Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Kuga 2.0 diesel 'Trend', LHD

Ford Kuga 2.0 diesel 'Trend', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1665 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
100%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

W testach zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony innym pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, pozostałych regionów dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem pojazdu, podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 86 %

Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego. W testach wpływu frontalnego czujniki wykazały odpowiedni poziom ochrony, nie narażając dziecka na kontakt z elementami wnętrza pojazdu. W testach wpływu bocznego ochrona dzieci była dobra. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System ten nie podlegał ocenie, ponieważ nie jest standardowym wyposażeniem samochodu. Informacja o niebezpieczeństwie wynikających z nieodpowiedniego umieszczenia fotelika tyłem do kierunku jazdy, w sytuacji gdy poduszka powietrzna pasażera jest aktywna, zawarta jest na etykiecie wewnątrz pojazdu.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 70 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka zapewniona ochrona oceniona została jako dobra. Jednak w większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej zapewniona ochrona została oceniona jako marginalna.

Głowa
15,4 pkt
Miednica
3,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 100 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości został nagrodzony.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia