Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Mustang Mach-E, Titanium, LHD

Ford Mustang Mach-E, Titanium, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
2103 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.2 pkt | 92 %

Przedział pasażerski pojazdu Ford Mustang Mach E pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą lub odpowiednią ochronę klatki piersiowej, kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony nóg będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się Mustang Mach E, wykazała, że Ford byłby agresywnym (trudnym) partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Ford Mustang Mach E został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy poduszki wypadły dobrze, zapewniając dobra ochronę. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Mustang Mach E w standardzie, został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
13,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.5 pkt | 86 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Mustan Mach E zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Ford uzyskał maksymalną liczbę punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Jeden uniwersalny fotelik dziecięcy nie mógł być prawidłowo zainstalowany na tylnych skrajnych siedzeniach, natomiast dla pozostałych typów fotelików, dla których Mustang Mach E został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.3 pkt | 69 %

Ford Mustan Mach E posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Ford pokazał, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego oraz miednicy. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra. W przypadku miednicy ochrona była na tyle słaba, że Ford nie uzyskał punktów w tej części oceny. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych oraz rowerzystów została oceniona jako odpowiednia.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,5 pkt
Głowa
18,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,7 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
6,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.2 pkt | 82 %

Ford Mustang Mach E został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. Jednakże system ten nie jest automatycznie aktywny, w związku z czym nie został on oceniony. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody. System wspomagania prędkości informuje kierowcę o lokalnym limicie i może automatycznie ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednią prędkość. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
5,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry