Szukaj

Informacje o Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V T-Jet 120KM 88kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Paleta silników jest całkiem szeroka. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najrozsądniejszym wyborem będzie 1.4l 95KM. Jest dynamiczny, choć trzeba trzymać go w wyższych partiach obrotów, a wtedy sporo pali. Jeśli zadowolicie się czymś wolniejszym, to pomyślcie nad 1.4l 77KM, ale przed zakupem warto zamówić jazdę próbną, żeby utwierdzić się w tym, że będzie dla was wystarczający. Najsłabszy 1.2 65KM najlepiej ominąć, chyba, że nie będziecie opuszczać miasta. Dla ludzi dynamicznych Fiat przygotował coś specjalnego. Do motoru 1.4l wrzucił turbosprężarkę i wycisnął 120 i 155KM. Obie wersje wciskają w fotel, ale są drogie. Diesle Fiata wbrew pozorom zbierają pozytywne oceny i nie ma się ich co obawiać. Podstawowy Multijet ma zaledwie 1.3l pojemności, 75KM i sporą turbodziurę. Nie jest zbyt dynamiczny i męczy się w tym samochodzie, dlatego lepiej wziąć mocniejszą wersję 90-konną, która nie dość, że jest lepsza, to jeszcze potrafi mniej spalić, ale pokazuje, co potrafi dopiero powyżej 2000obr/min. Na szczycie 1.9 Multijet o mocach 120 i 130KM. Jeśli was na niego stać, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V T-Jet 120KM 88kW 2007-2010
7,8
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hatchback 5d 1.4 16V T-Jet 120KM 88kW
Fiat Punto Grande Punto
W moim egzemplarzu (hatchback 3d 5 MT) spalanie z komputera zgadza się z rzeczywistym co do 0.1l. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć (odcinek Dąbrowa G. - Częstochowa wieczorową porą) z utrzymywaniem prędkości 90 km/h przy stosowaniu zasad ecodrivingu 5.4 l / 100km. Jazda po mieście, dojazdy do pracy DG - Katowice w korkach, czasem wyskok z miasto daje średnią 7.0 - 7.5 l. Na trasie DG - Władysławowo - DG korzystając z autostrad z prędkością 150 do 180 przy wyprzedzaniu oraz jazda po lokalnych drogach na miejscu wyszło średnie 7.5 l / 100km. Jeżdżąc po mieście i nie zwracając uwagi na spalanie przy jednoczesnym korzystaniu z osiągów daje na przestrzeni całego baku 8 l / 100 km.
8,2
Hatchback 5d 1.4 16V T-Jet 120KM 88kW
Fiat Punto Grande Punto
Silnik bardzo dobrze pracuje na gazie, jest minimalnie mniej dynamiczny w górnym zakresie obrotów, za to spalanie rewelacja! w mieście średnio 8.5 L gazu przy umiarkowanej dynamice, 9,5 przy dynamicznej jeździe. W trasie najmniej 7l przy prędkościach 80-110 km/h, średnio 8-8,5L przy normalnej dynamicznej jeździe 100-130 km/h. Raz mi spalił 12L gazu na autostradzie ale tu często prędkość dochodziła do 170-180 km/h :)
8,2
Hatchback 5d 1.4 16V T-Jet 120KM 88kW
Fiat Punto Grande Punto
Silnik bardzo dobrze pracuje na gazie, jest minimalnie mniej dynamiczny w górnym zakresie obrotów, za to spalanie rewelacja! w mieście średnio 8.5 L gazu przy umiarkowanej dynamice, 9,5 przy dynamicznej jeździe. W trasie najmniej 7l przy prędkościach 80-110 km/h, średnio 8-8,5L przy normalnej dynamicznej jeździe 100-130 km/h. Raz mi spalił 12L gazu na autostradzie ale tu często prędkość dochodziła do 170-180 km/h :)
Elektryka.
  • Fiat Punto Grande Punto Hatchback 3d 1.2 8v 65KM 48kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Auto ogólnie będzie służyć dużo lat pod warunkiem że silnik będzie jeździł na dużych obrotach bo takie lubi. Robić przeglądy nie jak piszą po 30 000tys. tylko po 20 000tys. to nigdy was nie zawiedzie jak mnie. U mnie przez 4 lata zepsuła się tylko elektryka, ale to też nic takiego długie nie działał migacz i lampka podsufitki ale koszt naprawy bardzo mały. A i rada dla wszystkich właścicieli fiata nie dajcie sobie w kasze dmuchać i straszcie ich sądem i dzwońcie do fiata poland tam wam ze wszystkim pomogą.
1 komentarz
Spryskiwacze.
  • Fiat Punto Grande Punto
  • inne
Występowanie usterki:
Przy większych prędkościach fabrycznie zamontowane spryskiwacze psiukają pod wycieraczki, w wyniku czego szyba jest oczyszczona tylko w 2/3 powierzchni gdzie łapą wycieraczki, a najgorsze jest to że, ta nieoczyszczona część jest akurat na wysokości wzroku kierowcy i trzeba się gimnastykować żeby zobaczyć co się dzieje przed samochodem, zwłaszcza w zimie kiedy na drogach jest sporo soli!!! Jedyny sposób to zwolnić do ok 50km/h i porządnie spsiukać szybę, ale to jest trochę uciążliwe, no i nie ekonomiczne, bo płyn schodzi w niebotycznych ilościach!!!
4 komentarze
Klimatyzacja
  • Fiat Punto Grande Punto
  • inne
Występowanie usterki:
1. Wilgotny róg filtra przeciwpyłkowego, i smród stechlizny przez parew minut po wyłączeniu klimy. 2. Nieosłąnięta rurka od nagrzewnicy przy pedale gazu. W zimie to nawet dobrze, ale w lecie dodatkowo nagrzewa nogę - może to jest też przyczyna P.1, bo filtr akurat tam się kończy i tamten róg jest zawilgocony pewnie przez skraplanie. Serwis - bezradny.
1 komentarz
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d