Szukaj

Informacje o Fiat Doblo III

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Dostawcze
Fiat Doblo to produkowany od 2000 roku, a w Polsce dostępny od roku 2001, mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K). W 2006 roku został wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”, a od debiutu rynkowego znalazł już ponad milion nabywców, co czyni go jednym z liderów swojego segmentu. Zastąpił w ofercie Fiata model Fiorino II. Doczekał się czwartej już generacji, która jest oferowana od 2015 r. Doblo jest produkowany także w Korei Północnej przez firmę Pyonghwa Motors i znany pod nazwą Ppeokugi. W niektórych krajach Azji (np. w Spingapurze) znany jest jako Fiat Panorama.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Fiat Doblo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Doblo III

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~ch&*jekjezdzifiatem
Van 1.3 Multijet II 16v 90KM 66kW
Fiat Doblo III
Generalnie po zakupie kazałem wymienić wszystko tak, abym miał 100% pewności że auto jest sprawne. Wymieniłem całe zawieszenie, klocki, olej filtry akumulator, zamki tył itp. Samochód jest mega przestronny używam do firmy transport. Wszystko się mieści. Plastiki - średnie, silnik to mały traktor do miasta ok, ale w trasie 90km/h to maks, a tak naprawdę to 80km/h i wtedy pali 4,5l/100km. W miescie spalanie hmmmm jak się rozgrzeje to 5-6 jak zimny to 8-9.. średnio wychodzi mi 7,5l/100km głównie miasto. Uważam, że jak na fiata to naprawdę dobry samochód - wszystko jest przewidywalne, tanie i łatwe w naprawie i ma 1 tonę udźwigu! sprawdziłem 700kg płytek i jedzie tak samo!.
4,2
~Lexus FAn
Cargo 1.4 16v 95KM 70kW
Fiat Doblo III
Auto firmowe, mam go 2 lata. Generalnie na tą śmieszną cenę auto wygrało, z konkurentami w segmencie wyposażeniem, ładownością i przede wszystkimi ceną. Największy mankament to spalanie. Fiat jak Boga kocham zapomniał, że w tych czasach każdy z tym walczy i taki mały silniczek 1.4 nie mający nawet 100km na pustej pace nie może palić 10l/100 ( przy mega ekonomicznej jeżdzie ) . Gdyby nie wskaźnik zużycia paliwa który jest cały czas u mnie włączony pewnie przy normalnej jeździe ten wskaźnik byłby dużo wyższy. Więcej opinii w środku
3,7
~Zbyszek
Cargo 1.4 16v 95KM 70kW
Fiat Doblo III
Ogólnie oceniam pozytywnie. Taki wołek roboczy. Samochód firmowy do wożenia drobiazgów dookoła komina. Do dalszych tras musi być mocniejszy silnik, skrzynia 6 biegowa, lepsze wyciszenie i bardziej komfortowe fotele.
Średnie spalanie dla Fiat Doblo III
7,9 – 9,8
l/100 km
6,3 – 7,1
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Cargo 2.0 Multijet 16v 135KM 99kW
Fiat Doblo III
Kupiłem nowego. Na początku spalanie przy ekonomicznej jeździe wynosiło średnio 6,7l, tak jak wyczytałem od innych użytkowników. Po 3 latach użytkowania sportową jazdą go odmuliłem i zaczął palić około 6 i być dużo zrywniejszy. Teraz znów się chyba zamula. To jest wersja maxi. Jak na tak duże auto to spalanie moim zdaniem na bardzo przyjaznym poziomie. Jako ciekawostkę dodam, że przy dużych prędkościach spalanie znacznie wzrasta. Auto jest wysokie i nie nadaje się do ścigania na autostradzie. Mocny silnik daje dużo przyjemności z jazdy. Słabszy na autostradach spisywałby się dużo gorzej.
11,1
Van 1.4 16v 95KM 70kW
Fiat Doblo III
Samochód służbowy użytkowany przez cztery osoby. Komputer po dłuższym użytkowaniu pokazuje zwykle 12 l/100, zejście poniżej tej wartości możliwe jest tylko po zrestartowaniu licznika. Dodam tylko, że z kolegą staramy się jeździć maksymalnie ekonomicznie. Podsumowując samochód to porażka totalna. Jego jedyną zaletą jest w sumie ładny wygląd i dużo miejsca w środku. Do wad zaliczyłbym: tragiczną dynamikę jazdy (90 km/h to chyba maks co nim osiągnąłem), wysokie koszty serwisowania w ASO (jak widzę faktury to się cieszę, że to nie ja płacę :)), bardzo niska odporność na nieumiejętną eksploatację, tragiczny promień skrętu. Ogólnie mówiąc porażka.
11,2
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Fiat Doblo III
Spalanie jest rzeczywiste i dotyczy gazu. Auto waży 1700kg, silnik jest mały mimo, że najmocniejszy, ale wspomaga go skrzynia 6tka, więc nie jest najgorzej. Najmniejsze zużycie to jazda w okolicach 90-100km - wówczas można zejść do ok 9,0, ale jak już jedziesz i wyprzedzasz to na każdym takim rajdzie komputer pokazuje ok 25,0 -więc średnio wychodzi 10,0. Na autostradzie- no nie jest to opływowy niski samochód, więc jadąc 130-150 pali tak jak w mieście 12,0. Jedno jest pewne, że jadąc 130km/h pasażerowie nie odczuwają prędkości, bo jedzie się jak w autobusie. Auto ekonomiczne, bo diesel w zakupie był droższy o 10000zł, czyli musze przejechać ok 21000km by dopiero zakup się wyrównał. A diesel nawet paląc 6,5l x 5,30zł=34,50 za 100km, a ten 12,5 x 2,50 = 31,5, a w trasie to nawet 25,00zł. Wniosek przy każdym 1000km mam jeszcze dodatkowe 100km w porównaniu do diesla. Jeśli ktoś myśli, że do diesla kupi lewą ropę - to życzę powodzenia. Serwis takiej usterki silnika na pewno nie uzna za naprawę gwarancyjną. Poprzedni Citroen (też osobowy dostawczak) palił bardzo podobnie, a zimą nawet znacznie więcej, ale miał silnik 1,8. Auto kupiłem z fabrycznym gazem, niestety w Łodzi w ASO nie potrafią tego dobrze regulować - robili już to 3 razy. W benzynie turbina jest zwykła, bez zmiany geometrii łopatek, więc chyba jednak troszke bardziej żywotna
Fiat Doblo III