Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Fiat Croma I 2.5 V6 159KM 117kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 - 1996
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu był Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku Croma została poddana delikatnemu face-liftingowi, a pięć lat później zaprzestano jej produkcji. Fiat nie zdecydował się na jej następcę, pozostawiając segment D Alfie Romeo i Lancii. Przez 11 lat sprzedano prawie 500 tys. egzemplarzy modelu.
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Croma I 2.5 V6 159KM 117kW 1993-1996

Podstawowe parametry Fiat Croma I 2.5 V6 159KM 117kW
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2492 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 159 KM (117 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 86,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Fiat Croma I 2.5 V6 159KM 117kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Fiat Croma I

Liczba wpisów: 11

Niedziałający na mrozie centralny zamek z pilota

dodał: ~eR, 7 lat temu
Otóż przy ujemnych temperaturach zamek nie otwiera auta z pilota. Jak otworzymy kluczykiem natychmiast wszystko działa. Jak rozgrzejemy auto to przez kilka godzin OK, usterka znika samoczynnie przy temp.powyżej zera. Ponoć błąd znany ASO, niestety nie chcą robić tego gratis, chyba że w tym serwisie gdzie kupiliśmy auto.

Automat, elektronika i polskie drogi .

dodał: ~jip, 7 lat temu
nie wiem czy można nazwac to słabym punktem, (typowym - na pewno, jak w tytule ;) ale opis tego co się zdarzyło może komus sie przydać jadę sobie spokojnie tego dnia po p... polskich drogach po ostatniej zimie, chyba tysiąclecia, coś auto lekko traci moc - myślę - woda w paliwie albo paliwo, za chwilę - zapalją sie kontrolki: czerwona - automata, żółta - silnika, jeszcze parę zółtych, ale wspomaganie kierownicy działa; auto ma wyraźne wibracje jakby od skrzyni biegów, na poczatku jeszcze wrzuca z oporem biegi wyższe muląc się, potem juz tylko jedynkę - przechodzi chyba w stan awaryjny...

Awaria zamka klapy bagażnika - otwieranie ręczne.

dodał: cigiel, 7 lat temu
Bagażnik otwierał się tylko z pilota, przed udaniem się do serwisu spróbowałem naprawić to samodzielnie i się udało. Poniżej opis: 1. demontaż obicia klapy bagażnika: - wykręcić dwa wkręty po bokach i dwa w uchwytach do zamykania klapy - delikatnie podważyć uchwyty po przeciwnej stronie niż znajdują się wkręty, jak podważymy przy wkrętach, też wyjdzie ale wyłamują się zaczepy (to moje frycowe za samodzielny demontaż, na szczęście tu śruba trzyma i po zmontowaniu nie ma z tym problemu). - podważyć i wyjąć dwa plastikowe zaczepy mocujące obicie do klapy w okolicy zamka. - w tym momencie...

Publikacje o Fiat Croma

Newsy o Fiat Croma