Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 843 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD

Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1100 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Model konstrukcyjnie nie został zmieniony co wpłynęło na wyniki testów prób udarności. Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Kolana kierowcy zostały ochronione przez poduszkę powietrzną. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pozostałym pasażerom innych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała została oceniona jako dobra, za wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była należyta. W teście słupa bocznego czujniki wykazały marginalną ochronę żeber. Miejsca i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa, podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 86 %

Podczas zderzenia czołowego ochrona dostarczona dziecku 18-miesięcznemu i 3-letniemu była dobra. W teście wpływu bocznego oba manekiny zostały odpowiednio zabezpieczone, minimalizując ryzyko kontaktu z wewnętrznymi częściami pojazdu. Podczas ostatniego testu poduszka pasażerska nie mogła zostać odłączoną. W obecnym modelu poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajdują się informacje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 65 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. W większości testowanych obszarów maska spisała się dobrze. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka, maska oferuje dobrą ochronę. Natomiast w miejscach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona była kiepska.

Głowa
12,2 pkt
Miednica
5,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu. Ogranicznik prędkości nie stanowi elementu wyposażenia standardowego.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer