Szukaj

Informacje o Fiat Panda I Hatchback 1.1 Selecta CLX 55KM 40kW 1995-2003

Lata produkcji: 1995 – 2003
Segment: VANy
Debiutująca w 1980 roku pierwsza generacja Pandy zastąpiła w ofercie Fiata mało udany model 133. Z założenia szefów Fiata, Panda miała być maksymalnie tanim miejskim autem i to właśnie głównie dzięki niskiej cenie podbiła rynek. Projektantem Pandy był Giorgetto Giugiaro. Od 1995 roku Pandę można było kupić jedynie we Włoszech. Została poddana modernizacji rok później, a w 2003 roku ostatecznie zniknęła z rynku. Planowano jej produkcję także w Polsce, na początku lat 80., lecz z powodu wprowadzenia stanu wojennego pomysł ten upadł. Samochodem, który powstał na bazie Pandy był Seat Marbella.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 72 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie
Fiat Panda I Hatchback