępny w USA. Dostajemy więc konstrukcję z 2006 R. Dość topornie wykonaną i z paroma wadami fabrycznymi Samo auto jest przeciętnie wygodne, szczególnie ze względu na kiepskie wyciszenie. Już przy 120 km robi się głośno od szumów powietrza i opon. To jest dobre auto na jazdę po okolicy (do tego w dużej mierze służyło w Stanach) i męczące w trasie po autostradzie. Największym plusem tego auta jest jego cena, też w serwisie. Nie spodziewajcie się ani szczególnego komfortu, ani bezawaryjności, będzie za to tanio.
Dodane 4 miesiące temu
4,5
~_greg
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nie dalbym rady zastąpić go żadnym autem europejskim tych gabarytów czy to Espacem IV czy Galaxy albo Sharanem bo tutaj po rozlożeniu 3 rzędu siedzeń nadal zostaje prawie 600 l bagażnika mimo że nie jest on już zorientowany poziomo a pionowo. Kupilem go dla 6 osobowej rodziny 2+4. Dla 2+3 europejczycy by wystarczyli, mi starczal Berlingo i też bylo super. Ale przy większej nie ma się co zastanawiać tym bardziej że cena amerykańca jest niższa niż europejskich VANów. Dostaje się za to więcej, zarówno silnik bo 3.6 i niecale 300 koni, miejsca - więcej o 40cm dlugości, wyposażenie jak na europę premium to niestety co za tym idzie masa bo aż 200 kg różnicy. Ogólnie więcej auta za mniejsze pieniądze. Wyposażenie standard większości na naszym rynku obejmuje 2 stefową klimę, tempomat, multimedialne radio (bez androida niestety), dupogrzeje i grzaną kierownicę, pelną elektrykę drzwi i bagażnika (do przesady bo po co komu 3 guziki otwierania bocznych drzwi???), skladane w podlodze fotele, kilka ladowarek na pokladzie, wiele schowków ( w podlodze jest tyle miejsca co w calym bagażniku auta klasy B typu Corsa), a w dodatkowym wyposażeniu wyjścia HDMI pod PlayStation i ekrany w suficie. Z minusów to przy tym miękkim zawieszeniu które daje komfort czuć że nie jest to auto wyścigowe i w zakrętach się trochę przechyla, ale taka uroda ciężkich VANów. Minusem tego auta jest też ubogi system nawiewów, mianowicie nie da się osobno nawiewać na samą przednią szybę bo wieje też na nogi, tak samo jak na samą górę. Grzane fotele są też tylko z przodu. II i III rząd nie są grzane. Za silnik dalem maxa bo przy tej masie on na prawdę dobrze idzie. W testach pól sekundy lepiej niż oficjalnie. 8s do stówy w takim klocu czyli tyle ile w mniejszych europejczykach z turbo o 50 koni slabszych. Skrzynia dziala komfortowo czyli nie spina się, nie jest szybka to na pewno. Zawieszenie jest dostosowane do auta czyli komforotowe, mogloby się mniej przechylać. Typowa kanapa. Generalnie w mieście przy normalnej nie szalonej jeździe to auto pali 14,5 benzyny lub 18 LPG. Na trasie na spokojnie 9 benzyny.
Dodane ponad rok temu
4,4
~Family Driver
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Moim skromnym zdaniem auto jest bardzo dobre, dla rodziny 2+3 (i więcej) nie ma nic lepszego. Żadne kombi i europejskie "minivany" praktycznie nie mają szans jeśli chodzi o przestrzeń w środku z Grand Caravanem. Duże SUVY które okazują się małe w środku też właściwie odpadają jeśli chodzi o miejsce w środku. Masa schowków, wygodne fotele, dobra widoczność, dobre wyposażenie. Jest duży masywny i przez to bezpieczny dla całej rodziny. I o to chodzi. Dodge z silnikiem 3.6 VVT jest bardzo dynamiczne, silnik pentastar pięknie brzmi. Jeśli komuś 290 KM to mało to nie wiem, może ktoś wam silniki podmienił :) Spalanie jest wg mnie akceptowalne w stosunku do masy i rozmiarów. Uważam, że gaz można spokojnie sobie darować. Jeśli miałbym się do czegoś doczepić to jest głośny w środku. Jednak to duży gabaryt. Radio fabryczne i nawigacja też denerwuje, ale to akurat łatwo to zmienić.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Dodge Caravan

Liczba raportów: 263
Średnie spalanie dla Dodge Caravan
10,3 – 13,9
l/100 km
9,6 – 16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Silnik jest dość duży jak na nasze warunki 3,6 283KM automat , musi łyknąc paliwka . Po mieście samochód pali około 14, 14,5 przy spokojnej jeździe chamowaniu silnikiem ( dojazdy doświateł bez gazu itd.) Jak mu depniesz to zaczyna chłeptać jak mi się spieszyło to 15-16 pokazywał ekonomizer. Generalnie nie obserwuję ile pali bo by człowiek nic innego nie robił tylko patrzył na wskaźnik. Jak bedziesz spokojny to te 14 benzyny spali, Na trasie jeszcze nie wiem ale myślę ze jadąć w nocy koło 2000 obrotów na min to powinien max 12 łykać. Zobaczymy po wakacjach.
Dodane ponad rok temu
12,7
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
Dodane 11 lat temu
15,3
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Jak się ciśnie to nie ma ograniczeń i 18 potrafi łyknąć tak przy 120 na tempomacie potrafi 10,5 -12 na LPG przy 120 pali 12 a przy 110 - to i dyszkęłyknie , jak mu wcisnę na LPG to przy 140 spali 15-16.Tak to wygląda
Dodane 6 miesięcy temu

Usterki Dodge Caravan

Liczba wpisów: 15
gaśnie przy wciśniętym chamulcu na biegach D, R, 3
  • Dodge Caravan IV Grand Caravan 3.3 182KM 134kW 2001-2007
  • inne
Błagam, jeśli ktoś może mi jakiejś poradki udzielic... kupiłam auto, 5-letnie od znajomego - dobrego i wiem, że nic wcześniej się z nim nie działo... ale po 6 tygodniach mojego radosnego użytkowania - przykra niespodzianka. Autko gaśnie na biegach do przodu i tyłu przy wciśniętym hamulcu... w zasadzie nie gaśnie tylko na P i N (choć jak już po kombinacjach awaryjnego wrzucania D z wciśniętym gazem - jak już uda mi się go ruszyć z miejsca to jedzie bez zarzutów), dodatkowo od tego samego czasu pojawiły się wahania obrotów w trakcie postoju. Najciekawsze jest to ze problem trawł 3 dni, potem znikł na 3 dni (ku mojej blądwłosej, naiwnej uciesze) by pojawić się znowu i już sam odejść nie chce - auto mi jest cholernie potrzebne :( odwiedziłam już paru "speców" i każdy mówił co innego, co jeden to roztaczał czarniejsze wizje, na razie wybieram się na komputer - ale i co do tej diagnostyki to opinie są różne. Błaga pomocy. POMOCY! ?
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wibracje w zakresie od 60 do 80 km/ h. Poniżej i powyżej tego zakresu wszystko OK.
  • Dodge Caravan III Minivan 3.0 V6 152KM 112kW 1996-2000
  • układ napędowy
Jak wyżej. Jak jadę w tym zakresie prędkości sa wibracje od prawej strony ( od pasażera z przodu). Tak jakby wężykowało. Strasznie mnie to denerwuje. Wymieniłem już: swożnie i gumy wahacza( oba), końcówki drążka, drążki stabilizatora. Ponoć jest to powszechne w Dodge'ach Zmieniłem koła. Przyczyna dalej nie jest mi znana, a objawy nie zniknęły. Pytanie i prośba co dalej. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. Jonek
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
nazwa po angielsku
  • Dodge Caravan II Grand Caravan 3.0 144KM 106kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
najpierw zapaliła się na czerwono check angine a w czasie dalszej jazdy zapalił się akumulator i napis check gage
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Dodge Caravan III
Minivan 2.4 16V 152KM 112kW
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Praca na gazie jest wyjątkowo równa, kulturalna i w zasadzie niewiele się różnie w jeździe codziennej od eksploatacji na benzynie. Jestem bardzo zadowolony. Mam Polską instalację, Butle tam gdzie koło zap. Pali po mieście do 11 l.gazu i ok.9-10l benzyny. W trasie nawet udało mi się osiągnąć ok.7,5l. Jak w osobowym! Mam wersję z manualną skrzynią biegów, może dlatego? Z auta...
Dodane 14 lat temu
5,0
Dodge Caravan III
Minivan 3.8 V6 LE 166KM 122kW
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Posiadam instalacje Landi Renzo w Dodge`u od 2 lat i uważam, że jest to bardzo dobra inwestycja. Wcześniej miałem Mercedesa 190E i tez miałem Gaz Landi Renzo. Czytałem dużo na forach ale każdy odradzał mimo tego zdecydowałem się na gaz z racji dużo niższych kosztów utrzymania i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata użytkowania byłem tylko raz na przeglądzie. Dodge Caravan...
Dodane 15 lat temu
5,0
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Założyłem jak kupiłem samochód instalacja STAG jeżdzi super 10 tyś km i serwisu nie widziałem jeszcze na oczy . pojadę na przegląd i zobaczymy . jedno do czego mogę sie przyczepić to wskaźnik paliwa jakoś dziwnie pokazuje ale może to na własne życzenie jak resetowali ustawienia wskaźnika to było 3/4 zbiornika a nie cały dlatego może jest dziwne wskazanie.
Dodane 6 miesięcy temu
Dodge Caravan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów