Szukaj

Informacje o Fiat Doblo III Van

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Dostawcze
Fiat Doblo to produkowany od 2000 roku, a w Polsce dostępny od roku 2001, mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K). W 2006 roku został wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”, a od debiutu rynkowego znalazł już ponad milion nabywców, co czyni go jednym z liderów swojego segmentu. Zastąpił w ofercie Fiata model Fiorino II. Doczekał się czwartej już generacji, która jest oferowana od 2015 r. Doblo jest produkowany także w Korei Północnej przez firmę Pyonghwa Motors i znany pod nazwą Ppeokugi. W niektórych krajach Azji (np. w Spingapurze) znany jest jako Fiat Panorama.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4390 mm
Szerokość 1832 mm
Wysokość 1845 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1895 mm
Rozstaw osi 2755 mm
Rozstaw kół - przód 1510 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 740 mm
Prześwit 158 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 3200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 790 l
Wysokość bagażnika 1250 mm
Szerokość bagażnika 1120 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 950 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~ch&*jekjezdzifiatem
Van 1.3 Multijet II 16v 90KM 66kW
Fiat Doblo III
Generalnie po zakupie kazałem wymienić wszystko tak, abym miał 100% pewności że auto jest sprawne. Wymieniłem całe zawieszenie, klocki, olej filtry akumulator, zamki tył itp. Samochód jest mega przestronny używam do firmy transport. Wszystko się mieści. Plastiki - średnie, silnik to mały traktor do miasta ok, ale w trasie 90km/h to maks, a tak naprawdę to 80km/h i wtedy pali 4,5l/100km. W miescie spalanie hmmmm jak się rozgrzeje to 5-6 jak zimny to 8-9.. średnio wychodzi mi 7,5l/100km głównie miasto. Uważam, że jak na fiata to naprawdę dobry samochód - wszystko jest przewidywalne, tanie i łatwe w naprawie i ma 1 tonę udźwigu! sprawdziłem 700kg płytek i jedzie tak samo!.
4,2
~Przemek
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Witam, większość rzeczy na plus , silnik dynamiczny choć założyłem chip,spalanie po mieście ok 7,5l do przeżycia, najwięcej miejsca w środku w swojej klasie aut, hamulce mocne bez fadingu,trzymanie na zakrętach dobre mimo wysokiej paki, tylko zawieszenie tylne do bani,przy 60tkm ,wymieniłem 3 raz amortyzatory z powodu wybijania się dolnych tulei. Gdyby nie ten tył dałbym 5 gwiazdek,no ale nie ma aut doskonałych.
4,4
~turczy
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Brak drogich awarii unieruchamiających auto. Stosunej cena jakość odpowiedni (zależy za ile się kupi) Ja wziąłem zarejestrowany \"z placu\" z rabatem -25% od cennika ale bez przbiegu. Jedyne co i w tym aucie nie pasuje to hamulce. Z tyłu powinny też być tarczowe
Średnie spalanie dla Fiat Doblo III Van
7,9 – 9,6
l/100 km
6,5 – 7,1
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Van 1.4 16v 95KM 70kW
Fiat Doblo III
Samochód służbowy użytkowany przez cztery osoby. Komputer po dłuższym użytkowaniu pokazuje zwykle 12 l/100, zejście poniżej tej wartości możliwe jest tylko po zrestartowaniu licznika. Dodam tylko, że z kolegą staramy się jeździć maksymalnie ekonomicznie. Podsumowując samochód to porażka totalna. Jego jedyną zaletą jest w sumie ładny wygląd i dużo miejsca w środku. Do wad zaliczyłbym: tragiczną dynamikę jazdy (90 km/h to chyba maks co nim osiągnąłem), wysokie koszty serwisowania w ASO (jak widzę faktury to się cieszę, że to nie ja płacę :)), bardzo niska odporność na nieumiejętną eksploatację, tragiczny promień skrętu. Ogólnie mówiąc porażka.
11,2
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Fiat Doblo III
Spalanie jest rzeczywiste i dotyczy gazu. Auto waży 1700kg, silnik jest mały mimo, że najmocniejszy, ale wspomaga go skrzynia 6tka, więc nie jest najgorzej. Najmniejsze zużycie to jazda w okolicach 90-100km - wówczas można zejść do ok 9,0, ale jak już jedziesz i wyprzedzasz to na każdym takim rajdzie komputer pokazuje ok 25,0 -więc średnio wychodzi 10,0. Na autostradzie- no nie jest to opływowy niski samochód, więc jadąc 130-150 pali tak jak w mieście 12,0. Jedno jest pewne, że jadąc 130km/h pasażerowie nie odczuwają prędkości, bo jedzie się jak w autobusie. Auto ekonomiczne, bo diesel w zakupie był droższy o 10000zł, czyli musze przejechać ok 21000km by dopiero zakup się wyrównał. A diesel nawet paląc 6,5l x 5,30zł=34,50 za 100km, a ten 12,5 x 2,50 = 31,5, a w trasie to nawet 25,00zł. Wniosek przy każdym 1000km mam jeszcze dodatkowe 100km w porównaniu do diesla. Jeśli ktoś myśli, że do diesla kupi lewą ropę - to życzę powodzenia. Serwis takiej usterki silnika na pewno nie uzna za naprawę gwarancyjną. Poprzedni Citroen (też osobowy dostawczak) palił bardzo podobnie, a zimą nawet znacznie więcej, ale miał silnik 1,8. Auto kupiłem z fabrycznym gazem, niestety w Łodzi w ASO nie potrafią tego dobrze regulować - robili już to 3 razy. W benzynie turbina jest zwykła, bez zmiany geometrii łopatek, więc chyba jednak troszke bardziej żywotna
6,3
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Dla tych co dotrwali. Auto waży 1510kg, to o prawie 200 więcej niż poprzedni model(1330). Aby przemieścić z punktu A do punktu B przedmiot o masie 200kg większej należy dostarczyć więcej energii, powie fizyk, ale to nieprawda. PLUSY: 1.Nowy Fiat Doblo stawia powietrzu mniejszy opór, praktycznie do prędkości 90km/h zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,8-6,4 litra (70km/h eco-drive da 5,5l) 2.W zakresie od 90-140km/h nie przekracza 8l/100km 3.Cztery osoby + ładunek daje 7,5 litra w jeżdzie mieszanej (6,4l/100 pusty samochód na mieście) 4.Auto pod pełnym ładunkiem (850kg) i z dodatkową przyczepą (650kg) na trasie spala średnio 8l/100km, mając pusty powrót. W ramach eksperymentu na trasie 100km z ładunkiem i pusty powrót 100km potrafiłem zejść do 6,8 litra używając funkcji eco-drive TomTom. Natomiast jak leciałem, jako spóźniony świadek na ślub kościelny 250 km od domu wyszło 10,4 litra i to jest rekord aktualny. SA TO BARDZO DOBRE WYNIKI. 5. Okazuje się, że w ASO można też go bardzo tanio naprawić, np za lakierowanie połowy bocznych drzwi przesuwnych 350zł, wymiana klocków - robocizna 45zł WARTO SPYTAĆ O KOSZTY ZANIM POSZUKASZ RZEMIEŚLNIKA. 6.Jest sporo już zamienników, są używki dostępne. MINUSY: 1.Na cenę przeglądów wpływa wzięta z kosmosu cena oleju Selenia-Fiat, ale zgodnie z nowym prawem konsumenckim możesz przywieźć ze sobą olej tej samej klasy do serwisu, podobnie, jak filtry i zaczyna być tanio. KONKLUZJA: Najlepszy w tym segmencie rynku.
Fiat Doblo III Van