Szukaj

Informacje o Fiat Punto I Hatchback 1.7 TD 70KM 51kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Auta małe
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku, jako następca Fiata Uno i okazało się dużym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1698 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 79,2 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Punto I Hatchback 1.7 TD 70KM 51kW 1994-1997
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Hatchback 1.7 TD 70KM 51kW
Fiat Punto I
Miasto max - 7,5 litra, min 6 litrów /trasa max 5,5 litra, min 4,5 litra Wymiana oleju z filtrami około 150 PLN co 10 000 km, Elementy zawieszenia i hamulców od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych - dostępne dobre zamienniki, przednie wkładki hamulcowe są inne niż w samochodach z silnikami benzynowymi kosztują około 60 PLN za komplet dobrej marki, linka ręcznego hamulca po 30 PLN, żarówki świateł mijania u mnie H1 i na drogowych też H1.Zestaw naprawczy wahacza tylnego to 60 PLN - wymiana nie jest skomplikowana, szczęki hamulców tylnych dobrej marki to 55 PLN za komplet, cylinderki hamulcowe tylne po 20 PLN. Ogólnie serwis niedrogi i nieskomplikowany.
6,6
Hatchback 1.7 TD 70KM 51kW
Fiat Punto I
Samochodzik bardzo ekonomiczny. Ale jak mu się depnie to pokaże co potrafi jak na 72KM i 1001 KG wagi to rozpędza się wyjątkowo szybko (możliwe, że tylko moje punto tak ma gdyż posiada uszkodzoną turbinę która nie wyłącza się przy znamionowych 0.75 bar tylko doładowuje do oporu). Części stosunkowo tanie i awarie jak są to przeważnie jakieś pierdoły. Lubie ten samochód bo ani razu nie zepsuł się w trasie. Nigdy nie trzeba było go holować ani odpalać za ´na popych´ czy z kablami rozruchowymi. Zawieszenie za twarde i cena nowego jest dosyć droga dla mojego modelu (wzmocnione amortyzatory dla punta TD i GT)
6,6
Hatchback 1.7 TD 70KM 51kW
Fiat Punto I
Autko pali w warszawskich korkach i przy mojej ciężkiej nodze 8 litrów to jest max więcej nie spali choćby nie wiadomo co się działo. Na trasie jadąc tak 120-140 no i częstym wyprzedzaniu wyszło mi ostatnio 6,2 więc nie jest najgorzej. Jadąc normalnie na trasie to 100-110 to spali około 5 - 5,5l

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 100
zanikanie pracy jednego cylindra
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
po przejechaniu ok 20 km, przestaje pracować jeden z cylindrów( świeci kontrolka wtrysku), żeby było śmieszniej często po zdjęciu kapturka świecy i ponownym jego założeniu auto znowu pracuje normalnie (choć nie jest to regułą) a podczas kontynuowania jazdy na trzech cylindrach co jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie i za chwilę znowu wykazuje awarię, po ochłodzeniu auta wszystko wraca do normalności tj 20 km normalnie i później zabawa; wymieniłem świece, kable, cewki... bez efektu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Parujące szyby
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • inne
Witam, Gdy wlączę ogrzewanie momentalnie zaczynaja parować mi szyby,nawiew ustawiony może być na maksa a i tak to nic nie zmienia wieje i leci cieple powietrze a szyby cale paruja nie tylko przednia ale wszystkie,dopiero po przejechaniu ok 15 km zaczyna cos sie dziac i odparuje pol szyby ale oczywiscie przy maksymalnym nawiewie zalezy mi na zidentyfikowaniu przyczyny bo mozna oszalec jazda w takich warunkach jest straszna, do tego jeszcze szyba robi się tlusta, Prosze bardzo o pomoc i z gory dziekuje za podpowiedzi
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
Problem polega na tym, ze po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować, aż w końcu rosną i silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli nacisnę pedał gazu i przytrzymam chwilę i puszczę, silnik zejdzie na niższe obroty, ale potem znów zacznie wyć. Wymieniłem silnik krokowy, potem próbowałem zresetować komputer odłączając na noc akumulator. Szkoda mi katować silnik wysokimi obrotami na luzie, a i przeszkadza to w jeżdżeniu. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już mocno zdesperowany.
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Fiat Punto I Hatchback