Szukaj

Informacje o Fiat Punto II

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Fiat Punto II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Punto II

Liczba ocen: 1 398
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Grzegorz
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Był to mój pierwszy samochód. Miał być tani w utrzymaniu, prosty, bez zbędnego wyposażenia coby nie miało się co psuć i miał palić. Tak więc przez dwa lata jeździłem tym włoskim cudem techniki bez wspomagania, absu no w sumie bez żadnego wyposażenia (nawet nie ma wskaźnika temperatury). Zrobiłem nim 27kkm i mam mega mieszane uczucia co do tego samochodu. Z jednej strony go nienawidzę z drugiej strony dalej lubię, jednak cieszę się, że nie muszę już nim jeździć. Drugi raz bym tego nie zrobił, ten samochód to zamach na słowa komfort i wygoda, których jest totalnym przeciwieństwem.
3,9
~Kamil
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Punto zrobiłem ponad 30k km i ani razu mnie nie zawiódł. Samochód jest wolny, plastikowy. Bardzo tani, idealny na pierwsze auto (zarówno, żeby nauczyć się jeździć jak i żeby coś pomajstrować). Nie kupiłbym go ponownie ze względu na brak mocy. Spalanie to ok. 7l gazu (trasa ~90km/h +miasto), jeśli sama trasa to 6l. Maksymalne spalanie jakie zanotowałem to 9l jadąc 130km/h we 3 osoby, a później samemu po mieście. Jeśli wymieniamy olej i filtry to można jechać w długą trasę bez większych obaw, że potrzebna będzie laweta
3,6
~Mateusz
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
To auto można albo kochać albo nienawidzić. Forma pośrednia jest ciężka do utrzymania. Jest to typowy pojazd do przemieszczania z punktu A do punktu B. Obecnie jest to chyba najlepsza alternatywa dla Seicento. Bezpieczniejsza, wygodniejsza i pakowniejsza. Auto bardzo tanie w utrzymaniu. Ceny części czasem są aż śmieszne. Największym wrogiem i największym kosztem tego auta jest rdza... ogólnie silnik przeżywa karoserię. Obecnie problemem tego auta jest fakt, że mimo sprawności mechanicznej, przespawanie progów i podłogi podchodzi pod wartość pojazdu. Dlatego często sprawne egzemplarze lądują na złomowisku. Osobiście zainwestowałem w nowe progi i podłogę i autko odwdzięcza się już półtoraroczną całkowicie bezawaryjną jazdą(chyba rekord xD ). Sprawdza się jako pierwsze auto dla młodej osoby (żona potwierdza). Niezliczona ilość zaliczonych słupków, krawężników nawet go nie spowolniła.

Raporty spalania Fiat Punto II

Liczba raportów: 1 056
Średnie spalanie dla Fiat Punto II
5,8 – 9,3
l/100 km
4,8 – 5,3
l/100 km
5,8 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Ten samochód mimo małych rozmiarów pali jak smok, nie jest to auto oszczędne i powiedziałbym nawet że nie nadaje się na oszczędne dayli car. Mniejsze spalanie niż 11 litrów jest nieosiągalne choćby nie wiadomo jaki spec od eco jazdy nim jechał, natomiast rekord spalania jest bardzo łatwo osiągnąć krótkie odcinki 2-3 kilometry zanim silnik się nagrzeje w trakcie zimy spalanie potrafi osiągnąć zawrotne 16 litrów lpg. Usterki jeśli występują to są dość poważne, silnik musi MIEĆ OLEJ nie za dużo i nie za mało, zwiększy to jego żywot i oszczędzi wydatków na kosztowne naprawy.Samochód ma charakter to trzeba przyznać ale minusów jest więcej niż plusów polecam się 3 razy zastanowić przed zakupem tego modelu. :)
6,9
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Mam auto 14 lat auto ekonomiczne części tanie awarie w tym czasie wymiana czujnika skrętu koszt 1100zl sprzęgła 450zl chłodnicy 250zl mechanizm wycieraczek 300zl czujnik temp.cieczy chłodzące 250 klocki tarcze szczeki 300zl tłumik 350zl jako 260zl wymiana progów z częściową naprawa podwozia 1350zl wymiana sprężyn przód 300zl rozrząd 550zl plus okresowy serwis
5,8
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
spalanie przeliczane ze wskazania komputera pokładowego. Autostrada z jedną osobą na pokładzie. Stała prędkość. 80-90km/h 4.7l, 100-110km/h 5.5l, 140km/h 6.9l, 160km/h (V-max licznikowy, gaz ciągle w podłodze) 9.5l

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 54
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
3,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela...
5,0
Hatchback 1.2 i CNG 52KM 38kW
Fiat Punto II
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: TARTARINI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 365 tys. km
Witam gaz założony 2000 r fabrycznie w bielsku(test fabryczny) autko przez 5 lat użytkowane przez studentkę rocznie około 50 tys kilometrów końcowy przebieg 365 000 do 2010 koniec eksploatacji duze ogniska rdzy w podwoziu kasacja pojazdu porada mechanika fabrycznego tankować jeśli coś przerywa zmieniać stacje LPG i unikać pseudo fachowców od LPG pozdrawiam
5,0
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 158 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Instalacja Blue Box to był dobry wybór. Nie montowałem w ciemno, polecił znajomy. fajna ekonomiczna w użytkowaniu instalacja. Mam prosty silnik, który potrzebuje instalacji stabilnej , niezawodnej. moja taka właśnie jest. a że gaz jest tylko do zapalniczek, to mit.
Fiat Punto II