Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Tourneo Connect 1.5 diesel 'Titanium'

Ford Tourneo Connect 1.5 diesel 'Titanium'
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1690 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.2 pkt | 92 %

Przedział pasażerski Tourneo Connect pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, miednica manekina kierowcy wsunęła się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa. Ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba, ale ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna. W oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, ochrona tego obszaru dla manekina tylnego pasażera została oceniona jako mierna; w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tourneo Connect zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach , typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

W próbie zderzenia czołowego, wszystkie krytyczne obszary ciała manekina dziecka 6-cio i 10-letniego były dobrze chronione. Jednakże, podczas testu pas bezpieczeństwa częściowo zsunął się z ramienia 10-letniego manekina i wynik został obniżony. Samochód zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną we wszystkich obszarach. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tourneo Connect jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
20,0pkt

Uderzenie z przodu
12,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.2 pkt | 65 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. System wykazał się skutecznością działania na dostatecznym poziomie w próbach wykorzystujących manekina pieszego, w bardziej wymagających próbach z wykorzystaniem symulowanego rowerzysty, system został oceniony jako mierny.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,9 pkt
Głowa
14,9 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.8 pkt | 75 %

Tourneo Connect posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Oparty o działanie kamery asystent prędkości, wykrywa lokalne ograniczenia prędkości, pozwalając kierowcy ustawić ogranicznik na odpowiednim poziomie. Wsparcie w utrzymaniu pasa ruchu jest zapewnione przez system asystenta pasa ruchu, który pomaga zapobiec opuszczaniu przez samochód wyznaczonego pasa ruchu. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny