Szukaj
Polecamy
Polecamy

Manekiny

Hybrid III i EuroSID II mają okazję przeżyć wypadki jako pierwsze. Ich rola polega na symulacji wypadku jako pasażer i kierowca dając pełny obraz prawdopodobieństwa doznanych urazów oraz równocześnie w teście bezpieczeństwa pieszych.

Manekiny w testach

Manekiny dostarczają informacji, co dzieje się podczas wypadku. Kończyna po kończynie według poradnika anatomii.

Głowa

Głowa stworzona z aluminium, pokryta gumą. W środku trzy czujniki przyspieszenia ustawione pod odpowiednim kątem, każdy z nich notuje dane, jakim przyspieszeniom poddawany jest mózg podczas zderzenia.

Szyja

Urządzenia badają wygięcie oraz siły, jakim szyja jest poddawana, gdy głowa leci do przodu i wraca do tyłu podczas uderzenia.

Ręce

Ręce nie posiadają żadnych czujników. W teście ręce fruwają dookoła bez kontroli i chociaż ulegają poważnym urazom nie można zapewnić im ochrony.

Klatka piersiowa(zderzenie czołowe)

Hybrid III ze stalowymi żebrami wyposażony w sprzęt mierzący ucisk klatki piersiowej w zderzeniu czołowym. Wynikiem obrażenia jest ucisk pasa bezpieczeństwa na klatkę piersiową.

Klatka piersiowa(zderzenie boczne)

Manekin do zderzeń bocznych EuroSID II, ma inną klatkę piersiową od innych oraz trzy żebra mierzące siłę nacisku na klatkę piersiową oraz prędkość zgniatania.

Brzuch

EuroSID II wyposażono w czujniki mierzące siły nacisku na brzuch.

Miednica

EuroSID II jest wyposażony w czujniki w pasie miednicowym. Notuje siły, które mogą doprowadzić do złamań lub przemieszczeń.

Uda

W HibriD III ma stworzoną miednicę kości i kolana. Czujniki nacisku w kościach zbierają informacje w zderzeniu czołowym stwarzającym ryzyko urazu każdej z tych sekcji, połączenia biodrowe, złamania i przestawienia. Suwak kolanowy mierzy siły przenoszone na kolana manekina, częściowo przez uderzenia w dolną cześć nóg.

Dolna część nóg

Przyrządy zamontowane w nogach manekina mierzą skręcenia, nacisk, napięcia prowadzące do urazów goleni i stawów.

Stopy i kostki

Oszacowanie ryzyka urazu przy zderzeniu czołowym przez późniejszy odczyt cofnięcia podłogi kierowcy.

Manekiny w testach