Szukaj

Informacje o Fiat Punto I Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku, jako następca Fiata Uno i okazało się dużym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1698 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 63 KM (46 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 79,2 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~jck.b@wp.pl
Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW
Fiat Punto I
Jeżdżę dosyć dużo. Rocznię pokonuję ok. 60 tys. km. Nie jest to samochód, który nadaje się do takiej eksploatacji. Naprawy są bardzo kosztowne (oczywiście w porównaniu do czego), dwukrotnie już naprawiane było zawieszenie z przodu (wymiana wahacza lewego i prawego), dwukrotnie skrzynia biegów, teraz diabli wzięli linkę hamulca ręcznego i wspomaganie. Auto jest ładne, ma ładne i pojemne wnętrze. Moim zdaniem nieco zbyt nisko ułożone jest radio - każda zmiana jego nastawy zmusza do oderwania uwagi od tego, co dzieje się na drodze. Żadnego problemu nie stwarzają fotele kierowcy i pasażera, dobrze pracuje wspomaganie układu kierowniczego. A pro pos - moim zdaniem jednak promień skrętu jest zdecydowanie zbyt duży jak na tę wielkość auta. Mam kłopo przy parkowaniu samochodu tyłem - trudno jest mi ocenić odległość od samochodu, który stoi za mną. Inną rzeczą, która bardzo mi dokucza jest duży hałas wewnątrz - po przekroczeniu prędkości ok. 120 km na godzinę silnik jest zdecydowanie zbyt głośny. Dokucza to bardzo zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie. Auto raczej umierkowanie nadaje się do długich przejazdów mimo bardzo korzystnego zużycia paliwa. Aby nie przedłużać - autko dobre dla pań, dobre na zakupy i do jazdy po mieście. Nie polecam do intensywnej eksploatacji...
1,9
~lehu
Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW
Fiat Punto I
nigdy wiecej nie kupie fiata, samochod nie nadaje sie do niczego, psuje sie ciagle, mimo ze staralem sie dbac i robic wszystko na czas to i tak najdluzej bez wizyty u mechanika jezdzilem ne cale 2 miesiace, a wizyty sa bardzo drogie!
3,5
~maciek_punciak
Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW
Fiat Punto I
Fajny samochód dla osoby jeżdżącej po mieście na zakupy. W trasie trochę męczy praca silnika i mała masa auta (podskakuje, tłucze się na dołach), plastiki trzeszczą i piszczą, tapicerka tandetnie wykonana. Dobre auto jako drugie w rodzinie. Warto jest mieć coś większego na trasy i żeby odsapnąć od tandety.

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 100
zanikanie pracy jednego cylindra
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
po przejechaniu ok 20 km, przestaje pracować jeden z cylindrów( świeci kontrolka wtrysku), żeby było śmieszniej często po zdjęciu kapturka świecy i ponownym jego założeniu auto znowu pracuje normalnie (choć nie jest to regułą) a podczas kontynuowania jazdy na trzech cylindrach co jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie i za chwilę znowu wykazuje awarię, po ochłodzeniu auta wszystko wraca do normalności tj 20 km normalnie i później zabawa; wymieniłem świece, kable, cewki... bez efektu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Parujące szyby
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • inne
Witam, Gdy wlączę ogrzewanie momentalnie zaczynaja parować mi szyby,nawiew ustawiony może być na maksa a i tak to nic nie zmienia wieje i leci cieple powietrze a szyby cale paruja nie tylko przednia ale wszystkie,dopiero po przejechaniu ok 15 km zaczyna cos sie dziac i odparuje pol szyby ale oczywiscie przy maksymalnym nawiewie zalezy mi na zidentyfikowaniu przyczyny bo mozna oszalec jazda w takich warunkach jest straszna, do tego jeszcze szyba robi się tlusta, Prosze bardzo o pomoc i z gory dziekuje za podpowiedzi
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
Problem polega na tym, ze po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować, aż w końcu rosną i silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli nacisnę pedał gazu i przytrzymam chwilę i puszczę, silnik zejdzie na niższe obroty, ale potem znów zacznie wyć. Wymieniłem silnik krokowy, potem próbowałem zresetować komputer odłączając na noc akumulator. Szkoda mi katować silnik wysokimi obrotami na luzie, a i przeszkadza to w jeżdżeniu. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już mocno zdesperowany.
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Fiat Punto I Hatchback