Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 161 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap FIAT Panda Easy 1.2 Fire

FIAT Panda Easy 1.2 Fire
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
940 kg
Wynik testu
45%
Ochrona dorosłego
16%
Ochrona dziecka
47%
Zabezpieczenie przechodnia
7%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

17.4 pkt | 45 %

Przedział pasażerski Pandy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej kierowcy, wykazały słabą ochronę tego obszaru ciała. Wyniki testu wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. FIAT pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę głowy i szyi. Ochrona klatki piersiowej była mierna. Odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej tylnego pasażera spowodowały niską ocenę tego obszaru ciała, która została dodatkowo obniżona z powodu wysokiego obciążenia części ramiennej pasa bezpieczeństwa, doprowadzając do oceny ochrony jako bardzo słabej. Ochrona szyi pasażera była również słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, w oparciu o odczyty ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna. Pozostałe krytyczne obszary ciała były dobrze chronione. Nie przeprowadzono próby bocznego zderzenia z słupem. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Panda nie jest wyposażona w autonomiczny system hamowania awaryjnego.

Uderzenie przodem
5,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
4,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

8 pkt | 16 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów wykazały bardzo słabą ochronę głowy i szyi zarówno dla manekina dziecko 6-cio jak i 10-letniego. Przeciążenia klatki piersiowej wykazały słabą ochronę tej części ciała dla manekina dziecka 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, głowa manekina dziecka 6-letniego nie była prawidłowo objęta przez ochronną część fotelika, odczyty z manekinów wykazały bardzo słabą ochronę tej krytycznej części ciała; spowodowało to również wysokie ryzyko urazu dla dziecka 10-letniego z powodu kontaktu głowami. Siły w szyi manekina 10-letniego wykazały bardzo słabą ochronę tej części ciała. Podsumowując, Panda nie zdobyła żadnych punktów w próbach dynamicznych dotyczących ochrony dzieci. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Niestety, docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie jest czytelna i system nie został doceniony. Panda posiada mocowania ISOFIX ale bez i-Size na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. Foteliki dziecięce mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem opcjonalnego środkowego miejsca tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
0,0pkt

Uderzenie z przodu
0,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
0,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
1,0 pkt
Montaż
7,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Toppo
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.9 pkt | 47 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dostateczna lub mierna na powierzchni maski. Natomiast ochrona była bardzo słaba wzdłuż podszybia i słupków przednich. Ochrona nóg pieszego była przeważnie mierna, ale ochrona miednicy była co najmniej dostateczna.

Głowa
12,9 pkt
Miednica
5,6 pkt
Nogi
4,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

1 pkt | 7 %

Panda posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. Jednocześnie system nie spełnił wymagań Euro NCAP dla tylnych miejsc i punkty zostały przyznane tylko za miejsca przednie. Panda nie jest wyposażona w żaden system asystujący punktowany w testach Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia