Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1344 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Kabina nowego Forda Focus pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała dla pasażera z przodu, i dla wszystkich regionów ciała, z wyjątkiem kończyn dolnych kierowcy, których ochrona była wystarczająca. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie służyć dla kolan i ud pasażerów różnej wielkości na różnych miejscach siedzących. Ochrona miednicy był wystarczająca do testu bariery bocznej i była dobra dla wszystkich innych regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, ale była wystarczająca. Fotele oraz zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,6pkt
Zderzenie ze słupem
7,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 82 %

Nowy Ford Focus zdobył maksymalną, dostępną liczbę punktów za ochronę 3-latka w przednich i bocznych testach zderzeniowych, a stracił tylko ułamek punktu za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Przełącznik, który wyłącza poduszkę powietrzną pasażera jest dostępny jako opcja, umożliwia on jednak umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Samochody biorące udział w testach nie były wyposażone w przełącznik i nie dokonano oceny. Etykiety ostrzegawcze mówiące o ustawianiu fotelika dla dziecka w pozycji siedzącej, tyłem do kierunku jazdy bez aktywnej poduszki powietrznej nie były dostępne we wszystkich językach europejskich.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

26 pkt | 72 %

Ochrona dostarczona przez zderzak do nóg pieszego była dobra. Przednia krawędź zderzaka oferuje dobrą ochronę we wszystkich testowanych obszarach. W większości testowane obszary maski zapewniają dobrą ochronę dla głowy dziecka w trakcie zderzenia. Te same obszary w przypadku uderzeń w głowę osoby dorosłej zapewniają ochronę ocenianą jako słabą lub marginalną.

Głowa
16,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach samochodów Ford Focus i element ten przeszedł test Euro NCAP. Standardowym wyposażeniem jest również przypomnienie o zapięciu pasów, które obejmuje fotele kierowcy i pasażera z przodu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer