Szukaj

Informacje o Fiat Punto II

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Fiat Punto II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Punto II

Liczba ocen: 1 379
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Ergonomia + Koszty utrzymania + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Ryniu
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
Fiat Punto II
1.2 5D. Punto było moim pierwszym autem i myślę że ciężko żebym trafił lepiej. Odpalił za każdym razem. Jeżeli już coś się dzieje to części są śmiesznie tanie a naprawa skomplikowaniem nie zaskoczy żadnego domorosłego mechanika. Świetny start dla osoby która chce tanio jeździć i nie zastanawiać się codziennie rano co tym razem się wydarzy po przekręceniu kluczyka. Inną sprawą jest że kupiłem po prostu zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem(co nie jest takie proste na polskim rynku krętaczy), za który też odpowiednio więcej zapłaciłem. Nie byłby to włoski samochód gdyby nie miał małych wad konstrukcyjnych - żenujący promień skrętu, bagażnik otwierany tylko wajchą od środka, nakrętka wlewu oleju bez "rączki" czy (mój faworyt) wlew do płynu spryskiwaczy wielkości szyjki butelki od piwa która znajduje się tuż obok bezpieczników(bez lejka lepiej nie podchodzić) :D Włosi mieli gorsze dni przy projektowaniu Punto aczkolwiek dla mnie miało to nawet swój dziwny urok :P
4,0
~Marek
Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW
Fiat Punto II
Ogólnie fajne autko jako pierwsze dla młodego kierowcy. Wizualnie wyprzedza swoją epokę. Wygodne, zgrabna linia (zwlaszcza 3d), dobra widoczność, łatwo i lekko się prowadzi, nawet z wyłączonym "City". Usterki naprawi każdy warsztat i nie zrujnują one Twojej kieszeni. Mi akurat się trafiła wersja 80 KM, HLX z elektrycznymi szybami, podgrzewanymi lusterkami el. i regulacją wys. fotela także nie mogłem narzekać. Dodatkowo auto ma 6 głośników co naprawde gra dobrze jak na tak budżetowy pojazd. Gorąco polecam ten samochód wszystkim młodym kierowcom, a także kobietom ;) Pozdrawiam serdecznie.
3,9
~Valki
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Jak na 16letni samochód po kilku właścicielach i w połowie nieznanej historii serwisowej nieźle. Wnętrze ładnie utrzymane, siedzenia niepowycierane i nic nie się nie rozpadało. Większość wyposażenia działała a auto nie paliło wiele. Jedynie często lubiło się psuć. Tu przodowały wycieraczki i ich mechanizm - 3 razy w ciągu roku mechanizm był wymieniany. Silnik regularnie podjadał sobie olej, wydmuchało uszczelkę głowicy, co poskutkowało pociągnięciem oleju i brakiem spalania mieszanki w dwóch cylindrach. Do wymiany był również docisk i tarcza sprzęgła, którego po roku po prostu już nie było. Po drodze padło też elektryczne wspomaganie kierownicy - do wymiany cały silniczek. Tuż przed świętami Wielkanocnymi 2016 do wymiany cała rura wydechowa - po długości od silnika aż do wydechu Blacha i nadwozie za to w stanie nienagannym - chciałem wykonać konserwację, ale nie bardzo było co konserwować. Na plus hamulce - zawsze niezawodne i nie do zarżnięcia. Wyratowały samochód w kilku sytuacjach kiedy głuche i stare babkowiny wychodziły nie patrząc na przejście ;)

Raporty spalania Fiat Punto II

Liczba raportów: 1 023
Średnie spalanie dla Fiat Punto II
5,8 – 9,3
l/100 km
5,0 – 5,3
l/100 km
5,8 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
Ten samochód mimo małych rozmiarów pali jak smok, nie jest to auto oszczędne i powiedziałbym nawet że nie nadaje się na oszczędne dayli car. Mniejsze spalanie niż 11 litrów jest nieosiągalne choćby nie wiadomo jaki spec od eco jazdy nim jechał, natomiast rekord spalania jest bardzo łatwo osiągnąć krótkie odcinki 2-3 kilometry zanim silnik się nagrzeje w trakcie zimy spalanie potrafi osiągnąć zawrotne 16 litrów lpg. Usterki jeśli występują to są dość poważne, silnik musi MIEĆ OLEJ nie za dużo i nie za mało, zwiększy to jego żywot i oszczędzi wydatków na kosztowne naprawy.Samochód ma charakter to trzeba przyznać ale minusów jest więcej niż plusów polecam się 3 razy zastanowić przed zakupem tego modelu. :)
4,0
Hatchback 1.9 JTD 85KM 63kW
Fiat Punto II
Mój raport dotyczy fiata punto 2 rocznik 2001 1.9 jtd 80km sprowadzony z niemiec z przebiegiem ok.160kkm. Teraz ma ok.250kkm. Co tankowanie przeliczam spalanie i porównuje z komputerem. Codziennie robię trasę ok.70-80km. 20-30km przez miasto reszta trasa. Jazda ekonomiczna kontrolowana tzn.gdzie się da to 60-80 na 5 biegu, często wrzucam luz przed światłami/skrzyżowaniami, na trasie 80-100km/h. Średnie spalanie to ok.3,7-3,8L/100km latem przy temp. powyżej 20st.C. Zimą przy temp.średnich ok.-5 do 5 st.C spalanie wzrasta do ok.4,2-4,5L. Oczywiście przy gorszych warunkach pogodowych (niższe temperatury, śnieżyce, dużo śniegu itp.) zużycie wzrasta do ok.5-5,5L. Na samej trasie latem najniższy wynik jaki miałem to ok.3-3,3L (5 bieg, ok.60-80km/h, 1500-2000rpm). Przy prędkości 80-90km/h na trasie ok.3,5-3,8L. Zima ok.0,5L wiecej. Powyżej 100km/h zaczyna już znacznie więcej brać. 100km/h ok.4,2L. 110 - ok.4,5 120-ok.5L. Przez miasto przejezdzam zazwyczaj poza godzinami szczytu stąd też takie średnie dobre wyniki. Ogólnie bardzo ekonomiczny samochód. Ktos kto bardziej dynamicznie jeździ będzie mieć 0,5-1,0L więcej. A wariaci to nawet 2-4L więcej. Nie tylko jazda na luzie i hamowanie silnikiem daje takie wyniki - również delikatne przyspieszanie...
7,0
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
Wyniki spalania podane po 3 latach eksploatacji auta i przejechanych ponad 60.000km. Średnio auta spalało 6.6l/100km LPG + 0.3-0.6l/100km PB95 (na rozruch w zależności od pory roku), wyniki takie wychodziły mi cotygodniowo po obliczeniach z tankowań (dom-praca-dom 30km+30km). Gdy było więcej miasta auto spalało około 7.6-7.8, natomiast maksymalne spalanie jakie auto osiągnęło to 8.4l/100km. "Minimalne minimum" 6.2l/100km osiągnięte na trasie Gdańsk-Zakopane-Gdańsk, łącznie ponad 1500km, na autostradzie średnia prędkość 100-110km/h, poza autostradą około 90-100km/h, przez miasta i w warunkach górskich bezpieczna jazda oraz ile auto pozwalało, opony Dunlop z niskimi oporami toczenia i zamontowane światła dzienne. Instalacja gazowa ELPIGAZ, serwisowana co 15tyś km, bez żadnych kłopotów. Podsumowując: Jeśli chodzi o spalanie to auto jest mega ekonomiczne. Jeśli chodzi o inne koszty to część eksploatacyjne i mechanik wychodzi tanio choć trzeba mieć na uwadze, że auta +12 lat będą wymagać trochę od Was więcej czasu a gdy samochód będzie miał już około 15 lat to przychodzi jeszcze czas na walkę z korozją na progach i podłodze. Jak na pierwsze auto 100% polecam!

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 53
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Oczekuje na rozwiązanie
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
3,5
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela...
5,0
Hatchback 1.2 i CNG 52KM 38kW
Fiat Punto II
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: TARTARINI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 365 tys. km
Witam gaz założony 2000 r fabrycznie w bielsku(test fabryczny) autko przez 5 lat użytkowane przez studentkę rocznie około 50 tys kilometrów końcowy przebieg 365 000 do 2010 koniec eksploatacji duze ogniska rdzy w podwoziu kasacja pojazdu porada mechanika fabrycznego tankować jeśli coś przerywa zmieniać stacje LPG i unikać pseudo fachowców od LPG pozdrawiam
5,0
Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW
Fiat Punto II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 158 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Instalacja Blue Box to był dobry wybór. Nie montowałem w ciemno, polecił znajomy. fajna ekonomiczna w użytkowaniu instalacja. Mam prosty silnik, który potrzebuje instalacji stabilnej , niezawodnej. moja taka właśnie jest. a że gaz jest tylko do zapalniczek, to mit.