Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 843 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Ka+ 1.2

 Ford Ka+ 1.2
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1059 kg
Wynik testu
73%
Ochrona dorosłego
61%
Ochrona dziecka
57%
Zabezpieczenie przechodnia
29%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27.8 pkt | 73 %

Przedział pasażerski Ka+ pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Natomiast, struktura deski rozdzielczej mogła stworzyć zagrożenie dla pasażerów o różnej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach i wynik został obniżony. Odczyty z manekinów, dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierny poziom ochrony tej części ciała, zarówno dla kierowcy jak i pasażera. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona kierowcy była dobra we wszystkich obszarach z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Natomiast pomiary ściśnięcia klatki piersiowej wykazały bardzo słabą ochronę klatki piersiowej tylnego pasażera, a przeciążenia głowy wskazały słabą ochronę tej części ciała. Dla odmiany, Ka+ zdobył maksymalną ilość punktów zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem,; z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierny poziom ochrony kręgosłupa szyjnego. Ka+ nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.

Uderzenie przodem
6,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

30 pkt | 61 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekina 6-letniego wykazały dobrą ochronę głowy, mierną ochronę klatki piersiowej i słaby poziom ochrony szyi. 10-letni manekin również wykazał słabą ochronę szyi. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę klatki piersiowej i głowy, ale wynik został obniżony z powodu pasa bezpieczeństwa, którego część przebiegająca wzdłuż tułowia ześlizgiwała się z ramienia manekina w czasie testu. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Ka+ zdobył maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Foteliki dziecięce nie mogą być prawidłowo zainstalowane na środkowym miejscu tylnej kanapy, także mocowania iSize nie mogą być łatwo sprzęgnięte dla fotelika na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
15,4pkt

Uderzenie z przodu
7,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
9,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

24.3 pkt | 57 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ze słabymi wynikami odnotowanymi na przedniej krawędzi szyby i na słupkach bocznych. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi rezultatami.

Głowa
15,8 pkt
Miednica
2,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3.5 pkt | 29 %

Ka+ posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich siedzeń, oraz, będący standardowym wyposażeniem, sterowany manualnie ogranicznik prędkości. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, ani asystent pasa ruchu nie są dostępne.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer