Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Focus 1.0 'Trend'

Ford Focus 1.0 'Trend'
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1312 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.5 pkt | 85 %

Przedział pasażerski Focusa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej kierowcy oraz tylnego pasażera została oceniona jako wystarczająca, z dobrą ochroną wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Focus zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra dla wszystkich obszarów z wyjątkiem klatki piersiowej, która była chroniona na wystarczającym poziomie. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego. Niestety punkty za system AEB City nie zostały przyznane ponieważ dobra ocena przedniego zagłówka jest niezbędnym warunkiem dla dodatkowej oceny z zakresu aktywnego bezpieczeństwa.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego oraz bocznego, dobra ochrona została zapewniona zarówno dla 6-cio jak i 10-letniego manekina; Focus zdobył maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których samochód został zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zamocowane.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Romer KidFix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Romer KidFix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.8 pkt | 72 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na przednich słupkach. Ochrona miednicy była również dobra lub wystarczająca; zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą lub wystarczającą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego i rowerzysty zarówno w warunkach dziennych jak i przy ograniczonym oświetleniu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,1 pkt
Głowa
15,9 pkt
Miednica
5,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 75 %

Focus posiada w standardowym wyposażeniu system przypominania o pasach bezpieczeństwa. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrową mapę do rozpoznawanie ograniczeń prędkości i umożliwia kierowcy automatycznie ustawić ogranicznik prędkości na odpowiedniej wartości. W próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania we wszystkich scenariuszach testu. Kiedy asystent pasa ruchu wykryje, że samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu, system ostrzega kierowcę i delikatnie ingeruje w układ kierowniczy, aby skorygować tor jazdy pojazdu.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry