| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1375 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
System bezpieczeństwa utrzymuje z daleka głowę i klatkę piersiową kierowcy od kierownicy. Niestety nacisk ze strony pasów bezpieczeństwa przekracza dopuszczalne normy. Twarde elementy pod deską rozdzielczą mogą się stać źródłem obrażeń kolan i górnej partii nóg. Ważnym plusem w testach jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Mondeo jest zaopatrzony w system poduszek chroniących tułów i głowę. Dzięki niemu kierowca i pasażerowie na tylnych siedzeniach są odpowiednio chronieni.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Nie przeprowadzono powtórnych testów tego rodzaju po poprawkach. Szczegółowe dane nie są dostępne. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
1,5-rocznego pasażera umieszczono w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a starsze dziecko - przodem. Obydwa spisywały się dobrze w czasie testów. Jednak rysunek na końcu przedniego panelu, ostrzegający przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu przodem do kierunku jazdy, jest niejasny. Dodatkowa etykieta w językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim na ochronie przeciwsłonecznej poprawia nieco ocenę. |
|
| 1,5 - letniego | Britax Rock-a-tot tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Elitetyłem do kierunku jazdy |