Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1369 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 64,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~dancerz
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
7,500 kupiony pod niemiecką granicę teraz już jestem 100% pewny bity z boku i przodu chciałbym wiedzieć jak wyglądał przed zrobieniem ale jak to mówią pierwsze koty za płoty przy zakupie licznik pewnie też kręcony.ale przejeździł ze mną pół Polski po różnych drogach czasami głównie leśnych i ostatniej kategorii odśnieżania i ciężko mi się będzie z nim rozstać szczerze polecam jako dobra alternatywę dla niemieckich aut za 10000 można znaleźć ładny (bo samochód jest naprawdę ładny) bogato wyposażony z rewelacyjny silnikiem JTD ale trzeba się mimo to uzbroić w cierpliwość w przypadku drobnych usterek coś za coś
3,0
~Adrian
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
jestem młodym kierowcą prawko mam 2 lata a to autko od października 2006. autko kupiłem w komisie (nie polecam) miało zajechany silnik a licznik pokazywał 114000. oddałem kolesiowi na gwarancje i wymienił cały silnik. nie nażekam na autko jak na ta moc jest dośc dobre. ścigałem się z focusem 1.6 renault 19 1.7 golfem II i golfem III każdym z tamtych kierował burak który uważa że fiat to złom. miny szybko się zmieniały jak widzieli tylnią tablice rejestracyjną. polecam to auto. wystarczy dbać o autko a nie zawiedzie.
4,0
~lukas156@poczta.fm
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Auto swietnie wygląda( choc to oczywiście kwestia gustu- sa ludzie którzy golfa 3 uważaja za najładniejszego kompakta z tamtych lat, jak dla mnie to do bravo mozna jedynie porównać alfe no i moze megane), jest bardzo funkcjonalne. bałem sie troche fiata, ale nabieram oprzekonania. poprostu wiekszośc ludzi którzy psiocza na fiata miała kontakt głównie z 126 156 ewentalnie z cc, sc lub sieną, a tak na prawde te wieksze i drozsze fiaty sa lepiej wykonane, ale do niemców czy do japonców sporo brakuje, ale nie matragedii
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW 1995-2001
8,5
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Mam na gaz wiec ok, ale powinien palic ok litra mniej, za slabe osiagi jak na to spalanie. chociaz w zimie na seryjnym ogumieniu w trasie spala troche ponad 7 l gazu wiec rewelacja, ale w lecie to pomiedzy 9 a 10, ostzrej jeżdze no iszerokie opony tez robia swoje. w miescie nie wiem ile pali bo jezdze tylko na trasie, a robie ok 3 tys miesiecznie. co do cen przegladów. ceny części przystepne, w zasadzie nawet bardzo tanie, ale ja najtanszych niekupuje, zawsze staram sie wywarzyć pomiędzy ceną a jakościa, pozatym samochod serwisuje u zaprzyjaznionego mechanika, który sprzedaje mi cześci ze sporymi rabatami, a na dodatek słuzy zdnaiem które czesci amm kupic *( koles pracował w aso fiata iwec troche wie o tych samochodach.
8,4
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Auto benzynę łyka a nie spala, wszystkie wyniki przy normalnej jeździe ręcz emeryta w trasie max 90 km/h max obroty 2,700. Bez szaleństwa, jak na taką małą moc i poj. silnika pali znacznie za dużo, czas na diesla :)
8,7
Hatchback 3d 1.4 80KM 59kW
Fiat Bravo I
tu powiem tak dramat dramat i jeszcze raz dramat.. kto to projektował powinien puknac sie w dekiel zeby silnik 1.4 palil w miescie 11 litrów masakra,gdyby nie lpg to bym go sprzedal szybko a tak to ujdzie 4stówki na paliwo co miesiac

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial easy90.mw@gmail.com
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
1 komentarz
Fiat Bravo I