Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Transit Custom, 2.2 diesel 'Trend' Kombi, L

Ford Transit Custom, 2.2 diesel 'Trend' Kombi, L
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
6-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
2091 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
90%
Ochrona dziecka
48%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 84 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testów zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Zauważono, że części struktury z deski rozdzielczej mogą stanowić ryzyko uszkodzeń ciała w kontakcie z pasażerami zajmującymi inne miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej i brzucha została oceniona jako należyta, ochrona głowy i miednicy była dobra. Ochrona zapewniona przez miejsca i zagłówki została oceniona na podstawie analizy geometrii frontowych i tylnych miejsc siedzących. Analiza wykazała, że poziom zabezpieczenia przed urazami kręgosłupa szyjnego, podczas uderzenia w tył pojazdu jest marginalna.

Uderzenie przodem
12,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 90 %

Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego, w testach udarności bocznej i wpływu frontalnego. Model wykazał dobre zabezpieczenia i minimalizację ryzyka uszkodzenia ciała na skutek kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarczający kierowcy informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Etykieta wewnątrz pojazdu jasno informuje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

14 pkt | 48 %

Zderzak zapewniał zróżnicowaną ochronę nóg pieszego, w wielu obszarach ochrona była kiepska lub marginalna. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, ochrona była głównie słaba lub marginalna, w niewielu obszarach dobra. Ochrona oferowana przez frontową krawędź maski była nieodpowiednia z powodu kształtu i wysokości pojazdu.

Głowa
12,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
2,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsce kierowcy i jest również zawarte w wyposażeniu standardowym. Ogranicznik prędkości nie jest zainstalowany we wszystkich wariantach, stanowił element wyposażenia standardowego w większości sprzedanych modeli i spełniał wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca