Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Ford Mondeo 2001

Umożliwiono powtórny test zderzenia czołowego by sprawdzić ulepszony system bezpieczeństwa, kolumnę kierowniczą i obszar ochrony kolan Mondeo. Poprawki zostaną wprowadzone w produkcji od 5 listopada 2001. Auto spisuje się dobrze mimo niestabilnej konstrukcji i relatywnie dużego obciążenia klatki piersiowej kierowcy i pasażera. Poza tym testy wypadły dobrze. Ochrona dziecka również na wysokim poziomie.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1375 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Ulepszony system bezpieczeństwa utrzymuje głowę i klatkę piersiową kierowcy daleko od kierownicy, ale zanotowano mimo to zbyt wysoki nacisk na klatkę piersiową. Również twarde elementy pod kierownicą mogą być źródłem obrażeń kolan i ud. Jednak poprawki dały oczekiwany efekt. Kolejny plus to 3-pktowy tylny centralny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Mondeo jest wyposażony w podwójne poduszki powietrzne chroniące tułów i głowę. Chronią dobrze zarówno kierowcę jak i pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska Mondeo wykazuje pewne obszary, dające amortyzację dla głowy dziecka lub dorosłego pieszego. Jednak przednia krawędź i zderzak są "nieprzyjazne". Ogólny wynik wskazuje, by Ford zwrócił na ten obszar ochrony większą uwagę.

Zabezpieczenie dziecka

1,5-roczny pasażer umieszczony był w foteliku tyłem do kierunku jazdy, natomiast 3-letni - przodem. Obydwa foteliki sprawowały się dobrze, chroniąc dzieci w trakcie zderzenia czołowego i bocznego. Minusem jest mało jasny rysunek na końcu panelu przedniego, ostrzegający przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy. Etykieta w języku angielskim, francuskim i hiszpańskim na osłonie przeciwsłonecznej jest trudno widoczna. Mimo, że tekst mówi o poważnych obrażeniach, a nawet śmierci to jest łatwy do usunięcia.

1,5 - letniego Kiddy 2000 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy 2000tyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Ford Mondeo