Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.4 75KM 55kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1370 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 64,8 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~seff
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Auto dzięki wspomaganiu i prostemu prowadzeniu wygodne do jazdy po mieście i na wypady w kraju. Na wycieczki za granicę nie polecam bo jak coś padnie do części tam duzo droższe niż w Polsce. Ładna linia nadwozia, auto w miarę dynamiczne (nawet silnik 1.4). Chcę się z nim pożegnać bo poszukuje większego samochodu. Wszystkie usterki na bierząco naprawiane we fiacie. Ostatnio wymieniony silnik bo rozrząd padł. Felgi aluminiowe, relingi dachowe, elektr. szyby, opony zimowe itd. itp. :) JEŚLI JESTEŚ ZAINTERESOWANY/NA to pisz: drapudrap@yahoo.com ps.5,5kPLN - cena do negocjacji
3,4
~pyrek
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Ogolnie poprawnie zaprojektowane auto ale Włosi zaoszczedzili chyba na sprawdzeniu jakosci użytych cześci.Szkoda że ma tak mały bagażnik,dlatego troche żałuje że nie kupiłem Brawę.Silnik wystarczający choć lepiej dopasowany do niego jest 1,6.Podoba mi się jego dynamiczna sylwetka,która się jeszcze nie zestarzała.Rozczarowały mnie serwisy-poprawna diagnostyka nie istnieje,chetni do wymiany czesci na koszt klienta,niekoniecznie tych własciwych-lepiej im usunąć skutki awarii niż jej przyczynę-dla nich lepiej by klient wrócił po jakimś czasie....
3,6
~tomaszwasilewski@neostrada.pl
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Autko bardzo ładne, dobrze się niesie po asfalcie, komfortowo, bezpiecznie ( na rynku niemieckim zawsze 2xairbag), ale ten silnik rypie wszystko. Polecam 1.8 litra-pali tyle co 1.6, a jedzie szybciej :). Autka te są teraz naprawde tanie-ja dałem dyche, ale teraz za 1000-1500 Euro można kupić dobry, rodzinny w miare młody samochód. Uciekajcie na widok silnika 1.4!!! Młodsze egzemplaże występowały z silnikiem 1.2-bardzo, bardzo baaaardzo udana konstrukcja-szybsza od 1.4 (hm jak to możliwe), mniej źre, jest cichszy- super do miasta. A więc albo 1.2 albo 1.8 w zależności od potrzeb. Może być nawet 2.0 r5, ale dla koneserów, bo awaria to jej uzależnienie, ale osiągi lepsze od 325. Tyle
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.4 75KM 55kW 1995-2001
8,4
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Na razie, bez specjalnych wydatków ponadprogramowych. Spalanie na trasie ok. 7 l. po mieście o 1 l. więcej. Zakładam spokojną jazdę lecz nie śpiącą. Jestem kierowcą z 30 letnim stażem i wszelkie wariacje mam już dawno za sobą. Lubię jednak jazdę konkretną i tak jeżdżę, choć z tendencją do większej rozwagi. Częściej stosuje wybiegi, nawet długie, wyprzedam tylko wtedy, gdy da mi to sensowną korzyść itp. Stosuję olej mineralny do silnika, przeciętnej jakości, do skrzyni również. Klocki hamulcowe i okładziny też ze średniej półki. Autko utrzymuję w dobrym stanie technicznym. Nie narzekam na specjalne wydatki.
9,7
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Biorąc wszystkie pod uwagę wszystkie aspekty,ekonomike auta oceniam na 4.Oczywiście nieco uciążliwe jest spalanie,średnio 10L gazu na 100km.Natomiast części nie są jakoś strasznie drogie,zamienniki w dobrej cenie i jakości i są ogólnie dostępne.Według mnie jedynie to spalanie jest mankamentem,bo przy takim silniku i takiej masie auta powinno być troche niższe.Polecam gaz.
10,1
Hatchback 3d 1.4 75KM 55kW
Fiat Bravo I
Spalanie, jak na silnik o takiej pojemności- o wiele za duże. W mieście nigdy nie zszedłem poniżej 10l. Na dodatek po przejechaniu 1000km posypała się skrzynia biegów- ale to już wina poprzedniego właściciela..wrr

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial easy90.mw@gmail.com
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
1 komentarz
Fiat Bravo I