Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001

Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Koszty utrzymania

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,4
~Mieczysław
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
Kupno diesla w moim przypadku to była pomyłka trzeba było kupić 1.6 benzyniaka ale są ludzie co lubią maksymalnie kręcić silnik do około 4000 obr. Autko jest naprawdę fajne nie ma się do czego przyczepić dobra blacha świetny cichy silnik jak na ropniaka przy muleniu jak emeryt to naprawdę mało spali a do tego tanie części,idealny pojazd dla tych co lubią tylko jeździć bo padnięty alternator na dystansie 36000 kilometrów to dobry wynik.Mały niesmak pozostawia konsumpcja silnika na olej ale nie jest to też jakaś duża ilość 0.8 litra między wymianą.Samochód naprawdę nie ustępuje niczym autom niemieckim a w dodatku rocznikowo jest sporo tańszy.
4,5
~Mariola
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
Jak na 12 letnie auto i markę,jestem bardzo pozytywnie zaskoczona.Zmianiam samochody dość często , bo tak lubię.Cała rodzina jeżdzi niemieckimi AUDI 1.9 TDI więc wyśmiali mnie za kupno FIATA.Ja poprzednio jeżdzilam Audii A4, Mercedesem 2,5 d..... Pod względem dynamiki Fiat wygrywa z Audii,jeśli chodzi o usterki, to Audi kosztowało mnie w 2 lata ok 2 tys na napawy, a o Fiacie wypowiem się potem, narazie 5 miesiąc i nic, a jeżdzę codziennie.Bardzo sprytne autko i mało pali.3,8 l spaliło na trasie Gniezno-Płock przy jednej osobie bez bagażu. Pozdrawiam!
4,2
~Kazio
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
A jednak FIAT !, pod wieloma względami bije konkurencje mocno. Pozytywnie jestem zaskoczony blachami na tym wozie, po 9 latach zero rdzy. Dobre hamulce, samochód staje dęba. Bardzo dobra jednostka napędowa 1.9 JTD - pierwsza jednostka common rail, cicha, elastyczna, i ekonomiczna, średnie spalanie poniżej 6 l/100km. W porównaniu 1.9 TD Volkswagena na pompowtryskiwaczach trochę kiepsko wypada. Od ponad 6 miesięcy leje tylko bioestra z stacji bliska, zrobiłem na tym paliwie ponad 10 tyś. i wszystko OKI ! Jednostka pracuje ciszej, zero czarnych dymów przy mocnym gazowaniu, bioester jest średnio tańczy o 40 - 50 gr na litrze niż olej napędowy, więc warto się zastanowić. http://www.e-biopaliwa.pl/ Wady - kiepskiej jakości plastiki w środku, klamki dziadostwo numer jeden. Fiat Bravo 1.9 JTD to ciekawa opcja, za niewielką kasiorę mamy bardzo konkurencyjny samochodzik.

Raporty spalania Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001

Liczba raportów: 68
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
Z spalanie bywa naprawdę różnie wszystko zależy od nogi.W trasie jadąc spokojnie 110 km/h z sporadycznym ostrzejszym wyprzedzaniu to nie powinno przekroczyć 5/100 średnio 4.7/4.8,ale jadąc 140 km/h spokojnie utrzymując stałą prędkość to 5.5/6 l/100km .Używając cała naprzód w trasie albo cały czas w podłodze gazem rozpędzając się i hamując można się spodziewać spalania na poziomie 9/100 a nawet trochę więcej.Miasto bywa różnie na ciepłym silniku i średnio operując gazem to nie problem 6.5 l/100 ale na zimnym i krótkich trasach do 3 km to nawet 8 l/100 km .Średnio mi pali przeważnie 6.7 l/100 km ale nie żałuje mu gazu ,a jak jeżdżę spokojnie bez zbędnych przyśpieszeń to średnio około 5.6/5.7 l/100 km
7,2
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
Auto mam 1,5 roku.Lubie ostra jazde wiec jak wleje 52 litry pod sama korek na poczatku miecha to zrobie na nim maksymalnie 780 km.Glownie trasa 10 km za okolice Krakowa.Auto zimne wiec zanim sie nagdzeje i po za tym seria swiatlej robi swoje, a ze swiatej zawsze ruszam pierwszy :D Auto jednak nie zejdzie ponizej 6.0L .Mam juz 205 tys z robione i moze to dlatego choc w serwisie Fiata powiedzial mi mechanik ze i 400 tys na tym silniku wykrece... - dobrze by bylo.Turbina nie zmieniana od nowosci(dziura przy 2900 obr.- po czym auto idzie znowu jak burza)- spalanie lux do mojego stylu jazdy.Firmowe L200 163 KM turob Diesel normalnie pali 9,6 litra przy mojej nodze 12L :D Raz sie żyje
5,6
Hatchback 3d 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Bravo I
Dynamiczne auto, które mało pali czyli idealne dla młodego kierowcy. W drodze Toruń - Warszawa w deszcz, korek około 5km, wyprzedzanie tirów (max prędkość 140km/h) a tak jazda z prędkością 90-120km/h spalanie wyszło około 4,5L/100km. Trasa powrotna też deszcz, korek około 6km, prędkość często 120-140km/h, częste zatrzymywanie się i spalanie wyszło 5,5 litra więc jak dla mnie IDEALNE auto.

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial [email protected]
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
Fiat Bravo I